satje4U Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Een van beide wil ik aanschaffen. kan iemand aangeven welke van de 2 de beste is kwa specificaties? satje4u Gigablue Quad HD Plus
trinity1 Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Dat is wel erg kort door de bocht. Daar kun je zo niets zinnigs van zeggen. De specs vergelijken kun je zelf ook wel denk ik. Waar ga je hem voor gebruiken en wat vindt de belangrijk? De Onkyo zal over het algemeen iets warmer klinken en de pioneer iets scheller.
Compy Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Gewoon naar de 2 gaan luisteren. Ik denk wel dat je met de onkyo een stabieler versterker hebt. zijn heel degelijke toestellen. Welke luidsprekers ga je hier op aansluiten?
satje4U Geplaatst: 14 april 2011 Auteur Geplaatst: 14 april 2011 Belangrijk vind ik de weergave van mp3 en die lijkt me bij de Onkyo beter. Uiteraard is hij voor de rest voor hoofdzakelijk films en muziek DVD's. De boxen waar hij op aangesloten wordt zijn B&W 603 serie. satje4u Gigablue Quad HD Plus
Psychosammie Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Ha ha, voor mp3 heb je niet meer dan een goedkoop mp3 spelertje nodig. De kwaliteit van mp3 is zo slecht dat je daar geen kwaliteitsversterker voor nodig hebt. Zorg dan dat je je muziek in flac formaat krijgt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Ha ha, voor mp3 heb je niet meer dan een goedkoop mp3 spelertje nodig. De kwaliteit van mp3 is zo slecht dat je daar geen kwaliteitsversterker voor nodig hebt. Zorg dan dat je je muziek in flac formaat krijgt. Je bent weer eens kort door de bocht Psychosammie.... Bij hoge bitrates zul je het verschil niet horen of je moet wel zeer goede spullen moeten hebben én goede oren en daarbij moet dan ook nog de bron perfect zijn. Helaas is de gemiddelde cd nu ook niet vrij storende elementen en weten ze de compressie knop op het mengpaneel altijd te vinden Maar ik kies voor Onkyo. Hoe goed Pioneer ook is in het autogebeuren, een echt goede eindversterker kunnen ze niet bouwen. Op papier goede specificaties maar het klinkt toch minder. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 beiden leken ze mij een goede keus maar een aspect lijkt me onderbelicht bij al die av-receivers namelijk als ze al netwerk aansluiting hebben OF ze dan ook inderdaad alle media uit jouw netwerk vlekkeloos vinden en afspelen en of ze daarbij ook nog op je beeldscherm een overzicht geven van de te spelen muzi. misschien dat zo iets mede bepalend is als je ze ook qua geluid gehoord hebt ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Compy Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 De B&W 603 zijn vloerstaanders en lusten wel wat power. Vooral als ze op een wat feller niveau moeten spelen. Ik zou voor de onkyo gaan.
Psychosammie Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Voor de betrouwbaarheid zou ik voor Pioneer gaan. Mijn voor 600 gulden in 1976 gekochte A6 versterker doet het nog steeds probleemloos. Idem voor de in 1987 gekocht CD speler. Alleen de minidiskspeler doet het niet meer. Maar het kan zijn dat dat komt omdat ik hem van 2 meter hoogte op de grond heb laten kletteren Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 was je aan het opstijgen? kan die oude pioneers ook enkel lof geven maar dat geld ook voor de onkyo's die mijn kennis al decennia heeft staan of dat met de moderne types/modellen ook zo is? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Compy Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Gewoon gaan luisteren jongens Wat voor de een goed klinkt is voor de ander gemiddeld. Ligt meer aan wat je der aanhangt , muziekkeuze en smaak. Technisch zullen ze allebei wel voldoen.
Compy Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Misschien de keuze wat moeilijke nog maken. Waarom ga je eens niet kijken voor de Denon. Het is bekend dan Denon het uitstekend doet met de B&W´s
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 nog een merk erbij reageren op de vraag en dan als advies luisteren; is het beste advies! dat was het altijd al. echter menig kassie wordt ongezien besteld. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
pillie Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Technisch zijn ze bijna hetzelfde maar de Onkyo heeft meer vermogen en de Pioneer is voor het oog mooier. De Onkyo is echt niet om aan te zien. Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
Con Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: satje4U Een van beide wil ik aanschaffen. kan iemand aangeven welke van de 2 de beste is kwa specificaties? satje4u Je zal ook moeten kijken of ze voldoen aan je aansluitwensen, heb je bijvoorbeeld nog een platenspeleringang nodig of heb je behoefte aan 2 x HDMI uit. Voorts ben ik al 8 maanden bezig om een Panasonic dvd-recorder op een Onkyo Av-versterker aan te sluiten. Zowel Onkyo als Panasonic hebben er geen antwoord op, ze wijzen naar elkaar. De DVD-recorder HDMI uitgang geeft geen handshake met de HDMI ingang van de Onkyo. En geven zij dus geen garantie of een aangesloten apparaat goed communiceert. Dus ach, wat is wijsheid. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen