Ga naar inhoud

[RE-8000HD] Hoe TimeShift opname vastleggen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe moet ik een TimeShift opname vastleggen?

Met mijn Arion kan ik een timeshift opname terugscrollen, afspelen en dan opnemen.

Bij mijn Rebox knalt hij eruit als ik dan op [opnemen] klik.

Is er een ander knopje ergens om dit te doen of zit die functie er gewoon niet in?

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Geplaatst:

Dat zit er op dit moment gewoon niet in: een timeshift omzetten naar een gewone opname. Het staat al lang op een hoop verlanglijstjes en er schijnt voor een volgende firmwareversie aan gewerkt te worden.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Het lukt wél via het netwerk.

Als je Rebox op een router is aangesloten, kun je op je PC de browser openen met \\IP-adres\storage. Het IP-adres van de Rebox staat aangegeven in het Rebox menu "Netwerkinstellingen".

In de nu getoonde map "HDD" staan de _timeshift.ts files.

Die kun je kopiëren naar je PC en dan bij voorbeeld in Nero of een ander videobewerkingsprogramma importeren en bewerken, en uiteindelijk branden op DVD.

Vanwege de 4+GB-beperking van FAT32 worden de opnamen opgedeeld in genummerde files. De Rebox-software zit echter niet zo snugger in elkaar; de file-extenties worden genummerd, in plaats van de filenamen. Dus krijg je timeshift.ts-1, timeshift.ts-2 etc., in plaats van timeshift-1.ts, timeshift-2.ts etc.

Mediaspelers en bewerkingsprogs herkennen die "ts-n"-extentie niet (dus niet zo snugger, maar dat zijn we inmiddels van Rebox gewend). Zelf dus de filenamen veranderen door de cijfers achter de naam zélf te zetten en weg te halen achter "ts"; die ts-files kunnen de (meeste, niet alle) progs wel aan. Desgewenst converteren.

Ander probleem; de timeshift wordt voortdurend overschreven, dus je moet een programma in timeshift wel overzetten naar PC voordat het verdwenen is.

Waarbij je je kunt afvragen waarom je dan niet meteen op de gewone manier zou moeten opnemen ipv in timeshift.

Hopelijk kun je hier iets mee. Succes.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Geplaatst:

Citaat: Ander probleem; de timeshift wordt voortdurend overschreven.

Kun je op twee manieren voorkomen. De eerste manier is timeshift op handmatig zetten. Nadeel is dan dat je de timeshift bewust moet starten door tijdens het kijken tweemaal op pauze te drukken. In dit geval stopt de timeshift door van zender te wisselen.

De tweede manier is de ontvanger direct na de time-shift die je wilt bewaren in standby (niet deep sleep) te zetten. Over het netwerk is hij dan gewoon bereikbaar en kun het bestand zonder overschrijfpuzzels kopiëren.

Citaat: waarom je dan niet meteen op de gewone manier zou moeten opnemen ipv in timeshift.

Timeshift (op automatisch) gevolgd door omzetten naar een gewone opname is een oplossing als je halverwege het bekeken programma op het idee komt dat je het toch had willen opnemen.

Ik heb nog niet gespeeld met het via FTP terug kopiëren van de _timeshift.ts? naar een opnamenaam.ts?. In theorie moet de timeshift dan in de afspeellijst opduiken als gewone afspeelbare opname, de wens van de TS.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:

Met dank voor de reacties.

De Rebox in standby te zetten alvorens te kopiëren is voor mij de oplossing.

Ik moet dan wel eerst even het liggend streepje achter de file extention (*.ts_) weghalen, anders speelt hij bij mij niet af.

Met groeten.

RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen