Con Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Ik heb nu een Dream 7025+ en moet binnenkort over. Volgens mij is de VU+ Duo HD een goede keus voor nu en de toekomst maar ik zoek nog even een bevestiging van de kenners. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast 1664 Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Persoonlijk heb ik de voordelen van "geen ventilator", nieuwer ontwerp, meer geheugen in het voordeel van de ET9000 laten uitvallen.
Con Geplaatst: 16 april 2011 Auteur Geplaatst: 16 april 2011 Volgens de spec's, genoemd op de meeste site's, beschikt de VU+ duo niet over USALS. Hoewel er wel in de gebruiksaanwijzing wordt gesproken over; • Positioner This option is used when you have a motorized satellite antenna. Hoe zit dat nou? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Duolist Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Origineel bericht van: Con Volgens de spec's, genoemd op de meeste site's, beschikt de VU+ duo niet over USALS. Ik heb de DUO vanaf dag 1 (zo'n 14 maanden geleden) in gebruik met een gemotoriseerde schotel en bestuurd volgens het USALS-protocol: ik moet het eerste probleem nog tegenkomen.
SubSense Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Ik heb ook gekozen voor de VU+ duo, ter vervanging van mijn DM7000. Ik kan niet anders dan tevreden zijn. Hij komt echter pas goed tot z'n waarde met een duo/twin schotel. (zoals de multytenne twin). De moet ik nog aanschaffen. Ik heb 2 nadelen gevonden tot dusver, maar beide oplosbaar. Herrie van de fan. Je kan de fan met een weerstandje langzamer laten draaien. Deze mod moet ik nog altijd eens uitvoeren. Grootste probleem is een weerstandje vinden van 2 cent. :-) Herrie van de Harddisk tijdens opnemen/afspelen. Dit ga ik oplossen door rechtstreeks op mijn NAS op te nemen. Moet hiervoor alleen de schijven in de NAS upgraden. De VU+ heeft vele voordelen, vooral het updaten naar een nieuw image is erg simpel te doen met een USB stick en behoorlijk "foolproof" De herrie is overigens behoorlijk subjectief, ik ben er nou eenmaal erg gevoelig voor. Een ander heeft nergens last van. Succes met je aankoop oja, de mijne vind ik verschrikkelijk lelijk, ik zou hem bijna overspuiten.... VU+ Duo + Multytenne 45 Meestal met de laatste PLi Pana TH-42PV70 XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi
Gast Duolist Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Origineel bericht van: SubSense ohja, de mijne vind ik verschrikkelijk lelijk, ik zou hem bijna overspuiten.... Er schijnen mensen te zijn die hem mooi vinden.... Bij mij is dat opgelost door Vuutje achter slot en grendel te zetten. Blijft al enig echt probleem over de herrie van de ventilator.
pc-junkie Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 beste con super ontvanger heb er ook 1 al iets meer als een jaar weinig tot geen problemen en als ik problemen had was het vaak door me zelf DUS JA VU-DUO con pm even je telefoon nummer beste even bij praten groet pc-junkie
drz Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Prima ontvanger, ik heb er mijn dreamboxen voor de deur uit gedaan. Ventilator problemen heb ik niet, zelfs niet in de slaapkamer. Het schijnt overigens van model tot model te verschillen, de ene maakt wat meer "herrie" dan de ander. Ik gebruik seagate schijven voor de VU+ en soms hoor je inderdaad de HD opspinnen wanneer deze word aangesproken. ..maar dat had ik in mijn 7020 en 7025 ook. Voor de rest is het een uitstekende ontvanger.. ..hmmja, hij is lelijk, maar ik kijk naar mijn tv en niet naar mijn box! "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
minplus Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Mensen zijn al tig eeuwen geprogrammeerd om standaard-dingen mooi te vinden, zo werkt de natuur en zo werkt het brein. Daarom kon Van Gogh z'n schilderijen aan de straatstenen niet kwijt, werden Cezanne en Monet hopeloze knoeiers genoemd, werd de zaal bijna afgebroken toen het publiek met elkaar op de vuist ging bij een fenomenale uitvoering van ballet en muziek van Strawinski (de Sacre) in het begin van de vorige eeuw en werd in de jaren 60 een nu wereldberoemd nummer van de Beatles een flop genoemd. Over smaak valt dus te twisten. High End muziek apparatuur ziet er ook anders uit dan de cliché 13-in-een-dozijn spullen. De VU duo heeft domweg een high end uiterlijk dat doet denken aan McIntosh geluidsapparatuur. Ik heb beide en geniet er dagelijks van, zowel van wat ze leveren (:top) als van het uiterlijk. Heb hier overigens geen problemen met herrie van fan of HD. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
cellie Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Hier ook fan herrie bij de Vu+. Assumption is the mother of all fuckups
drz Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: cellie Hier ook fan herrie bij de Vu+. Dus jij kunt de fan ook horen wanneer je je oor op de box laat rusten? Irritant he?? Op een meter afstand hoor ik die "herrie" gelukkig niet meer. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
alias haha Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Zit er een fan in? nooit gehoord, heb er geen hd in zitten, alles via NAS You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Franck Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Als je een hd aanhaft voor de Vu, neem dan een 5400 rpm schijf, deze zijn veel stiller. Lawaai van de fan? Ik ben zeer tevreden met mijn Vu, meer dan met mijn vorige DM7020. Mocht je 'm aanschaffen, heel veel plezier ermee! Xtrend ET9500 DVB-S2/C (500 Gb HDD & open Pli 4.0), Scientific Atlanta D9232 IRD op draaibare Wavefield WV100SHDS offset, MTI High Line Pro Single LNB, Amiko DM3800 positioner, Cisco D9865H op Selfsat H21D, Roku 2400x USTVNOW, Amazon Fire TV Kodi, Panasonic TX-P42G20E en LG 42LB630V, beide CI+ (Smit)
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 aanrader... voor wat alles kan en voor dat geld. geen haar op mijn hoofd dat spijt heeft van die aanschaf. ciao Second Life Mungo Parker
Con Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Iedereen bedankt voor de input. En het is geworden . . . . jawel, de VU+ DUO. Wel jammer dat ik mijn HD niet kan overzetten. Nu nog even shoppen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen