Ga naar inhoud


Krijg je bamboe kapot met roundup?


1pm

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac

Dat kun je allicht proberen, alles bij de grond afknippen en de bamboe een lading roundup voeren. Of het afdoende is, geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
Ik heb hier een flinke bos staan en wil ervan af uitgraven is onmogelijk , want ga niet de hele bestrating eruit halen .
Zou roundup helpen ?

1pm

roud up helpt niet
remedie afgraven zodat alle wortels weg zijn en dan nieuwe aarde erin ,sterkte ermee.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel een paar busjes troep uit Turkije voor je meenemen. 5 euro/L en gegarandeerd dat het dood is. Ik heb er hier van alles mee kapot gemaakt.

 

Alleen je moet er dan ook de komende 10 jaar niets meer willen laten groeien. smile

 

Probleem is dat ik net in NL ben geweest en het nog wel een maandje of ~3 zal duren voordat ik er weer ben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik kan wel een paar busjes troep uit Turkije voor je meenemen. 5 euro/L en gegarandeerd dat het dood is. Ik heb er hier van alles mee kapot gemaakt.

Alleen je moet er dan ook de komende 10 jaar niets meer willen laten groeien. smile

Probleem is dat ik net in NL ben geweest en het nog wel een maandje of ~3 zal duren voordat ik er weer ben.


Kan je me misschien de naam geven van dat spul? Want ik heb dan wel geen Bamboe maar wel heel veel onkruid dat tussen de bestrating doorkomt waar ik van af wil. Misschien dat een turkse collega van me dit dan mee kan brengen.

Groeten,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Markve
Want ik heb dan wel geen Bamboe maar wel heel veel onkruid dat tussen de bestrating doorkomt waar ik van af wil.

Daarvoor gebruik je dan weer wel roundup...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Markve
Kan je me misschien de naam geven van dat spul? Want ik heb dan wel geen Bamboe maar wel heel veel onkruid dat tussen de bestrating doorkomt waar ik van af wil. Misschien dat een turkse collega van me dit dan mee kan brengen.

Groeten,


Korfosat
Herbisit (Yabanci Ot Ilaci)

Bijlage is een foto van de fles. (Heel toepasselijk een *.gif van gemaakt smile )

Ik betaalde vorig jaar voor deze flessen 10,- TL (koersafhankelijk +/- 5 euro, zou dit jaar ietsjes meer kunnen zijn, b.v. 12,- TL, maar de Turkse Lira staat momenteel zo laag dat je nog steeds op ongeveer 5 euro uitkomt)

post-36485-1318261974,281_thumb.gif

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden dit spul ook staan aan onze tuinvijver...

Na een paar jaar een weelderige struik waar je niet tussen kon, en de vijverfolie stond rond die struik gebogen, en in m'n buur z'n paardestal kwamen ook sprieten naar boven (de bodem was gelegd met bakstenen op hun kant en dan gevoegd...)

 

Ook van alles geprobeerd, en voorzichtig voor de vissen...

Uiteindelijk hebben we dit kort geknipt, en in de lente water gekookt met straatzout(heeft iets anders dan keukenzout wat speciaals weet ik niet...)

Nu staat die klomp er nog en maar een paar sprietjes komen groen...

Dus straks weer kwistig kokend water met veel strooizout.

We hebben het toch 80% dood gekregen, zonder giftig spul!

Aan die wortelklomp is uitgraven onbegonnen werk(1m doormeter)

Het hangt aan elkaar en door elkaar gegroeid als een plant in een pot die te klein is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Agent Orange gebruiken (wordt ook gebruikt om ananas mee te kleuren) werkt goed.

 

Tip : weet wat je eet

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...