Ga naar inhoud

Smargo Smartreader wordt niet herkend door Ubuntu en Pc(windows)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het kan ook nog zijn dat je Smargo in conflict is met een ander pakketje. Probeer deze eens te verwijderen:

apt-get remove brltty

Schijnt een Ubuntu probleem te zijn.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Geplaatst:

nee helaas is het niet gelukt om de smartreader te laten herkennen onder linux of windows. wellicht zijn er mogelijkheden geweest maar het is niet gelukt dus via de leverancier omgeruild voor een nieuw exemplaar. Ik heb niet gekeken welke versie er op zit maar het werd meteen herkend zowel onder windows als linux

• 8 maanden later...
Geplaatst:

Via google hier terecht gekomen en krijg de smargo,s niet werkend. Ook ik als linux nerd ben vol enthousiasme begonnen via de howto van dit forum om een oscam en cccam server op te zetten.

cccam draait maar kaart smargo wil niet werken. Alles wat in dit topic genoemd is heb ik al gedaan. Ik ben in het bezit van 2 smargo die alletwee niet werken. Het vreemde is dat ze wel werken in een micro client met puppy linux.

Met lsusb (zie bijlage) vind ik wel dat de smargo herkend wordt en in de cccam.cfg staat naar mijn idee ook alles goed of moet je voor ubuntu nog iets aanpassen met kloksnelheden.

Ubuntu versie is trouwens 11.10 de laatste versie. Ik overweeg echter een andere versie maar welke is dan het meest geschikt en met welke versie heb ik de meeste kans dat de smargo,s het doen.

post-30773-0-23547900-1325967864_thumb.png

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb ook een probleen met mijn Smargo...tijdje niet gebruikt, omdat hij niet altijd direct werkte (moest hem soms opnieuw inpluggen of softwarematig herstarten) opzij gelegd en een ander gebruikt, maar wil hem nu toch eigenlijk weer gebruiken.

Nu wordt hij in Windows niet herkend (onbekend apparaat o.i.d.) en in Linux (Ubuntu) het volgende bij dmesg:

[68445.536178] usb 2-2: new full speed USB device number 9 using uhci_hcd

[68445.697549] cdc_acm 2-2:1.0: This device cannot do calls on its own. It is not a modem.

[68445.698066] cdc_acm 2-2:1.0: ttyACM0: USB ACM device

en lsusb:

Bus 002 Device 009: ID 03eb:6124 Atmel Corp. at91sam SAMBA bootloader

Het lijkt erop alsof hij verkeerd herkend wordt? (ACM device?) Heb daar verder geen verstand van en weet ook niet hoe verder nu, iemand een idee?

Als ik de update-tool verwijs naar /dev/ttyACM0 krijg ik het volgende:

srp_update_x86 -d /dev/ttyACM0

"smartreader+ version v15.13"

(en bij srp_tools_x86 geeft hij aan "no smartreader found")

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen