Ga naar inhoud


[Premium+ HD] Enigma2 en tuner instellingen


andlinux

Aanbevolen berichten

IK heb vandaag eens voor de eerste keer Enigma2 geïnstalleerd op mijn azbox, de installatie verliep vlot dankzij de mooie handleiding die hier op het forum stond gepost.

 

Maar tot nu toe heb ik nog altijd geen beeld gekregen (zender ontvangen), op mijn azbox komt 1 coaxkabel toe (op Tuner A) die dan is doorgelust naar Tuner B.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om het in te stellen bij Instellingen => Zenders Zoeken => Tuner Configuratie.

 

Daar zie ik dan Tuner A en Tuner B staan.

 

Tuner B heb ik al gezet op "doorgelust naar Tuner A" en Tuner A zet ik dan op geavanceerd in configuratie modus, maar dan kan ik maar alleen astra1 selecteren en als ik de "Configuratie Modus" op eenvoudig zet dan kan Poort A op Astra1 zetten en Poort B op Astra3

 

Als ik daarna "automatisch zoeken" doe dan vind die niets of bijna niets en die zoekt altijd op astra3.

 

Aan de schotel hangt een 4quad Duo LNB om astra 1 en Astra 3 te ontvangen.

 

Misschien is er iemand die weet hoe ik de tuners moet instellen ?

 

Hier wat foto's:

 

http://www.wuala.com/andlinux/Share/Enigma2/

Link naar reactie
Delen op andere sites


De azbox heeft toch iets gevonden, ik had alleen tuner A ingesteld op Astra1.

Ben net wat aan het zappen geweest met FTA zenders en ik vind dat die wel snel zapt, maar op sommige zenders krijg ik geen geluid ofwel een "krakend" geluid.

 

Ik kan beter nog wat wachten totdat Enigma2 voor de Azbox wat volwassener is geworden. wink

 

Daarom ben ik nu al een manier aan het zoeken om terug naar de officiële firmware te gaan want gewoon een usb stick met patch bestand erop en dan de azbox opstarten wil niet lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...