Ga naar inhoud


ftp inloggen op afstand


lucdec2

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: lucdec2
In ieder geval met putty slaag ik er niet in om de mappenlijst
van mijn dm te zien..

Kun je wel inloggen met Putty dan (op afstand)?
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: lucdec2
het begint al met inloggen punt 2 : volgens mij is dit voorbeeld binnen uw lokaal netwerk, niet over het net.


Jazeker, eerst lokaal goed instellen, en dan mag hij het internet pas op. Zonder instellen weigert hij dat, en dat is juist goed - anders zou iedereen zomaar binnen kunnen komen terwijl je nog bezig bent een wachtwoord te verzinnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec2
... Ik begrijp echt niet wat mijn internetrekening hiermee te maken heeft...


Via je dreambox kan je PC vrij eenvoudig gehackt worden, omdat de hacker dan al door je firewall/router/modem heen is. Vanaf de dreambox kan de hacker ook heel simpel extra poorten openzetten in de router/modem, om zo ongemerkt je lokale netwerk binnen te dringen.

Met eenmaal toegang tot de PC is het verder een koud kunstje om ook je rekeningnummers, wachtwoorden en andere interessante zaken te achterhalen.

Ik zou er een paar uur voor nodig hebben denk ik, een getrainde hacker met wat meer tools heeft het wel in een paar minuten voor elkaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt dit ook op een 7000? (ja ze bestaan nog blush)

 

Het gaat goed tot stap4 van de handleiding (Key authenticeren)

mkdir .ssh lukt nog, maar dan krijg ik bij de opdracht cat > .ssh/authorized_keys de melding dat de map niet bestaat. Dit heb ik ondervangen door DCC te gebruiken. Er kan blijkbaar geen map in de root aangemaakt worden. Ik heb daarom een map .ssh in de map /var gemaakt, en in de root een symlink naar /var/.ssh gemaakt. (.ssh -> /var/.ssh). Nu werkt het commando cat > .ssh/authorized_keys wel.

 

Stap 5 heb ik ook helemaal gevolgd. Echter zodra ik de verbinding probeer te openen dan krijg ik de melding "Network error: Connection Refused"

 

Er staat wel een wachtwoord ingesteld. Na in stap 2 het wachtwoord gewijzigd te hebben moest ik het wachtwoord ook in DCC veranderen om in te kunnen loggen.

 

Verder in de handleiding zie ik ook nog iets over dropbear. Dit ken ik niet. Ik heb het inmiddels wel op mn dream geinstalleerd. Moet ik hier misschien eerst ook nog wat aan doen? (starten / instellen ofzo?)

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen problemen om met filezilla vanaf internet de dreambox te benaderen. Ik moet ook door een router en heb net zoals jij poorten geforward naar de dm. Ik weet niet wat er fout gaat bij jou maar wat mij opvalt is dat er in het overzicht van de response bij filezilla twee verschillende ip-adressen staan. Dat lijkt mij niet goed. Heb je de dreambox een vast ip-adres gegeven ? Zo niet, doe dat dan eerst eens. Poortforwarden met een wisselend intern ip-adres, dat is vragen om problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets wat mij opvalt: Je zegt dat je vanaf internet inlogt.

In het overzicht van filezilla staan echter lokale ip-adressen 192.168.1.x. Als ik zelf inlog vanaf internet zie ik het wan ip-adres in het overzicht van filezilla. Test je wel vanaf een extern ip-adres ?

Wat je ook zou kunnen proberen is de wan poort ook op 21 te zetten. Ik heb dit ook zo en dat werkt goed. Wel is het zaak de boel goed te beveiligen, maar dat is hiervoor al besproken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je al eens een andere poort gebruikt ipv 2222? Niet alle poorten zijn volgens mij vrij te gebruiken, althans bij mij werkte nou net de gekozen poort niet. Nadat ik een andere gekozen had, was het probleem verholpen.

 

gr,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WalterN
Niet alle poorten zijn volgens mij vrij te gebruiken

Het overzicht van reeds in gebruik zijnde poorten staat in het bestand services, in C:\Windows\System32\drivers\etc

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...