Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De laatste week krijg ik regelmatig storingen (flitsen / blokjes) tijdens het afspelen van een opname. Het is geen fout in de opname of de ontvangst - want als ik terugspeol en het nogmaals afspeel - gebeurt het niet.

Het gebeurd bij meerdere opgenomen zenders.

Iemand een tip wat er aan de hand is?

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik had exact het zelfde probleem met streamen van DVD's , probleem kwam (volgens mij) overigens spontaan na altijd goed gewerkt te hebben... Het kan zijn dat ik een een keer een online update gedaan heb maar dat weet ik niet meer zeker

Ik heb even een andere image geflashed om te kijken of het probleem daar ook voordoet, tot nu toe nog geen problemen , even een paar dagen aankijken...

VU+ duo + Triplesat + FamilieHD

Image, telkens weer wat anders..

Momenteel : Blackhole + Tunisiasat addon 3.0

Skin : Army Gradient HD

Geplaatst:

Het gaat bij mij dus echt van opnames door de VU+ zelf gemaakt, op zn eigen harde schijf.

Eerst was hij prima - maar nu opeens stoort hij dus - erg irritant!

Geplaatst:

Het lijkt erop dat je tegen een al maanden bestaand probleem bent aangelopen, dat zich (gelukkig) slechts incidenteel manifesteert.

Welk image gebruik je (altijd handig er gelijk even bij te zetten)?

Geplaatst:

maar hoe kan dit al maanden bestaan als het nu pas zichtbaar is?

Eigenlijk is dat niet belangrijk! belangrijkste is hoe ik hier zo snel mogelijk afkom. Stomme is dat het niet gebeurd (of tenminste niet gezien dat dat zo was) als ik gewoon tijdens een zender kijk.

Hiervoor keek ik dus storingsvrij naar opnames.

Gebruik openpli 1.0 geloof ik... Ooit daarmee begonnen - en niet overgestapt naar 2 (onder andere vanwege de sync problemen met sommige kanalen waarover ik lees).

schotel 68cm - draaibaar

twin LNB met 2 kabels

Geplaatst:

Hier precies het zelfde gehad.

dacht eerst dat het de hdd ws dus een NAS gekocht en hetzelfde.

veel gedaan andere HDD's etc.

TonskiDutch heeft mij toen geadviseerd een andere image erop te zetten en toen was het probleem over. het zit dus in de software.

Gebruik nu VTI

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Zal eens kijken naar VTI - ben daar niet bekend mee. Vind het wel vaag dat goed werkende software opeens niet goed werkt.

Ga ook al mijn kabels nog even nachecken op nattigheid - maar dat zal het niet echt kunnen zijn - want dan moet direct van de schotel kijken ook problemen geven!

Geplaatst:

Ik heb het zelfde probleem gehad. Als je de opname een stukje terug spoelt en verder kijkt, dan is hij ok, dus het zit hem ergens in de weergave.

Op dit moment heb ik het niet meer, kan zijn dat ik een nieuwe image erop gezet heb in tussen. Ik gebruik pli image

Geplaatst:
Origineel bericht van: Angeline
maar hoe kan dit al maanden bestaan als het nu pas zichtbaar is?

Dat zeg ik net: het is een incidenteel probleem.
En het verdwijnt ook vanzelf weer (voor kortere of langere tijd).
Het doet zich voor bij alle (versies van) alle images.

Ga ook al mijn kabels nog even nachecken op nattigheid - maar dat zal het niet echt kunnen zijn - want dan moet direct van de schotel kijken ook problemen geven!

Precies! Het zit in het afspelen, niet in het opnemen.
Geplaatst:

Met andere woorden - het is dus eigenlijk niet te verhelpen? Momenteel is het echt erg irritant kijken - bij elke opname gaat het fout. Maar een week geleden was er niets. Dus even wachten en dan gaat het vanzelf goed?

Nieuwe image heeft dus weinig zin?

Geplaatst:

Hier excact dezelfde problemen. Met de OpenPli versie van 2 weken geleden ofzo. Ook nooit problemen gehad. Erg vervelend.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

Geplaatst:
Dus even wachten en dan gaat het vanzelf goed?

Ja. Alleen is "even" een rekbaar begrip.
Soms helpt een reboot je er ook weer een tijd vanaf. Soms gaat het wekenlang goed, en dan heb je "het" ineens weer te pakken.
Geplaatst:

heb maandenlang meegelezen op het vuplus-support forum waar zeker 20.000 berichten, commentaren en aanvullende vragen over dit probleem staan.

het trad op na image wissel VTI 1.3 (een Oe 1.5 imagetype) naar de nieuwe VTI 2.0 (een Oe 1.6 imagetype baserende op de drivers van het origineel fabrieks image)

sindsdien zijn er heel veel analyses en zoektochten geweest

overigens ook op Pli forum is er ene VU+NL die daar intensief over geschreven heeft en navraag deed Re: Afspelen hikt

wink

bij velen met VTI image was het na een fix van drivers weg

bij menigeen was het sindsdien een constant probleem ook met nieuwere VTI images (eerlijkheid gebied dat te vermelden)

ook ik had het kortstondig toen bij die overstap 1.5 naar 1.6 in september

maar om alles te herhalen wat er daarover geschreven is voert te ver

kort maar krachtig:

het grote vermoeden was een samenhang tussen usb-drivers en geheugen management van dat nieuwe Oe 1.6

En dat de initialisatie (partitioneren en formateren) van de sata hdd daardoor een cumulatieve fout opliep.

na veel verhaal, is er niet een echte reden als veroorzaker aangevoerd door de fabrikant, tenminste ik heb die niet gevonden, maar met de nieuwste images treedt het probleem niet meer op > naar verluid van die welke het destijds allemaal hebben aangekaart.

wat te doen?

a) zet je films over op een ander medium

B) gebruik een van de allerlaatste images en flash opnieuw

c) initialiseer via de hardware / DEVICE manager je hdd opnieuw na initiele setup

d) zet de films terug naar die vers geformateerde harddisk

e) en gebruik liefst geen usb sticks uit het verleden - maar vervang deze door een werkend merk/model dat OOK vers gepartitioneerd en geformateerd werd

meer kan ik je in een beknopte samenvatting niet aanbieden.

en ja na VTI 2.5 er dus vers op te flashen was het bij menigeen definitief weg.

in een heel specifiek geval heeft de gebruiker een andere harddisk ingebouwd en was het probleem OOK weg.

hoop dat je daar wat aan hebt.

ciao ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Hallo Tonskidutch,

Jij hebt het over VTI images - dat het daarmee gekomen is - maar ik draai helemaal geen VTI! Ik draai Openpli.

de vraag is dus of ik het wel weg zou krijgen met updaten naar vti 2.5.

Heb ook geen ervaring met vti - dus weet niet of deze lekker(der) werkt dan wat ik nu heb.

Geplaatst:

ik sprak/schreef in algemene termen inzake de drivers die van oe 1.5 of eo 1.6 afhankelijk zijn

die zijn gesloten source drivers die ook in Pli aanwezig zijn

je hoeft niet naar VTI je kunt natuurlijk ook de laatste Pli nemen die dezelfde verbeterde drivers aan boord hebben.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen