Con Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Ik heb de decoder opnieuw laten zoeken maar krijg nog steeds die vervelende melding boven in beeld, wat zie ik over het hoofd. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Henksat Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 Origineel bericht van: Con Ik heb de decoder opnieuw laten zoeken maar krijg nog steeds die vervelende melding boven in beeld, wat zie ik over het hoofd. Wat je over het hoofd ziet? Je hebt geen goede zenderlijst met de nieuwe frequenties van zenders welke je nog wel kunt zien, en je vergeet dat steeds meer zenders overgaan naar MPEG-4 en/of HD en alleen met een HD ontvanger te zien zijn. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Littlesat Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Citaat: je vergeet dat steeds meer zenders overgaan naar MPEG-4 Je ontvanger staat dus helaas op het punt om afgeschreven te worden. Tenminste voor de Nederlandse en Belgische markt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Neptunus Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Maar inderdaad irritant dat al weken bovenin het beeld bij SD Eredivisie live 1 die banner blijft lopen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Satdorus Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Hangt er vanaf welke zenders het betreft. Als een zender verhuisd en je scant opnieuw staan de nieuwe zenders onder nieuwe services (zenderlijst open zetten, groene knop, en dan bij betreffende satelliet kijken). Kan ook zijn dat de zender in mpeg4 en /of HD wordt uitgezonden zoals andere al hebben aangegeven. Dan zal het niet gaan lukken met een dm7025.
Littlesat Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Eredivisie live zal niet lukken zonder banner... en over een tijdje zie je hem helemaal niet meer. Beide eredivisie live kanalen gaan nu alleen nog maar in MPEG4 uitzenden (EL2 doet dat al). Je kunt het nummer bellen wat in die banner staat en CDS levert je gratis apperatuur -tenminste- dat staat in die banner. Ben je niet tevreden met deze gratis apperatuur en je dus liever een Enigma2 box wilt behouden dan zal je dus een Dreambox HD box (DM8000, DM800SE, DM500HD) of alternatief (VUDUO, VUSOLO, ET9000, ET5000) moeten aanschaffen. Helaas levert CDS geen Enigma2 boxen. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
DeBeek Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 En waar staat dat de TS het over EL heeft ?? op de oude freq van SBS enz loopt ook deze balk..
Littlesat Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Neptunus had het over EL1 Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Con Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: Satdorus Hangt er vanaf welke zenders het betreft. Als een zender verhuisd en je scant opnieuw staan de nieuwe zenders onder nieuwe services (zenderlijst open zetten, groene knop, en dan bij betreffende satelliet kijken). Kan ook zijn dat de zender in mpeg4 en /of HD wordt uitgezonden zoals andere al hebben aangegeven. Dan zal het niet gaan lukken met een dm7025. Satdorus: RAAK Inderdaad, bijvoorbeeld SBS6 ontvang ik nu 2 keer, één met die irritante balk en één plaats lager zonder die balk. Hoe haal ik eenvoudig die oude zenders er tussenuit? Overigens had ik begrepen dat globaal eind deze zomer veel zenders plat gaan. Data is volgens mij niet bekend, heb al even gesurfd op het grote www. Maar daar zijn ze niet scheutig met deze gegevens. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Jassy Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Citaat: Overigens had ik begrepen dat globaal eind deze zomer veel zenders plat gaan. Data is volgens mij niet bekend, heb al even gesurfd op het grote www. Maar daar zijn ze niet scheutig met deze gegevens. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt..
Satdorus Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Om zenders er tussen uit te halen zet je de zenderlijst open (pijl omhoog of naar beneden). Druk dan op de menuknop en daar staat wat je wilt. Zo kan je ook in de "nieuwe services" op de menuknop drukken en de betreffende zender toevoegen aan het gewenste boeket. In het gewenste boeket kan je weer via de menuknop de verplaats mode selecteren, dan de zender selecteren en zo de zender op de gewenste plaats in het boeket zetten.
Loui (K) Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Het enige wat hier helpt is de satelliet.xml vernieuwen via de bekende www.satellites-xml.zoek even voor de juiste link.Vaak zijn er transponders gewijzigt en erbij gekomen,en die heb jij nog niet in je lijst staan.Als je dan weer gaat zoeken naar de zenders zal ook de nieuwe zenders zich laten zien.
Con Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Origineel bericht van: Jassy Citaat: Overigens had ik begrepen dat globaal eind deze zomer veel zenders plat gaan. Data is volgens mij niet bekend, heb al even gesurfd op het grote www. Maar daar zijn ze niet scheutig met deze gegevens. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt.. Heb jij dan harde data wanneer zenders het sd-tijdperk loslaten? Ik had dit namelijk al eerder aangehaald hier . . . vandaar. Meestal doe ik eerst huiswerk voordat ik hier iets plaats. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 @Con, Citaat: Ik heb de decoder opnieuw laten zoeken maar krijg nog steeds die vervelende melding boven in beeld Denk dat je het inmiddels wel voorelkaar hebt gekregen. Wat ik zelf altijd doe is gaan staan op bijv. SBS 6, dan de optie MENU van de afstandsbediening indrukken, Instellingen, Service zoeken, daarna optie handmatig transponder scan ( zenders zoeken ). Hier aangekomen krijg je een overzicht van instellingen zoals die zijn ingesteld op het kanaal waar je op staat, in dit voorbeeld dus SBS 6. Controleer wat de nieuwe instellingen zijn, in veel gevallen is dit alleen de frequentie, pas deze aan en doe een transponder scan. Als het goed is zullen nu alle zenders op die frequentie worden gescand en de nieuw gevonden zenders worden toegevoegd. Evt. kun je de oude zenders verwijderen, maar als het goed is gebeurd dit t.z.t. van zelf of worden deze weergegeven als zijnde unnamed service. Nog even een opmerking om oude en / of nieuwe toegevoegde zenders uit elkaar te houden. De oude zendernaam uit ons voorbeeld zie je als SBS-6 en de nieuwe zender wordt weergeven als !SBS6. Wanneer de zender met als naam SBS-6 wordt uitgeschakeld, zal als het goed is de naam die je nu ziet als !SBS6 gaan veranderen naar SBS6. Kun je het nog volgen , gr. Zilverster. Hier You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen