Sjattuh Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Nu Microsoft Security Essentials, Malware Bytes en Windows Firewall installeren. Regelmatig malwarebytes laten scannen en af en toe MSE een keertje laten draaien. Nooit meer problemen. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Penthe Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Origineel bericht van: Sjattuh Nu Microsoft Security Essentials, Malware Bytes en Windows Firewall installeren. Regelmatig malwarebytes laten scannen en af en toe MSE een keertje laten draaien. Nooit meer problemen. Zit met dezelfde setup en nooit problemen.
Psychosammie Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 @Merkedesch Wel nee, je hebt helemaal niet zoveel programma's nodig. Ik heb hier alleen AVG draaien en nooit last. Het toverwoord is met verstand surfen en downloaden. De kinderen dus een eigen beperkt account en klaar ben je. Jij hebt ongetwijfeld een aantal downloaders actief. Dat kan met gemak oplopen tot een stuk of 50. Je weet er 40 te verwijderen en de resterende 10 gaan direct weer aan de gang na een restart. Je moet dus sowieso je internet verbinding verbreken. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Compy Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Het beste is malwarebyte te laten scannen in veilige modus. Soms kan het zijn dat hij niet alles verwijderd omdat sommige files gelocked zijn.
Gast Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Iemand even een gouden tip voor mij Formateer je harddisk en installeer Ubuntu en klaar is Klara, nooit meer gezeur over virussen, infecties en dat soort ongein
Gast Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Het toverwoord is met verstand surfen en downloaden. De kinderen dus een eigen beperkt account en klaar ben je. Dat klopt niet helemaal. Een hoop software die je installeert vanaf andere accountjes komt ook in het administrator account en het register terecht.
Compy Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Psychosammie @Merkedesch Het toverwoord is met verstand surfen en downloaden. De kinderen dus een eigen beperkt account en klaar ben je. Toch zit hier een kern van waarheid in. Tegenwoordig heb je zo van die fake antivirussoftware scanners. Dat is dus puur dat je het verkeerde opend en dan nog uitvoert ook.
Sjattuh Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Er zit zeker een kern van waarheid in. Ga maar na hoeveel mensen in het mailtje zijn getrapt met: 'Het ik heb je op een foto gezien op deze site: http://vvv.ongeveer.com' Klik je op de link en dan word je gevraagd om met je MSN gegevens in te loggen... Echter wat Ron zegt klopt ook. Het grootste probleem is dat mensen niet lezen in mijn ervaring. En kinderen, tja, dat blijft natuurlijk lastig. Ik heb er geen maar ik denk dat je dit nooit helemaal kan afvangen en je niet veel meer dan doen dan rustig met je kids hier over praten en uitleggen wat de gevolgen kunnen zijn. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Greatone Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Voor mij de perfecte combinatie: * Avira antivirus * Malware Bytes * Windows Firewall * Spywareblaster TIP: probeer deze eens --> LINK * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast Merkedesch Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Compy Het beste is malwarebyte te laten scannen in veilige modus. Soms kan het zijn dat hij niet alles verwijderd omdat sommige files gelocked zijn. Inmiddels is mijn pc schoon..helaas 2x windows opnieuw moeten installeren. Malwarebyte draait nu standaard mee op mijn pc..het is standaard alleen een hinderlijk programma dat op de "achtergrond" moet mee draaien..Iedere website die ik wil openen krijg ik de melding dat die onveilig is en mijn pc kan destroyen??? Mijn kinderen maken nu gebruik van mijn oude laptop en blijven ook netjes van deze pc af... Het beruchte bestandje heb ik naar Eset opgestuurd... Trouwens het bestandje werd aangeleverd via een "bekende" uit de MSN lijst van de kids..na de gouden tip bleek de pc van die persoon ook compleet geinfecteerd..lachen dat zijn vader deed!!!!Niet dus.. Nogmaals allemaal bedankt, Gr.Merkedesch
Gast Merkedesch Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Greatone TIP: probeer deze eens --> LINK ik weet niet wat ik hier van moet denken??? Ik gebruik tijdelijk Bullguard 9.0 als optie voor Eset NOD32.Hij herkend de hele virusscanner niet??Niet geinstalleerd zegt die?? Verder gebruik ik diverse (nieuwste) programma's waarvan hij niet zegt dat ik ze moet updaten?? En oudere versies daarvan zou ik moeten gaan updaten?? Verder zou ik mijn Win7 servicepack moeten updaten??Volgens Microsoft valt er niets meer up te daten??? Maar goed....mijn pc is schoon en hopenlijk blijft dit ook zo.. Wel heb ik nu een complete back-up gemaakt van mijn SSD op een externe HD. Gr.Merkedesch
Sjattuh Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Malware bytes hoef je niet mee te laten draaien op de achtergrond. Scan alleen regelmatig een keertje ermee. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Sjattuh Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Merkedesch Origineel bericht van: Greatone TIP: probeer deze eens --> LINK ik weet niet wat ik hier van moet denken??? Ik gebruik tijdelijk Bullguard 9.0 als optie voor Eset NOD32.Hij herkend de hele virusscanner niet??Niet geinstalleerd zegt die?? Verder gebruik ik diverse (nieuwste) programma's waarvan hij niet zegt dat ik ze moet updaten?? En oudere versies daarvan zou ik moeten gaan updaten?? Verder zou ik mijn Win7 servicepack moeten updaten??Volgens Microsoft valt er niets meer up te daten??? Maar goed....mijn pc is schoon en hopenlijk blijft dit ook zo.. Wel heb ik nu een complete back-up gemaakt van mijn SSD op een externe HD. Gr.Merkedesch Dit werkt inderdaad niet naar behoren. Hij vindt mijn MSE niet en ook niet mijn AV programma's op mijn server. En ook vind hij Windows Defender niet terwijl deze toch echt draait. Getest op IE9 en FF. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Greatone Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Vreemd, hier werkt het wel goed: * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Sjattuh Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Ik moet nu wel eerlijk bekennen dat ik IE 9 heb draaien en zie dat deze software daar nog niet op berekend is volgens de gebruiksaanwijzingen. Alleen dan blijft het raar dat ik dezelfde problemen heb met FF. Zit jij toevallig bij Telfort met je internet? Misschien dat je modem op een bepaalde manier moet staan ingesteld ofzo... keine ahnung. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen