Gast Jpjedi Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Mijn topfield 7710 HD PVR heeft de geest gegeven en ik ga hem niet reanimeren. Ik ben helemaal klaar met dit apparaat en ben dus gaan zoeken naar een goede opvolger. Na veel zoeken en tips ben ik uitgekomen op de ET9000. De ontvanger wordt geleverd met Open PLI maar daarna moet er via het menu nog iets "eenvoudigs" worden geupdate. Nu ben ik niet zo bekend met het hobbyen aan ontvangers en vroeg me af of iemand me in simpele taal kan vertellen welke stappen ik moet volgen om de ontvanger te updaten voor Canal Digitaal gebruik. Als tweede heb ik de vraag of ik nog iets moet instellen of installeren voor het gebruik met de iphone en het streamen over mijn thuisnetwerk. Alvast bedankt voor jullie hulp.
Tonskidutch Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Jpjedi, welkom en van harte gefeliciteert met zo'n mooie receiver maar je vraag / vragen zijn allemaal al beantwoord. dat treft een ieder die net die nieuwe receiver heeft lezen lezen lezen vergelijkbare vragen en dus antwoorden,,, staan ook in dit subforum maar denk eraan ook bij dreambox en VU+ vindt je identieke antwoorden want die zijn (99,99999% een pot nat) ciao Coles Corner Richard Hawley
Gast 1664 Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Gewoon beginnen en op je af laten komen. Na een 'gesloten' ontvanger komt er met een 'open'(Pli) ontvanger een overweldigende hoeveelheid mogelijkheden op je af. Gewoon lekker gaan prutsen en alles uitproberen, als je het hebt begrepen kun je overnieuw beginnen, maar dan mét kennis van zaken.
Gast Jpjedi Geplaatst: 15 april 2011 Geplaatst: 15 april 2011 Tnx guys, het interesseerd me enorm dus ik ga me zeker vermaken. Ik ben al wat topics aan het Doorzoeken geweest en ik bwgrijp dat ik de zogenaamde cccam moet updaten via het installatie menu. Daar ga ik zo eens mee beginnen
Gast Jpjedi Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Het werkt jongens! Op zich allemaal best te doen. Pli update gedaan en alle instellingen doorlopen. Zit echt een berg opties in dat ding zeg *O* Zit nog met 1 probleem dat toch erg vervelend blijft. Als ik zap dan krijg ik ineens de melding dat ik geen recht heb op een bepaald kanaal. Dit gebeurd bij willekeurige kanalen zoals Ned1, Rtl etc.. De melding verwijst naar de powercam Pro en dat is mijn CI module waar mijn CD kaartje in schuift.. Iemand eeN tip waar ik moet zoeken?
wortellica Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Powercam pro eruithalen, en alleen je cd kaartje in je box doen. Ik weet niet hoe om je hem er in moet doen meestal je kaartje ondersteboven in je box doen. ik heb zelf geen ET9000 dus ff wat proberen.(dus niet je kaartje in je CI slot doen) Maar in 1 van de 2 Smartcardlezer,s plaatsen.
Gast Jpjedi Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Geprobeerd maar dan heb ik zwart beeld. Moet ik dan nog erGens instellen dat hij uit die sleuf moet lezen ipv mijn module?
wortellica Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 heb je wel cccam geinstalleerd vanuit de Applicaties? dus ff zoeken in Applicaties/downloadenplugins/softcams en voila daar vind je de cccam.
SoSa Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Origineel bericht van: wortellica Ik weet niet hoe om je hem er in moet doen meestal je kaartje ondersteboven in je box doen. Met de chip naar beneden inderdaad. En CCcam (of ander softcam naar keuze) moet inderdaad geïnstalleerd worden.
Gast Jpjedi Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Hoppaaa via applicaties>plugins>softcams een cccam geinstalleerd en problem solved! Volgende stap zal Het benaderen worden van de hd via ftp zodat ik opnames kan kopieren. Dan wil ik met streamen gaan klungelen. Leuk ding! Jammer dat ik zo weinig verstand heb van het sateliet gebeuren, netwerken via IP zal me beter lukken.
wortellica Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 nou veel succes ermee en zoals Tonskidutch al zei veel lezen hier op het forum dan kom je er wel
SoSa Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Voor het kopiëren van opnames van de hdd naar je PC moet je even een FTP cliënt/applicatie op je PC installeren. Vervolgens via de FTP cliënt naar het IP adres van de ET9000 verbinden en inloggen met gebruikersnaam "root" en wachtwoord "et9000". Dan naar "/media/hdd/movie/" navigeren en daar vindt je je opnames. Voor het streamen moet je even VLC installeren op je PC en dan via de webbrowser naar "http://hier-het-ip-van-je-et9000/" gaan en daar kan je dan in je zenderlijst op het beeldscherm icoontje klikken van de zender die je wilt streamen. Vervolgens moet je het bestand dat ter download wordt aangeboden open met VLC en je zult beeld krijgen als alles goed gaat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen