Ga naar inhoud

2 x vu + duo naar nas

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan me helpen , ik heb 2 x vu duo en dm 800 en een nas thecus N4100 pro , de 4 harde shijven zijn in raide bewerkt, die zou ik willen koppelen aan mijn ontvangers voor opname en weergave , zodat ik op iedere ontvanger de opname kan bekijken , ik raak er niet aan uit hoe de instellingen moeten zijn .

mvg timmeke

Geplaatst:

Hoi Timmeke,

je hebt voorwaarden

en je hebt vrijheden

voorwaarde EEN is tevens dat je alle receivers en PC's + NAS in een en dezelfde "WORKGROUP" hebt staan

bij mijn NAS staat dat onder windows networking

bij mijn VU en dream staat dat in de map etc/samba/smb.conf op regel 8

bij mijn PC staat dat onder PC > eigenschappen > identiteit > WORKGROUP of DOMAIN (is per windows versie klein beetje anders)

hou die naam van je PC aan, dus verander VU's + dream + NAS

vu:

Code:
[global]   load printers = no   guest account = root   log file = /tmp/smb.log   log level = 0   security = share   server string = BM750 %h network services   workgroup = Fritz.box   netbios name = %h   case sensitive=yes   preserve case=yes   short preserve case=yes   socket options = TCP_NODELAY   preferred master = no ;(These stop the machine being master browser, which means that it doesn't waste time there.)

dus workgroup = Fritz.box wordt bij jouw workgroup = mijn_naam

zo dat allereerst uit de weg geruimd hebbende verder

voorwaarde TWEE is dat je een eenduidig Publieke map op de NAS deelt middels NFS access en de IP-adressen van je VU's en dreams daar toevoegt

je roept in de internet browser of firefox de webinterface van de thecus op

log in

en ga naar de shares (gedeelde mappen waaronder te vinden zou moeten zijn dat je iemand toestaat om op die share (een map op de thecus) mag komen

neem een van de reeds bestaande standaard shares (daar die ook sowieso al in de meeste gevallen per samba vrijgegeven zijn voor bekende users)

hier zou een optie moeten zijn in je webinterface om per NFS te delen

OF OF

dat kan evenwel ook onder netwerk staan als NFS-access of NFS sharing (heb te lang geleden die hele manual onder ogen gezien)

per NFS hoeft enkel de IP-adres van de client (de klant) worden ingevoerd.

nu moet enkel de NFS-server op de thecus gestart zijn...

dat laatste is een applicatie en staat wellicht in het webinterface onder de applicaties.

elke NAS is anders dus hang me niet op aan de hoogste boom

maar die basis instellingen heeft elke goede NAS ergens in de menu's verstopt.

zo dan heb je vrijheden

de vrijheid om de manier/procedure van mounten vanuit je VU's en dreambox zelf te kiezen

a) de networkbrowser - mapbeheer > dus een automount maken

B) in plaats daarvan het bestand (per receiver) etc/auto.network aanpassen

c) in plaats daarvan het bestand (per receiver) etc/enigma2/automounts.xml aanpassen

d) de fstab in etc/ aanpassen

kies er enkel één

als dat gebeurd is start je de receiver opnieuw op (ja ook bij geavanceerde images, een beetje meer garantie dat de mount geïmplementeerd wordt... bij d) duurt het misschien een tikkie langer booten van de receiver)

wat wil je meer?

wink

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Bij de avatar van Tonski staat "sat4all verslaafd". Een goede beschrijving gezien het aantal berichten.

Maar er zou gerust nog iets achter mogen worden gezet: "Mount-expert"!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

jawel hoor , een prima uitleg , moet nogal laat werken vandaar mijn late reactie , moet samen met een kennis van mij het nog even uitwerken , ik hou jullie op de hoogte

mvg timmeke

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen