Pukkies Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Hallo, ik heb me hier aangemeld omdat dit me de juiste plaats leek voor deze vraag. Ik heb vandaag een HDD recorder aangeschaft. Het gaat om de LG RH387h, geen wereldwonder, dat weet ik ook wel. De prijs is nu leuk en ik ben geen audio/video freak dus ben al redelijk snel tevreden. Nu ben ik alleen niet helemaal zeker over de wijze waarop ik hem heb aangesloten. Ik kan hier maar geen duidelijkheid over krijgen als ik in de handleiding kijk. Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Mijn TV is een LCD van Sony met 2 scart aansluitingen, AV1 en AV2. Daarnaast heeft de tv een HDMI gaatje. Daarnaast heb ik geen kabel maar alleen satelliet, achterop de tuner (Pioneer) zitten ook 2 scart aansluitingen, TV en VCR. De uitgangen van de DVD recorder zijn AV1, AV2 (recorder) en HDMI. Hoe kan ik de scartkabels nu het best gebruiken? De situatie is nu als volgt: AV1 (tv) loopt naar TV (sat. tuner) AV2 (tv) loopt naar AV2 (HDD-speler) VCR (tuner) loopt naar AV1 (HDD-speler) Ik ben nu zo ver dat ik beeld heb van de schotel en ik op kan nemen en afspelen, alleen moest ik wel eerst het knopje AV/input van de HDD-speler activeren. Het beeld is minder strak dan direct van de schoter, het lijkt alsof er van een digitaal signaal een analoog signaal is gemaakt. Klopt dit? Groet, Richard.
satencom Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Waar je wel op moet letten is, in welke kwaliteit je op neemt Opname Mode Inst. Selecteer de beeldkwaliteit voor opnames uit XP, SP, LP, EP of MLP. [XP]: Hoogste beeldkwaliteit. [sP]: Standaard beeldkwaliteit. [LP]: Iets langere beeldkwaliteit dan [sP] modus. [EP]: Laagste beeldkwaliteit. [MLP]: De langste opnametijd met de laagste beeldkwaliteit. Opname Aspect – Deze optie stelt de opname beeldverhouding in voor het materiaal dat u op de DVD opneemt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
grunnsat Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: Pukkies Het beeld is minder strak dan direct van de schoter, het lijkt alsof er van een digitaal signaal een analoog signaal is gemaakt. Klopt dit? Groet, Richard. Dat klopt als een bus, SCART is analoog. Het digitale signaal wat je ontvangt wordt naar analoog omgezet door je tuner, en gaat dan naar je TV c.q. HDD recorder. Bij je HDD recorder wordt het weer omgezet in digitaal om opgeslagen te kunnen worden, en bij het afspelen wordt het weer omgezet naar analoog richting de TV, die er weer een digitaal signaal van maakt om het te kunnen laten zien. Wellicht kun je beter een HDMI kabeltje tussen je HDD recorder en je TV aanleggen, dat spaart een D/A en een A/D conversie.
Snurker Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Als je bij de satelliettuner geen HDMI hebt, dan zit op de TV-scart RGB of composiet naar keuze,dus even instellen. Op de video-scart zit meestal alleen composiet en dat is altijd slechter dan RGB. Je moet eens kijken of jouw DVD recorder van RGB kan opnemen. dan zou je de boel kunnen doorlussen, Sat-tuner >> scart-RGB >>> DVD-recorder RGB in >>> HDMI uit en naar HDMI bij de TV in. Ik neem aan, dat jouw satontvanger slechts 1 programma tegelijk kan doorgeven, anders moet je nog wat aanpassen. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen