ben007 Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Hallo ik heb een wavefield T55 schotel en wil deze afstellen met een EMP Centauri DiSEqC switch 8/1 met 5 duo LNB nu lukt het mij wel om een lock te krijgen met astra 1 op mijn 2 de lnb maar op de andere lnb krijg ik wel signaal maar geen lock kunnen jullie mij verder helpen mijn reciever is een dreambox 8000 hd en mijn image is ozoon.Mijn instellingen zijn alsvolg, Satelliet : 13E LNB : LNB1 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input1 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input1 Diseqc herhaling : Geen LNB2 **** Satelliet : 19.2E LNB : LNB2 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input2 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input2 Diseqc herhaling : Geen LNB3 **** Satelliet : 23.5E LNB : LNB3 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input3 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input3 Diseqc herhaling : Geen LNB4 **** Satelliet : 28.2E LNB : LNB4 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input4 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input4 Diseqc herhaling : Geen LNB5 **** Satelliet : 0.8W LNB : LNB5 Prioriteit : Auto LOF : universele usb Spanningsmodus : Polarisatie Verhoogd Voltage = nee Tone modus : Band Diseqc-modus : 1.1 Toneburst : Geen Committed Diseqc commando : Input5 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst Unicommited Diseqc commando : Input5 Diseqc herhaling : Geen
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 april 2011 Geplaatst: 16 april 2011 Middels de sheet van Holles kun je uitrekenen wat de elevatie en skew moeten zijn van de schotel. Een paar dingen dien je tevoren te bedenken zoals welke satelliet wil je in het midden hebben. Gewoon ff de zoekfunctie gebruiken dus.
Gerard 76 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Committed Diseqc commando : Input4 Snelle Diseqc : ja herhaal sequence : ja Hier staan deze waarden anders... Committed Diseqc commando :geen Snelle Diseqc :nee herhaal sequence :nee Zo werkt 't hier vlekkeloos,met dezelfde switch. Screenshot is van de Thor,die hier op LNB 1 zit.
ben007 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Committed Diseqc commando :geen dus deze voor alle sats uitzetten? hotbird en astra 1 hebben een lock maar astra 2 en 3 geven signaal maar geen lock.
ben007 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Zo eens alles goed aangesloten thor op lnb1 hotbird op lnb2 astra 1 2 3 op lnb 3 4 5 Nu geven thor en astra 1 een lock maar de rest nog niet .Is die volgorde goed?
Gerard 76 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 staat alles goed ingesteld? lnb 1 op input 1 lnb4 op input 4 zowel op de box als op de switch? staat je switch op de 1.1 modus? er zit aan de zijkant een klein wit schakelaartje. info hierover staat ook op de handleiding van de switch...
ben007 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 alles staat goed moet alleen strakjes na de amstel de lnb eens nakijken op de goede plaats zetten en mischien ook de skew wat veranderen maar vind het wel vreemd dat de eerste 2 lnb een lock geven en de rest alleen signaal.
satencom Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Dit is even een voor beeld met 4 lnb's ,maar het principe blijft het zelfde. Denk er altijd om wat van lnb ,op welke aansluiting zit van de DiSEqC Switch Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Kijk hier ook even naar, Gerard 76 had het ook al gevraagd Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
ben007 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Dit alles staat goed ik heb van alles getest maar niets lukte morgen ga ik nog eens alle aansluitingen testen.Mijn vorige schotel was een multitech single en daar had ik problemen om astra 2 te krijgen omdat ik net mijn terras van appartement vanachteren hebt en denk net dat ik astra 2 niet goed kon ontvangen wegens geen zicht erop met de t55 hoopte ik deze wel te kunnen ontvangen maar het zal erop of ernaast worden vrees ik.Indien het lukt laat ik zeker iets ervan horen.Tips zijn welkom op het ogenblik heb ik een lock op astra 1 en deze staat op L2. latitude 50.87846 en longitude 5.52643
ben007 Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Hotbird staat nu op L1 dan astra 1 op L6 en astra 2 op L 10 deze hebben allemaal een lock.Ik kan dit wel niet controleren daar bij signaal zoeker alleen astra 1 een lock geeft de rest geeft geen lock aan maar de zenders van astra 1 en 2 en hotbird gaan open.
Gerard 76 Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Probeer es een andere zenderlijst. (ik zeg maar wat)
ben007 Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 Ben nog bezig met mijn wavefield T55 .Ik ga voor 8 lnb ,zijn in bestelling en heb me toch een satfinder gehaald. Toen is er gebleken dat toch een paar verbindingen op de lnb niet goed gemonteerd waren (alles te snel willen af hebben).Ik had de 2 EMP Centauri DiSEqC switch 8/1 aangesloten maar dat bleek geen goed idee.Dus eentje eraf gehaald en toen met de satfinder met hotbird in het midden gezocht tot ik een signaal van 72 procent had meer krijg ik niet.Toen de andere lnb op de rail geplaats zoals satlex digital het aangaf en een voor een aangesloten op de diseqc.Daarna een beetje nog verschoven en had een goede lock jammer genoeg niet op astra 3 maar ik zit aan de achterkant van een appartement en daar kan ik niet veel aan veranderen.Heb wel een langere buis besteld hopelijk ontvang ik dan astra3 wel maar ik vrees ervoor. De instellingen die satlex doorgaf zijn in mijn geval niet juist geweest want als ik de evaluatie van 99 gebruikte zoals satlex doorgaf had ik geen lock .Ik zit nu met een evaluatie van 92 en een skew van 36 terwijl satlex me een scew van 31 aangaf. Maar ja in ieder geval heb ik nu hd beeld en alles gaat nu sneller dan voorheen met mijn dreambox 7020.Een probleem ondervind ik wel dat ik met openpli regelmatig een error krijg en vastloopt.Ook bij het uitrichten met de satfinder moest ik na de lock en aansluiten van de lnb alles even uit de stroom trekken anders werkte de signaal zoeker niet. Daarom nu mijn vraag welk image zet ik het beste op mijn dreambox 8000 hd ????? Open pli vind ik wel goed omdat die eigenlijk toch compleet is cccam en settings zijn zo te downloaden en ook de settings ,en mooie skins hebben ze ook. Jammer van af en toe die errors die ik krijg .
Gast Duolist Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Wellicht de problemen even melden op het PLi-forum? daar zitten uiteindelijk de lui die het op moeten kunnen lossen. En er zijn veel 8000 gebruikers die geen problemen ondervinden, dus het zou oplosbaar moeten zijn.
Beheerder Michel Geplaatst: 26 april 2011 Beheerder Geplaatst: 26 april 2011 Als er iets is dat ik vervelend vind, is het wel leden naar een ander forum verwijzen. Dit forum is er om problemen op te (helpen) lossen en mensen verder verwijzen hoort daar niet bij. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen