Gast Timmeke Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Wie kan me helpen , ik heb 2 x vu duo en dm 800 en een nas thecus N4100 pro , de 4 harde shijven zijn in raide bewerkt, die zou ik willen koppelen aan mijn ontvangers voor opname en weergave , zodat ik op iedere ontvanger de opname kan bekijken , ik raak er niet aan uit hoe de instellingen moeten zijn . mvg timmeke
Tonskidutch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 Hoi Timmeke, je hebt voorwaarden en je hebt vrijheden voorwaarde EEN is tevens dat je alle receivers en PC's + NAS in een en dezelfde "WORKGROUP" hebt staan bij mijn NAS staat dat onder windows networking bij mijn VU en dream staat dat in de map etc/samba/smb.conf op regel 8 bij mijn PC staat dat onder PC > eigenschappen > identiteit > WORKGROUP of DOMAIN (is per windows versie klein beetje anders) hou die naam van je PC aan, dus verander VU's + dream + NAS vu: Code: [global] load printers = no guest account = root log file = /tmp/smb.log log level = 0 security = share server string = BM750 %h network services workgroup = Fritz.box netbios name = %h case sensitive=yes preserve case=yes short preserve case=yes socket options = TCP_NODELAY preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.) dus workgroup = Fritz.box wordt bij jouw workgroup = mijn_naam zo dat allereerst uit de weg geruimd hebbende verder voorwaarde TWEE is dat je een eenduidig Publieke map op de NAS deelt middels NFS access en de IP-adressen van je VU's en dreams daar toevoegt je roept in de internet browser of firefox de webinterface van de thecus op log in en ga naar de shares (gedeelde mappen waaronder te vinden zou moeten zijn dat je iemand toestaat om op die share (een map op de thecus) mag komen neem een van de reeds bestaande standaard shares (daar die ook sowieso al in de meeste gevallen per samba vrijgegeven zijn voor bekende users) hier zou een optie moeten zijn in je webinterface om per NFS te delen OF OF dat kan evenwel ook onder netwerk staan als NFS-access of NFS sharing (heb te lang geleden die hele manual onder ogen gezien) per NFS hoeft enkel de IP-adres van de client (de klant) worden ingevoerd. nu moet enkel de NFS-server op de thecus gestart zijn... dat laatste is een applicatie en staat wellicht in het webinterface onder de applicaties. elke NAS is anders dus hang me niet op aan de hoogste boom maar die basis instellingen heeft elke goede NAS ergens in de menu's verstopt. zo dan heb je vrijheden de vrijheid om de manier/procedure van mounten vanuit je VU's en dreambox zelf te kiezen a) de networkbrowser - mapbeheer > dus een automount maken in plaats daarvan het bestand (per receiver) etc/auto.network aanpassen c) in plaats daarvan het bestand (per receiver) etc/enigma2/automounts.xml aanpassen d) de fstab in etc/ aanpassen kies er enkel één als dat gebeurd is start je de receiver opnieuw op (ja ook bij geavanceerde images, een beetje meer garantie dat de mount geïmplementeerd wordt... bij d) duurt het misschien een tikkie langer booten van de receiver) wat wil je meer? ciao True North Rebekka Bakken
Tonskidutch Geplaatst: 12 april 2011 Geplaatst: 12 april 2011 rest me nog mijn favoriet, als vrijheden aan te bevelen d) klik maar pas jouw ip en mountpoint aan ciao True North Rebekka Bakken
Neptunus Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 Bij de avatar van Tonski staat "sat4all verslaafd". Een goede beschrijving gezien het aantal berichten. Maar er zou gerust nog iets achter mogen worden gezet: "Mount-expert"! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Tonskidutch Geplaatst: 13 april 2011 Geplaatst: 13 april 2011 je doet wat je kan... maar experts hebben ook diploma's hopelijk helpt het verder niet alle Nassies zijn identiek in hun webinterface aansturing. ciao True North Rebekka Bakken
Tonskidutch Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 je hebt er echter niets aan als de topic starter Timmeke helemaal niets meer van zich laat horen of dat voldoende informatie was. ciao True North Rebekka Bakken
Gast Timmeke Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 jawel hoor , een prima uitleg , moet nogal laat werken vandaar mijn late reactie , moet samen met een kennis van mij het nog even uitwerken , ik hou jullie op de hoogte mvg timmeke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen