Angeline Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ok - ga in ieder geval even mn harde schijf vanmiddag backuppen - want dat gaat toch wel wat tijd kosten. Probeer me nu wat te verdiepen in het verschil tussen vti en openpli. Heb nu pli 1 - en ben huiverig over te stappen naar 2 vanwege de synchroon problemen die daarbij gemeld zijn. Maar misschien is dat dus niet zo erg. wat bedoelde je overigens met usb sticks? Je kan eigenlijk beter een nieuwe daarvoor gebruiken? vanmiddag dan maar een beetje spelen weer - want het word weer eens tijd lekker te kijken ipv storingen!
Gast SatMann Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Zoals tonskidutch schreef : kopieer je opgenomen bestanden, installeer de image opnieuw op je vu, formateer je hdd opnieuw in die nieuwe image, plaats uw opnames terug en je zal zien dat het probleem weg is. het probleem zit niet enkel in één image, maar ook in OpenPli2 ik schreef dit hier ook al een paar weken terug. waar het probleem zit weet ik niet, maar het werkt op die manier terug, heb al een persoon of 10 zo verder geholpen. ik vermoed dat het bij een update van drivers mis ging en niet iedereen heeft het, dus het zal gissen blijven waarom en waar. maar de oplossing helpt je wel vooruit. succes
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Angeline, in zoverre betreffende de usb stick; maak ze helemaal schoon als medium voor flashen en of opslag van data niet dat je oude backups of dergelijke blijft gebruiken of zelf ongeschikte plugins mijn motto is bij een systeem opnieuw erop zetten > geen "oude lijken in de kast" of oude corrupte data overnemen. nagenoeg alles kun je er nieuw in laden ciao Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ok Prima! Snap je uitleg. Ik format de usb stick die ik gebruik ook altijd grondig. Dus dat zal wel lukken. Gaat uur of 3 duren voor het maken van een backup van de HDD, dus dat duurt nog wel even. Nu nog een beslissing maken over openpli of vti. Zal wel open pli blijven - maar zal dan denk ik van 1.0 naar 2.0 moeten.
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Angeline, als je aan pli gewend bent, gewoon blijven gebruiken Satmann, het kan zijn dat die drivers niet op het correcte moment worden geladen bij sommigen daarom ook zo weinig mogelijk aan de receiver hebben hangen terwijl je flasht en de eerste boot voorbij is. (ik schreef al "men vermoedde een usb driver issue" destijds - misschien is die ook afhankelijk van de volgorde van implementatie der drivers en instellingen) ciao Second Life Mungo Parker
Gast Duolist Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Als je PLi wilt gebruiken moet je zeker de jongste gebruiken.
Gast Duolist Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Hartelijk dank voor de uitgebreide analyse. We gaan het proberen.
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 hoi Duolist, aanvullend (schoot mij door het hoofd) aan het gene ik jegens SatmMann antwoorde, er waren mensen die de box nooit in deep sleep hebben gezet en die hadden betere resultaten (betekend ; geen problemen) maar een echte analyse is het niet: Citaat: is er niet een echte reden als veroorzaker aangevoerd door de fabrikant, tenminste ik heb die niet gevonden, omdat ik daar ook als geïnteresseerde gebruiker geen antwoorden vond dus eerder een work around. ciao Second Life Mungo Parker
Compy Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Ik heb dit ook gehad.heb toen de box opnieuw geflash en dan de schijf onmiddelijk laten formateren. Van toen af geen problemen meer gehad.
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 mooi hoe meer bevestigingen we lezen hoe duidelijker die work around is. thanks compy Second Life Mungo Parker
Gast SatMann Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 mijne staat nooit in deep standby, die word teveel gebruikt voor opnames enzo. en ik had het ook. gewoon clean reflash, hdd format en klaar is kees mocht ik alles weten waar het zat, dan was mijn naam : SatMann Gates en zat ik met mijn gat in de zon ergens ver weg
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 gaat weg uh gat weg uh echt? kom we drijven off Gates, uhm topic. Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ok openpli 2.0 staat er op harde schijf opnieuw gedaan nu wil mn cccam niet laden (denk ik - want de canal digitaal zenders blijven zwart) en het netwerk is verkeerd. Tips? Want zo kan ik nog niet uitzoeken of het werkt!
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 kan niet geladen softcam met Gui restart of stb restart dan is die aktief kun je zien op telnet <ps> is (processes running) dus of de softcam werkende is... let wel de cccam.cfg is natuurlijk nergens gebleven of je hebt die zelf opgeslagen ciao Second Life Mungo Parker
Angeline Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Ja kan niet - ik weet ook effe niet wat hij er nou niet van snapt... Ik kies select softcam - maar hij kiest voor restart softcam...En bij restart softcam - restart hij die ook. Maar kan niet voor een softcam kiezen! Maar de canal digitaal zenders (die ik officieel heb ook) doen het gewoon niet!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen