Rasta 87 Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Hulp gevraagd aan alle knappe koppen onder de satelliet technici. Nou heb ik toch jarenlang het probleem gehad dat rtl4 HD het nooit goed deed op mijn DM800. Er loopt hier een draadje op dit forum daarover, maar alle oplossingen geprobeerd het probleem bleef. Ten einde raad mijn DM800 ingeruild voor een VU+ duo, prachtig apparaat, meer mogelijkheden, geen spijt van gehad. Maar toen.... Een beetje gezapt tijdens de reclame, terug naar RTL4 HD en.... HIJ DOET HET OOK NIET! Dus het zelfde probleem op 2 verschillende merken boxen! Dit kan dus niet meer aan de box liggen. Ik gebruik: Vu+ Duo Laatste PLI open switch met 4 LNB koppen cccam (laatste versie)met share naar ik zeg niet waarnaartoemaarmoethethieromwelzeggen Smartcard met abbonement op HD zenders Ik heb geprobeerd; Een andere smartcard erin geen verandering Andere image (gemini etc.) geen verandering Andere box ( geen verandering Andere versie cccam (1.09) geen verandering De regel ( SMARTCARD SID ASSIGN : /dev/sci0 0 { ) aan cccam toegevoegd. geen verandering Ccam herstarten helpt ook niet Heen en weer zappen helpt niet Box herstarten helpt wel maar dat wil je niet... Kaart eruit en er weer in helpt soms maar dat wil je niet elke keer Ik denk nu nog aan: LNB kapot? Kabel kapot? Maar waarom dan ALLEEN bij RTL4 HD dit probleem? ALLE andere HD zenders doen het wel! Nooit 1 hapering! En na het opnieuw opstarten doet RTL4 HD het wel, totdat je flink zapt en dan kapt ie ermee. Laatste info: Mijn zoon boven heeft de Rebox 4000 met interne share en RTL4 HD doet het ook niet. Hij gebruikt wel een andere LNB dan ik. Beste lezers ik ben behoorlijk gefrustreerd hierdoor (mede door mijn vrouw die alleen maar rtl4 kijkt en leg haar dat steeds opnieuw opstarten maar eens uit) Graag hulp / advies Patrick VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Tonskidutch Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 controleer nog even je tuner configuratie soms is na eerste setup en reboot die instelling weg dan ga naar het VU+ subforum... ciao Busy Line Rose Murphy
mobieltje Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: Rasta 87 Ik denk nu nog aan: LNB kapot? Kabel kapot? Maar waarom dan ALLEEN bij RTL4 HD dit probleem? ALLE andere HD zenders doen het wel! Nooit 1 hapering! En na het opnieuw opstarten doet RTL4 HD het wel, totdat je flink zapt en dan kapt ie ermee. Patrick De dreambox aansluiten op 1 lnb (zonder switch) en testen op RTL4 HD, dan de volgende LNB enz. Als je zo alle vier de LNB`s heb getest en de zaak blijft goed werken, kan de switch de oorzaak zijn. Succes. Grts.
Henksat Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Origineel bericht van: Rasta 87 cccam (laatste versie)met share naar ik zeg niet waarnaartoemaarmoethethieromwelzeggen Smartcard met abbonement op HD zenders En toch heb ik het vermoeden dat bovenstaande van invloed is. Probeer het volgende eens: CCcam.cfg verwijderen want die heb je met een kaart niet nodig Verwijder alle keys en weet ik wat niet in var/keys en alle andere gerelateerde CCcam en/of keyfiles ook. Herstart dan de box zodat je alleen CCcam hebt lopen, zonder cfg maar met kaart. Dan zou alles moeten werken. Zo niet, hoef je het daar in ieder geval niet te zoeken. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Keep it Cool Geplaatst: 17 april 2011 Geplaatst: 17 april 2011 Ik weet niet of het veel werk is maar probeer eens een andere image i.p.v. PLI of VIX. Ik heb ook steeds last gehad dat de zenders wegvielen (vooral RTL4) en elke maal met firmware gebaseerd op enigma 2.0 als je de oudere versie van PLI pakt werkte het hier wel. Ik ben uiteindelijk maar over gestapt naar de Firmware's welke onderaan staan. Ook ik heb op meerdere forums vragen gesteld maar het is n.l. niet bij iedereen waar dit voorkomt en dan zijn er niet veel die je echt kunnen helpen ... ik kan je alleen zeggen dat deze oplossing bij mij wel werkte. En mijn CFG kon ik niet helemaal leeg maken want dat beginnen de kids een verdieping hoger te mekkeren + dat de SOLO hier achter de PC ook mee wil doen.
Rasta 87 Geplaatst: 17 april 2011 Auteur Geplaatst: 17 april 2011 Ik zie hier al wat bruikbare tips staan die ik allemaal een voor een zal proberen. Mijn bevindingen zal ik hier de komende periode posten. Andere tips blijven welkom. En inderdaad, het is een probleem dat niet iedereen heeft dus niet voor iedereen van toepassing. VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Neptunus Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Op mijn DM8000 en VU+duo ook regelmatig geen beeld op RTL4HD, wel een abo en dus interne share. Geen idee hou op te lossen, met een oudere CCcam meer problemen dan alleen geen beeld op RTL4HD. Als ik iets op moet nemen kies ik de SD zender. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Littlesat Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Het probleem van RTL-4HD is de CryptoWorks ECM... Als deze genomen wordt dan heb je zwart beeld (als er een valse key in je keylijst staat) -of- het duurt heel lang voordat je beeld hebt in dit geval worden eerst alle CW kaarten die mogelijk beeldgeven en dat niet doen langs gegaan - je doet dan wel aan WWW sharing!!! Vandaar dat ik altijd in dit soort draadjes vermeldde om de netwerk kabel uit de ontvanger te trekken of de CCcam.cfg te verwijderen. Ook komt het regelmatig voor dat er valse CCWs in een keyfile staan (Constant Crypto Words) van een lange tijd geleden dat RTL-4HD ooit eens een CCW in gebruik had. Dan heb je ook zwart beeld op (alleen) die ene zender. Verwijder dan eventueel een constant.cw die in je de key directory vind. Als je alleen via je eigen kaart kijkt en geen valse keys op je box hebt staan... dan behoor je meteen beeld te krijgen. Een andere Tip kan zijn de Cryptowords ECM te ignoren op de SID van RTL-4HD... Maar dat is eigenlijk helemaal niet nodig als je alleen een eigen kaart voor CDS hebt. Dat is alleen nodig als je ook toevallig ook een SkyLink (of CSLink) kaart hebt. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
digitaal kijker Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 of een TVV kaart met het HD pakket op,dan werkt die HD versie van RTL4 HD ook niet en Veronica/Disney XD HD. hier zelf al getest en dit probleem gehad, de TVV kaart eruit en direct beeld. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Littlesat Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Klopt inderdaad!!!! Er zit ook een 0100:006c ECM pid op, die ook zwart beeld geeft. CCcam kan dan buiten de Cryptoworks ook deze ECM proberen... en dan kan het ook heel lang duren voordat je beeld hebt. Deze ECM is nog vanuit de myZen tijd. CDS heeft dit nog nooit op de transponder opgeruimd.... en dan kan inderdaad ook een TVV kaartje "in de weg" zitten. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 maar hallo, hoe kan dat dan? als je een kaart hebt kan het geen raadsel zijn als je twee kaarten hebt weten we dat simultcrypt dus CAID filteren met SID de oplossing is als we anders hebben hebben we geen support filteren en dus CCcam config heel goed bestuderen filter in prio of filter in F-regel of filter in C-regel als je thuis meerdere clients en servers hebt. ciao Busy Line Rose Murphy
Rasta 87 Geplaatst: 18 april 2011 Auteur Geplaatst: 18 april 2011 Het lijkt me zeer goed mogelijk dat de ontvanger zich als het ware verslikt in al die keys en crypts. Mijn technische kennis gaat niet zo ver als die van jullie en ik moet het juiste script (vertaalt) naar mijn nivo hebben. Overigens voel ik er niets voor om mijn cccam.config permanent te verwijderen. Dit zou te drastisch zijn en een hoop mensen duperen. Ik volg jullie reacties VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Gast Mimisiku Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 Ik gebruik al tijden een CDS en TVV kaart en heb op mijn 800HD nog nooit een probleem gehad. De TVV kaart zit via de Smargo (v1.04) in de USB poort van de 800HD. Ook gebruik ik een keybundle voor ORF (ook CryptoWorks).. In de keybundle heb ik alle verwijzingen naar 006a en 006c gewoon verwijderd omdat ik daar immer een kaart voor heb.. De kaarten worden lokaal geshared t.b.v. mijn box op de slaapkamer...
Tonskidutch Geplaatst: 18 april 2011 Geplaatst: 18 april 2011 perfect. zo hoort dat stilzwijgend heeft iets er een keybundle opgplaatst maar je methode is uiteraard correct. ciao Busy Line Rose Murphy
Rasta 87 Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Geplaatst: 19 april 2011 Ik begrijp het, ik neem aan dat ik een filter bij mijn servers moet toevoegen zodat hij daar niet op zoek gaat. Ik heb immers een kaart. Hoe schrijf je het filter, althans hoe ziet dan de tekstregel eruit die ik achter mijn server regel moet plaatsen? Bij een van mijn c regels heb ik al "{ 0100:00006a:2, 0:0:2 }" erachter staan, wat moet ik nog toevoegen om die key eruit te filteren? VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen