Ga naar inhoud


Signaal kwaliteit slechter bij CD?


clemens2

Aanbevolen berichten

Als de vraag niet duidelijk is dan herhaling we de vraag van de topic starter maar eens.

 

Origineel bericht van: clemens2
Weet iemand of de singnaal kwaliteit achteruit gaat bij cd.

Het valt me op dat ik vaker blokken in beeld krijg vooral bij sbs6 maar ook tijdens het voetbal op de publieken.

Gisteren begon mijn zwager er ook al over. En hij heeft een ander merk televisie en ontvanger.

Het gaat om de sd kanalen.

Ook heb ik het idee dat er veel meer fouten in de teletekst pagina's komen dubbele pagina's niet de juiste of maar een gedeelte van de pagina?

iemand ook de zelfde ervaring?

 

De kwaliteit van de SD zenders van CanalDigitaal is naar mijn mening achteruitgegaan.

Of de kwaliteit van Digitenne moet omhoog zijn gegaan want Digitenne geeft op de meeste LCD tv's met een insteek kaart een beter plaatje dan CanalDigitaal SD.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Wat zijn we nu aan het vergelijken???? SD met HD??? je verhaal is me ff niet duidelijk...


Zowel SD als HD heb ik vergeleken. Met een zo platen scherm (lcd/led/plasma) is het verschil duidelijk te zien. Bij een goede CRT (ouderwetse beeldbuis) zijn de SD kanalen via ziggo iets beter dan van canal digitaal. Ik vind dat de sd zenders van canal digitaal op CRT zeer acceptabele resultaten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@qompaqniet

De ontvangstkwaliteit van de signalen, heeft niets te maken met de beeldkwaliteit verkregen door bitrates. Op de ontvangstkwaliteit heb je zelf invloed en heeft te maken met het uitrichten van de schotel, de grootte van schotel en de het afstellen en de kwaliteit van de lnb. De bitrate wordt bepaald door CanalDigitaal die bepaalt hoeveel zenders er op een transponder gezet worden. Hierbij speelt de gebruikte compressietechniek ook een rol want met MPEG4 kun je 30-50% meer signaal verwerken oftewel 30-50% meer zenders op een transponder zetten dan met MPEG2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het valt me op dat tv gelderland af en toe bitrates heeft, tot 7500 en het beeld dus zeer acceptabel is, misschien een foutje? of is er te veel ruimte op deze transponder, nu er zenders naar mpeg4 zijn gegaan.

 

Gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foxlife heeft overigens een constante bitrate, dit is normaal ook niet gebruikelijk bij m7

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij is het ook al opgevallen dat de kwaliteit minder is,maar nu het mpeg 2 tijdperk afloopt,wat moet je dan als kijker nu gaan doen?

ik moet toch een nieuwe ontvanger kopen maar moet ik nu

naar cd blijven kijken,waar de kwaliteit steeds minder word of toch de overstap maken naar de kabel waarbij de kwaliteit nu beter is?

 

ik heb vroeger gekozen voor cd omdat de kwaliteit veel beter was dan de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier heb ik het gevoel dat de kwaliteit van vooral sd stukken

minder is dan dat het was beeld is af en toe belabbert,mogelijk dat het ook aan mijn ontvanger kan liggen philips 7271 want moest zonet tijdens de bekerfinale op mijn topfield overschakelen

omdat ik continu blokvorming had(deze zit overigens op de zelfde kop,doorgelust)en hier had ik nergens last van.en als ik dan het plaatje vergelijk met digitenne heb ook ik soms het idee dat het beeld beter is dan CD .Mogelijk dat ze het expres doen om je een hd pakketje aan te smeren.Ik zit hier toch ook enigzins te neigen richting digitenne.

80cm schotel ; topfield 4000pvr;

philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mogelijk dat ze het expres doen om je een hd pakketje aan te smeren.Ik zit hier toch ook enigzins te neigen richting digitenne.

 

Dat was precies mijn gedachte. Ik heb digitenne hier als back-up maar zoals het er nu naar uit ziet wordt digitenne dus primair en CD de back-up. Momenteel heb ik de HD zenders op proef maar na deze laatste aktie van CD (alles naar 2 transpronders op 19.2) denk ik niet dat im over ga. Zeker niet omdat ik van mening ben dat ik niet 5 euro betaal om HD reclame te kijken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...