Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een kleine vraag met legio antwoord mogelijkheden....

Wat ik op kieskeurig zo 1-2-3 kan zien, zijn er geen grote verschillen.

Wat wel opvalt is dat daar vermeld staat dat de Onkyo minder geluidssignalen aan kan. (decoder)

Mogelijk is dat een nadeel voor jou.

Verder...

Staar niet blind op 20 watt meer van merk 'a' ten opzichten van merk 'b'.

Persoonlijk heb ik liever een Denon van 120watt dan een Onkyo van 150watt.

Omdat ik vind dat Denon de watts beter laten horen op -in iedergeval- mijn speakers.

Dit heb ik kunnen beoordelen bij een speciaalzaak, toen ik toen ik aan het oriënteren was.

Wat ik links en rechts regelmatig hoor, ik dat Onkyo erg warm wordt (een stuk warmer dan handwarm).

Dit kan flinke gevolgen hebben voor de levensduur !

En kan eventueel problemen geven bij het plaatsen in een gesloten kast.

Mijn denon avr-1920 staat super strak in een kast (rondom 1 cm ruimte) en heb hiervoor zelfs de poortjes eraf gesloopt.

Bij denon geen enkel probleem, want Denon blijft mooi koel. Hoe warm een pioneer wordt is mij niet bekend.

Je kijk nu naar 7 kanaals surround receivers.

Wat is je opstelling thuis?

Bijv.

4.1, 5.1, 7.1, 2.1, 2.0?

Thuis hebt ik een 5.1 opstelling, terwijl mn Denon een 7.1 receiver is.

Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik 'flinke' front speakers heb, die wat meer power nodig hebben.(met name voor voor stereo muziek, en een beetje voor films)

Ik kan dan ook met mn Denon de twee kanalen die ik over heb toewijzen aan mn front speakers, waardoor iedere front speaker 2/7de versterker heeft.

Dit heeft bi-wireing of bi-amping. (termen worden door elkaar gebruikt maar bi-amping is de formele dacht ik)

Tot slot de beste tip;

Ga luisteren ik een speciaalzaak die je de tijd geeft, en die je eigen muziek laat meenemen.

Overigens heb ik geen hand-shake problemen ervaren.

Succes met je keuze !

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

ET8000

Geplaatst:
Origineel bericht van: mauspartyhouse

Wat ik links en rechts regelmatig hoor, ik dat Onkyo erg warm wordt (een stuk warmer dan handwarm).
Dit kan flinke gevolgen hebben voor de levensduur !
En kan eventueel problemen geven bij het plaatsen in een gesloten kast.

Dit kan ik beamen. Ik heb zowel een High-End Onkyo als een Pioneer.
De onkyo wordt behoorlijk warm om niet te zeggen heet. De pioneer heeft ICEpower en blijft gewoonweg koel. Je moet de pioneer echt in de stress brengen voordat hij warm wordt.

Ik zou hier zeker rekening mee houden zeker als je met een 5.1 of 7.1 opstelling aan de gang gaat.
De Pioneer houdt ook iets beter het volumeniveau als er vermogen gevraagd wordt.
Geplaatst:

Van Denon zijn er op veel plaatsen nog modellen van vorig jaar te koop.

Als je niet persé 3D ondersteuning wilt en dus genoeg hebt aan 1.3 HDMI kan dat interessant zijn.

Dan kan je net een klasse duurder kopen dan je anders zou doen of een hoop geld besparen.

Een Denon AVR-2310 bijvoorbeeld voor rond de €600,-

Persoonlijk zou ik geen Pioneer kiezen, maar dat is omdat ik die niet mooi vind klinken met mijn speakers.

Onkyo heb ik geen ervaring mee.

Mijn voorkeur is Denon of NAD.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Tja, het ligt er ook maar net aan waar je muziek voorkeur zit.. Ik zit even snel 2 reviews te lezen op internet (1x duits 1x engels) met totaal verschillende modellen en de gemeenschappelijke conclusie is dat Onkyo steevast veel beter is in de klassieke hoek "doet klassiek opnieuw ontdekken" "zeer dynamisch en zuiver".

De Nad was beter in Pop en Jazz "Krachtig en accuraat" "Mooi uiterlijk"

Klopt ongeveer met bovenstaande ervaringen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mauspartyhouse

Maar natuurlijk!
Alleen denk ik wel dat een Onkyo die vergelijkbaar is met een NAD niet in de prijs categorie valt die de TS voor ogen heeft.

Ik denk dat een Onkyo die vergelijkbaar is met de NAD meer richting het budget zit dan een NAD

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hoi

Dat had wat voeten in de aarde. Ik denk dat ik ga voor de onkyo, ga van de week even kijken of ze beide receivers ergens kunnen laten horen.

Bedankt voor de reacties.

satje4u

Gigablue Quad HD Plus

Geplaatst:

Onkyo heeft vaak aan de voorzijde van de receiver een HDMI poort, hetgeen ik nu mis bij de Denon die ik heb.

Steeds meer apparatuur krijgt een HDMI uitgang (laptop, HD video camera, etc.)

Waardoor het wel handig is ook aan de voorzijde een HDMI aansluiting te hebben !

ET8000

Geplaatst:

Had een Onkyo 577, daarna de Pioneer 919, daarna de VSX-920. De Pioneers zijn echt veel fijner in gebruik, functies, EN handelen. Enige minpunt, is dat je voor de prijs minder HDMI aansluitingen krijgt vergeleken met Onkyo, maar ja de Pioneers zijn een stuk mooier. :P

Dus de VSX1020 of de 1021!

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen