Ga naar inhoud


waarom kan ik met mijn kaartje legale kaart geen gecodeerde zenders met vu-duo


ferdiba

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen. Ik heb een vu-duo draaien met open pli. Ik heb een sundtek DVB-c ontvanger geinstalleerd. Ik kan prima naar kabel-tv kijken en direct na opstarten van mijn vu-duo decodeeert mijn kaartje ook de gecodeerde zenders. Echter na een aantal maal zappen naar andere zenders op DVB-s kan ik wel naar de FTA zenders kijken van mijn DVB-c maar niet naar de gecodeerde. Heb in ccam volgende regels opgenomen om mijn eigen kaart uit te lezen

TRY ALL CHIDS : /dev/sci0

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

 

 

Even voor alle duidelijkheid, ik wil dus niet illegaals doen maar gewoon tv-kijken met mijn legale kaart !

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee kaartje doet het wel, want als ik mijn vu opnieuw opstart heb ik gewoon beeld. Pas nadat ik een aantal malen gezapt heb naar andere zenders en weer naar kabel tv terugkeer heb ik dus niet de gecodeerde zenders maar alleen FTA. Lijkt er dus op dat mijn kaart dan niet wordt gelezen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan niet want hij heeft in het begin wel beeld.

 

Ik verwacht een software probleemmogelijk icm met die DVB-C stick. Of misschien valt CCcam uit als hij aan het zappen is. Als je de kaart er uit trekt en direct terug stopt heb je dan wel weer beeld?

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee als ik kaart eruit trek en weer in doe nog steeds geen beeld. Lijkt alsof pli soms moeilijkheden heeft met decoderen. Ik heb nl ook een canal digitaal kaartje en die doet het soms ook niet.Als ik zeker zou weten dat ik met een andere image dit probleem niet zou hebben zou overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even of CCcam nog draait op zo'n moment. http://ipadresvubox:16001

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferdiba
nee als ik kaart eruit trek en weer in doe nog steeds geen beeld. Lijkt alsof pli soms moeilijkheden heeft met decoderen. Ik heb nl ook een canal digitaal kaartje en die doet het soms ook niet.Als ik zeker zou weten dat ik met een andere image dit probleem niet zou hebben zou overstappen.


Je kunt het altijd even proberen met een andere image, kan ook zijn dat er met de instal van de image iets verkeert is gegaan.




 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast Jeroensky

Betreft Ziggo zou het horen te werken op Openpli (2.0 beta).

Er zijn gebruikers in openpli forum die het werkend hebben.

 

Betreft UPC, die koppelen smartcard aan box, zoals sky ook doet.

Gezien er voor sky een workaround is, lijkt het me dat het bij upc ook zou kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sky (NDS) en UPC (nagra3) zijn compleet verschillende systemen, Bij sky uk/ita kun je boxkey zo uitlezen en berekenen,dat is niet heel spannend en bovendien is de boxkey alleen nodig voor premium channels.

 

Bij UPC heb je de persoonlijke BoxKey (16 bit) en RSA key (128 bit) nodig en die is niet te achterhalen zonder de box uit te lezen of de smartcard te glitchen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

Dus vrijwel onmogelijk. (bedankt voor posting, heb het teruggekoppelt naar openpli forum)

 

Of, indien DVB-C nodig is ipv DVB-S2, verhuizen naar Ziggo gebied :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...