Ga naar inhoud

[RE-9000HD] Opnemen en kanalen niet kunnen bekijken. Is dit normaal?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De Rebox 9000 is een receiver waarbij je 2 kanalen tegelijk kunt opnemen en naar een 3e kanaal kunt kijken. Mijn tuners staan op gescheiden. Echter als ik bijvoorbeeld op, ik noem maar bijv. Veronica wat opneem, dan kan ik 13th street niet meer bekijken. Neem ik van 2 verschillende kanalen tegelijk op dan kan ik echt een hele rij kanalen niet meer bekijken. In de zenderlijst staan ze dan op grijs (i.p.v. wit) en kan ik er niks meer mee.

Is dit normaal? Lijkt me niet. Hebben meer mensen hier last van? B.v.d.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Geplaatst:

Is dit normaal?

Met de informatie die je nu verstrekt: ja. De Rebox RE-9000 heeft twee tuners en kan dus gelijktijdig de informatie van twee verschillende transponders verwerken. Dat verwerken kan slaan op vier taken (in volgorde van prioriteit):

- Opnemen

- Kijken

- Time shift (telt als een opname)

- PIP

Zodra je twee taken bij elkaar hebt gesprokkeld die beide tuners nodig hebben, krijgen de taken die je nog niet gebruikt beperkingen: die moeten hun informatie dan van één van de twee al voor een andere taak in gebruik zijnde tuner ontvangen.

Een opname gaat voor op een andere taak.

Netto resultaat als er twee opnamen lopen: je kunt alleen nog naar de zenders kijken die in de twee opgenomen transponders zitten, en dat is precies wat je hebt vastgesteld. Hetzelfde geldt voor PIP. Twee zenders opnemen en een derde kijken kan dus wel, maar dat kijken is beperkt tot het aanbod van twee transponders.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Kijk, dat maakt het wat duidelijker. Klinkt erg logisch allemaal. Dank voor je heldere uitleg!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen