Gast Merkedesch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Goedendag, Ik of één van de kinderen heeft helaas een vervelend iets "geinstalleerd".. Waarmee zou ik dit kunnen verhelpen?? Ik had een geregistreerde versie van NOD32 geinstalleerd die schijnbaar nu alles toelaat?? Verder is mijn Windows register gelocked. Mijn systeembeheer kan ik niet meer benaderen. Mijn windows Firewall is niet meer te benaderen.(staat dus uit) Mijn browsers voorzien van 25 zoekbalken. Online scanners geven duidelijk aan dat mijn pc is geinfecteerd alleen moet ik eerst de volledige versie kopen om er gebruik van te kunnen maken.. Iemand even een gouden tip voor mij Gr.Merkedesch
vGnp Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Online scanners geven duidelijk aan dat mijn pc is geinfecteerd Ook waarmee? Dat beperkt e.e.a. nogal aanzienlijk. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Penthe Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Haal Malwarebytes er eens overheen. Kun je gratis gebruik van maken. Of dat lukt niet met gelocked register?
winwiz Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: Penthe Haal Malwarebytes er eens overheen. Kun je gratis gebruik van maken. Of dat lukt niet met gelocked register? Dit is sowieso een van de beste met een goede kans op herstel. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
leo1949 Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Met Knoppix zou het kunnen, dat is een Linux os die stand alone draaid vanaf dvd. Hier kun je hem gratis downloaden. ------- http://knopper.net/knoppix/index-en.html Pc opstarten met de Knoppix-dvd en via het internet met online scanners schoonmaken, en klaar is klara. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Merkedesch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: leo1949 Met Knoppix zou het kunnen, dat is een Linux os die stand alone draaid vanaf dvd. Hier kun je hem gratis downloaden. ------- http://knopper.net/knoppix/index-en.html Pc opstarten met de Knoppix-dvd en via het internet met online scanners schoonmaken, en klaar is klara. En welke online scanners mogen dat dan zijn?Of zijn die alleen geschikt voor Linux?? Nou kan eindelijk weer mijn internet gebruiken.. Inmiddels heb ik Bitdefender geinstalleerd en na een scan kwamen er 6 meldingen waarvan ik er 2 niet kon verwijderen. Na jullie advies heb ik daarna Malwarebytes geinstalleerd en die heeft ook nog eens 6 infecties gevonden en inmiddels allemaal verwijderd. Iedere andere virusscanner die ik probeerde te installeren werd meteen onklaar gemaakt door deze infecties... Hoe kan ik nu daad werkelijk erachter komen dat mijn systeem weer "schoon" is? Gr.Merkedesch
jeevanhoof Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hoi, ik zou nu de pc opstarten in veilige modes en dan systeem herstel uitvoeren naar een datum dat er nog niets mis was met je pc. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
vGnp Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Hoe kan ik nu daad werkelijk erachter komen dat mijn systeem weer "schoon" is? Dat is heeel moeilijk met zekerheid te zeggen. Origineel bericht van: Merkedesch Mijn browsers voorzien van 25 zoekbalken Ben je die inmiddels al kwijt? Internet Explorer of Firefox of...? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Merkedesch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Mijn browsers voorzien van 25 zoekbalken Ben je die inmiddels al kwijt? Internet Explorer of Firefox of...? vGnp Deze zijn inmiddels allemaal verdwenen.Ik gebruik zowel Mozilla als Google Chrome Origineel bericht van: jeevanhoof Hoi, ik zou nu de pc opstarten in veilige modes en dan systeem herstel uitvoeren naar een datum dat er nog niets mis was met je pc. mvg Dit is dus niet meer mogelijk...dat heb ik dus als eerste geprobeerd...al mijn herstel punten waren weg????. Ik kijk het nog even aan..en als het me niet bevalt dan maar weer een schone W7 erop..helaas
bellejt Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 gratis avast installeren en laten scannen.Ook malwarebytes eerst draaien in safe mode. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Con Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Origineel bericht van: Penthe Haal Malwarebytes er eens overheen. Kun je gratis gebruik van maken. Of dat lukt niet met gelocked register? Ik zeg een TOP-TIP, gelijk gedownload en gescand, kwam bijzonder goed over en de diverse reacties zijn ook niet van de lucht (positief gezien). HG CC PS o, ja bij mij ook enkele aandoeningen . . . Registersleutels geïnfecteerd: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{28CF50DA-4A17-4442-BBF9-D916BFDE072C} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{958EEF1C-FD1A-4CC9-AA50-76395822165F} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{4E5531EE-C8AB-4FFD-81E0-CD345EB71164} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{28CF50DA-4A17-4442-BBF9-D916BFDE072C} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{28CF50DA-4A17-4442-BBF9-D916BFDE072C} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{28CF50DA-4A17-4442-BBF9-D916BFDE072C} (Adware.ADON) -> Quarantined and deleted successfully. Registerwaarden geïnfecteerd: (Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd) Registerdata geïnfecteerd: HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowMyComputer (PUM.Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\Start_ShowMyDocs (PUM.Hijack.StartMenu) -> Bad: (0) Good: (1) -> Quarantined and deleted successfully. HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Citaat: gratis avast Zou ik zeker doen. Kom je gelijk niet meer op Sat4All Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Kowalski Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 met Combofix heb ik ook vaker dergelijke rommel kunnen verwijderen. Verder kun je proberen om de PC in de veilige modus te herstarten en het systeem naar een vorige datum te herstellen. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Psychosammie Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Ik heb dat malwarebytes ook maar eens geprobeerd. Niks noppes nada. Alleen de tools van NirSoft worden als gevaar gezien. Maar daar zijn ze nou juist voor :-) @Merkedesch Nu nog effe een leuk behangetje uitzoeken om die koters van jou achter te plakken. Of de rechten onder Windows beter regelen. Ach je bent tenminste weer even van de straat. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Gast Merkedesch Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Ik heb dat malwarebytes ook maar eens geprobeerd. Niks noppes nada. Alleen de tools van NirSoft worden als gevaar gezien. Maar daar zijn ze nou juist voor :-) @Merkedesch Nu nog effe een leuk behangetje uitzoeken om die koters van jou achter te plakken. Of de rechten onder Windows beter regelen. Ach je bent tenminste weer even van de straat. Inmiddels W7 opnieuw geinstalleerd..welk programma ik ook gebruikte om mijn W7 te schonen na iedere opstart werd er wel weer wat gevonden... Dus al met al heb je zoveel programma's nodig om bijna alles in de gaten te houden.. Dus mensen in ieder geval bedankt voor alle tips ....alleen heeft het niet kunnen baten. Groet, Merkedesch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen