Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 hai you all, Ik kocht zeer resentelijk een dreambox dm 800, en dacht, nou dat doe ik wel even. Ik moet je zeggen dat ik totaal geen ervaring heb met die decoders en satalieten. Ik kocht laatst een pakket bij canal plus en ik heb daar een kaart bij en een decoder, een standaard dingetje. Na het binnen komen van de dreambox heb ik die kaart in de dreambox gestoken en er gebeurde niets.na een telefoontje met de leverancier, deze was niet erg vriendelijk en hielp ook niet echt, was mij duidelijk dat het ding op het netwerk moest worden aangesloten zodat ik de plugins kon downloaden. Dat heb ik gedaan maar nog steeds geen kanalen zoals ik die op de standaard decoder kon ontvangen. Een gebruiksaanwijzing bestaat niet wist de leverancier me te melden en als ik er geen verstand van had had ik dit ding niet moeten kopen zij hij. Wat een ....dacht ik nog. Weet iemand wel een manuel te vinden van handelingen die ik moet uitvoeren om het een en ander wel aan de praat te krijgen? weet je ik vind het erg zonde, heb nu de bekende dreambox waar men zoveel mee voor heeft en ik kan er niets mee. kortom hellllllluuup alle hulp is welkom. GR Trippie
Jan1962 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Je moet eerst een ander image installeren en dan ook nog een softcam. Want er staat nu alleen een image op van dream zelf en daar kan je niks mee. DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 oooohja helemaal vergeten, bij de aankoop heb ik de dreambox laten immagen, als ik dit goed schrijf? dus dat was al pre geregeld. maar bedankt voor je reactie, nog meer tips?
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 softcam? ehhh hoe zie ik of dat er al in zit? of juist niet. Ik zie wel van alles en denk dat ik die twee waar jij het zojuist over had ook wel geinstalleerd heb zitten maar hoe kom ik dan aan de canal plus? Ik hoop dat ik voor jullie duidelijk ben, vrees van niet he?
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 welkom trip, en goed dat je vraagt... op sat4all ipv die verkoper maar maak je even bereid voor een middagje snelkursus enigma2 want dat had natuurlijk vooraf al moeten plaatsvinden en nu wil je zo snel mogelijk beeld 1) flashen per ethernet / webinterface middels boot ***stop*** methode a) dreambox krijgt per dhcp een ip adres en dat gebruik je voor het flashen van een image via de webbrowser een image heb je gedonload bij een der image makers hun forum (openpli is veel gebruikt op sat4all) c) na het flasehn boot je de receiver opnieuw en hij start met een "installwizard" <> welke je doorloopt en afrondt 2) settingslijsten via de in het image besloten feed of via een manual scan van alle satelliet posities a) kijk wel naar de enigma2 versie en de posities op de clarckbelt manueel scannen altijd met netwerk zoeken AAN en eronder settings wissen voor scannen 3) de feed a) op de feed staan enkele installeerbare addons / plugins / softcams / etc neem voor je CDS kaart gewoon de laatste CCcam 2.2.1 c) na installaren van die softcam maak je hem actief d) zap op zenders van je provider en beeld. ciao Busy Line Rose Murphy
vGnp Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Welk image staat er nu op? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Ik heb een deel van de factuur ingekopieert daar zie ik pli image staan. I dat gelijk aan waar jij het over hebt? kost me nog 15 eurie, maar die cam waar jij het over hed moet ik nog d loaden???? Aantal Naam Art.nr. Prijs Totaal 1 Dreambox DM 800 HD SE (Harddisk: Geen PLI image: Graag_installeren (+€14.99)) Dreambox DM 800 HD SE €453.99 €453.99 Subtotaal : €453.99 BTW : €72.49 Toeslag: + €5.00 Totaal: €458.99
Jan1962 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Is het wel een originele DM800? DM7020HD, DM500HD, ziggo, sat13/19,2/23,5/28,2
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 ja zo gekocht in de winkel (via het internet) in Zoetermeer!! hoezo vraag je dat , iets mis??
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: Jag Is het wel een originele DM800? heeft ie wel een schotel? kom hee. het Pli menu openen en daarin zoeken naar de softcam hoe ? trip, zul je echt gewoon moeten doorvorsen opdat je het leert succes Busy Line Rose Murphy
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 jaja schotel heb ik, en doet het via de decoder die ik van kanaal digitaal prima, nu wil ik dat die dreambox het doet, wellicht een tip die dreambox zat in een opvallend mooie zwarte doos met zilvere letters
Gast trip Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 ik ga er naar op zoek , dankjewel ik houd jullie op de hoogte
vGnp Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Menu - Instellingen - Applicaties - Downloaden plugins - Softcams CCcam kiezen. Kaartje met chip aan de onderkant insteken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast dreamduck Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Je kunt als je er weinig van weet ook lid worden van een satelietclub. In Apeldoorn is er 1, die maandelijks bijeenkomsten houdt en waar je informatie en hulp kan krijgen, hoe je moet werken met een dreambox.
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 oeps, eerst dacht ik dat word m'n favoriete duck toen zag ik, hoe een dreambox MOET werken had je dat minder strikt voorgesteld was ik ook uit amsterdam naar apaledoorn gekomen Busy Line Rose Murphy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen