Ga naar inhoud


Signaal kwaliteit slechter bij CD?


clemens2

Aanbevolen berichten

Het is niet kort door de bocht: omdat Nederland een kleinere markt is wil niet zeggen dat wij dan maar genoegen moeten nemen met een mindere kwaliteit. En ook in vergelijking met andere (kabel-)aanbieders legt CDS het af.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kijk ook nog steeds enkel SD op de 19.2E en zolang het zo blijft vind ik het wel meer dan prima en hoef ik ook nog niet te investeren in een grotere schotel met losse lnb´s (duolnb werkt hier niet correct) Ik vind dat CDS iedereen flink aan het werk zet met het schuiven van zenders, en sommigen op eigenlijk onodige kosten jaagt en dan nu ineens de kwaliteit op SD duidelijk minder is dan het zou moeten of mogen zijn. SD kan er op zich meer dan prima uitzien enkel heeft CDS daar geen zin in zo lijkt, en ik vind 19,95 voor het familie HD pakket te duur gezien het zwakke aanbod op de geboden TV zenders, dus laat het maar lekker lang in SD blijven maar dan wel met een normale kwaliteit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap

Ik denk veel... STB en basis pakket kijkers zonder HD pakket hebben nog weinig op Astra 3 te zoeken.

STB-abonnementen zijn aan het uitsterven. En de regionalen zitten op Astra 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet ook niet dat er veel 'mobiele' gebruikers zijn, met maar 1 lnb. Denk aan schippers, vrachtwagenchauffeurs, kampeerders etc. Die blijven noodgedwongen op 19.2 zo lang als dat kan.

 

Wat dat betreft zit CD met de kop in het zand: ze laten de grote groep gebruikers die niks met een duo lnb kunnen in de steek.

 

Vermoedelijk uit onwetendheid, onnozelheid en onkunde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitrate is niet helemaal gelijk aan de kwaliteit van het beeld... uiteraard is het wel een goede indicatie. Met de Duitse zenders moet je het ook niet vergelijken... kijk dan ook maar eens naar andere providers. Toch moet je met gemiddeld tussen de 2 en 3 Mbps redelijk beeld halen... Uiteraard is het niet zoals het geweest is, mat 2 TV zenders meer op de RTL transponder. In middels na een tijdje ook 2 TV zenders meer op de TVV transponder. De Nederland 1,2,3 SD transponder heeft er (nog) geen enkele TV zender bij of af. Dus in princype zal SBS-6/Net-5/BVN nog altijd dezelfde kwaliteit moeten kunnen hebben als Film1.1, Film1.2, Sport1.1 destijds...

 

Ik vermoed wel dat het nog (iets) beter gaat worden. Ik speculeer namelijk dat de radio zenders op de RTL transponder gaan komen en TV Oranje/Dorcel gaan verhuizen naar de TVV transponder - die gezien de bandbreedte die beschikbaar is op deze transponder (een 27 MHz transponder met netto 33 Mbps top van de breedbandige die 38 Mpps halen - en voor DVB-S2 met de parameters die CDS gebruikt 45 Mbps) toch wel echt krap wordt... ik zie nog geen lange draadjes van TVV kijkers...???

 

Heel duidelijk in ieder geval is dat CDS niet meer investeert in SD... en waarom zouden ze? over 1 tot 2 jaar en misschien nog sneller kan er zeker nog een transponder weg op 19.2 Oost... dan zouden zomaar een boel zenders die nu ook in HD uitzenden zomaar kunnen stoppen. SD.... uuuh MPEG2 is een aflopende zaak...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik vermoed wel dat het nog (iets) beter gaat worden. Ik speculeer namelijk dat de radio zenders op de RTL transponder gaan komen en TV Oranje/Dorcel gaan verhuizen naar de TVV transponder - die gezien de bandbreedte die beschikbaar is op deze transponder (een 27 MHz transponder met netto 33 Mbps top van de breedbandige die 38 Mpps halen - en voor DVB-S2 met de parameters die CDS gebruikt 45 Mbps) toch wel echt krap wordt... ik zie nog geen lange draadjes van TVV kijkers...???


zeg maar dat die dorcell/tvoranje al actief is op de TVV transponder en dat die al beeld geeft en daar zeker zal blijven,
ik merk wel dat het beeld van de vlaamse SD zenders alweer gedaald is.
of kijken die allemaal naar de HD versie wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zie nog geen lange draadjes van TVV kijkers...???


Mijn subjectieve indruk van de beeldkwaliteit op die transponder is dat hij zelfs na toevoeging van TV Oranje beter is dan op de RTL-transponder.

Maar... wie weet vetrekt Man-X nog. Lijkt me een prima kandidaat voor een MPEG4-migratie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat binnenkort de SD versie van één en canvas/ketnet

van de TVV transponder afgaat.

Scheelt daar ook weer ruimte.

Deze zitten in 't familiepakket en diegenen zullen wel

een mooi aanbod voor een MPEG4 /HD decoder krijgen,

als ze dat al niet hebben gehad.

Desnoods krijgen ze dan nu deze aanbieding nog een keertje.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Jap

Ik denk veel... STB en basis pakket kijkers zonder HD pakket hebben nog weinig op Astra 3 te zoeken.

STB-abonnementen zijn aan het uitsterven. En de regionalen zitten op Astra 3.


Een 2e kaart bij basis abo is nog steeds een STB pakket.
Een campingschotel (45cm) met duo LNB is ook niet echt handig en die regionale mis ik dan echt niet.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...