Ga naar inhoud


Openbox leest RTL 4 niet meer en zegt scrambled


luxetv

Aanbevolen berichten

Heeft ie net gevonden op CD pagina 3x

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast satamateur

Hoi

 

Hier hetzelfde probleem op diverse kastjes Mvision S5xx. Heb alles al geprobeerd...

 

1. Laatste automatische software update via www.gxmax.com/net/s.ups

2. RTL4 uit mijn zenderlijst verwijderd en alle zenders opnieuw ingeladen

3. contact gehad met CD. Kaart opnieuw laten heractiveren

4. Probleem zit hem volgens CD in de frequentie waar RTL4 op uitgezonden wordt. De kastjes registeren 12344 MHZ, en dit moet zijn: 12343 MHZ.

5. Contact gehad met de importeur van Mvision. Probleem is bekend en ze zijn er mee bezig. Wachten dus dat er een update verschijnt, of.....

6. Op de site van Mvsion kan je een kanalen editor downloaden. Deze krijg ik in ieder geval niet succesvol gedownload. Mogelijk dat je met een dergelijke editor de frequentie van RTL4 kan aanpassen, misschien dat dit verlichting biedt???? Wie kan mij helpen aan zo'n editor of weet een andere manier om de kanalenlijst op een Mvision S5 te editen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satamateur

4. Probleem zit hem volgens CD in de frequentie waar RTL4 op uitgezonden wordt. De kastjes registeren 12344 MHZ, en dit moet zijn: 12343 MHZ.

Veel kennis van zaken blijkt niet uit zo'n antwoord. De lokale oscillator van je LNB mag en zal ook een beetje afwijken, dat kan resulteren in een kleine afwijking van de frequentie die de ontvanger detecteert. Dat is geen enkel probleem en wordt gecorrigeerd door de ontvanger. Bovendien zitten de andere RTL zenders op dezelfde transponder en dus dezelfde frequentie. Als je ontvanger een probleem zou hebben met die frequentie, dan valt de hele transponder weg, niet slechts 1 zender.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Origineel bericht van: satamateur

4. Probleem zit hem volgens CD in de frequentie waar RTL4 op uitgezonden wordt. De kastjes registeren 12344 MHZ, en dit moet zijn: 12343 MHZ.

Veel kennis van zaken blijkt niet uit zo'n antwoord. De lokale oscillator van je LNB mag en zal ook een beetje afwijken, dat kan resulteren in een kleine afwijking van de frequentie die de ontvanger detecteert. Dat is geen enkel probleem en wordt gecorrigeerd door de ontvanger. Bovendien zitten de andere RTL zenders op dezelfde transponder en dus dezelfde frequentie. Als je ontvanger een probleem zou hebben met die frequentie, dan valt de hele transponder weg, niet slechts 1 zender.


Als je de frequentie bekijkt waar CD RTL4 uitzend op de philips 7121 dan is dit 12515/H/22000 en dus niet 12343 !!
Zal het hem daar in liggen?
De MVision vind RTL4 niet op die frequentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rs1971
Als je de frequentie bekijkt waar CD RTL4 uitzend op de philips 7121 dan is dit 12515/H/22000 en dus niet 12343 !!
Zal het hem daar in liggen?
De MVision vind RTL4 niet op die frequentie.

Moet toch echt 12343 zijn...

vGnp

post-40989-1318261993,1185_thumb.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook sinds vandaag scrambled op rtl5, rtl7, rtl8 en discovery op mijn mvision 400.

 

Kan dit liggen aan de updates? Draai nog met f0139.

 

What the f*** is going on?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is makkelijk op telossen

 

in de replace.list moet je een regel toevoegen

 

 

X: {{ 1803 } { 100 }}

 

dan weet de openbox weer wat hij moet doen

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing van Smurf werkt goed, alleen CAID 1803 vervangen door CAID 1817. CanaalDigitaal test al langer, ook op 23.5, met Nagra3.

 

X: {{ 1817 } { 100 }} in de replace.list opnemen en er is weer beeld op RTLx.

 

replace.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er ook iemand die kan vertellen hoe ik dit 'replacen' kan doen als ik gebruik maak van cccam 2.2.1 op servertje -> acamd 0816 -> mdapi -> mediaportal?

Bijvoorbaad hartelijk dank namens mij en mijn vrouw (de stemming wordt er niet beter op nou GTST niet meer te volgen is)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...