Ga naar inhoud

DiSEqC of positioner ??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een nieuwe ontvangst systeem, vandaar dat ik al wat topics voor bij heb laten gaan op deze manier. Zie triax en funke. de volgen de in deze rij is dus waar kies ik het beste voor DiSEqC of een positioner, wat ik zeker weet is dat de volgende ontvanger een CI onvanger wordt. <BR>Dit was de minst moeilijke overweging!<P>Greetings Admirals en alvast bedankt voor jullie reacties!!!!

Geplaatst:

Als je het mij vraagt, kies dan geen diseqc motor. Kost vele malen meer en heeft veel beperkingen en is moeilijker af te regelen t.o.v. een actuator (pistonmotor.) Met deze laatste kan je zoveel posities nemen als je wilt, met een diseqc blijft dit meestal beperkt tot 4 of 8 posities, in sommige gevallen 16 en mag de schotel niet groter dan 100 cm zijn.

Geplaatst:

Yep, helemaal mee eens. een 36 volt actuatormotor is vele malen simpeler, goedkoper, en flexibeler dan andere systemen. Omdat het simpeler is kunnen alle ontvangers met ingebouwde positioner er dus goed mee overweg. met diseqcmotoren willen sommige ontvangers nog wel eens moeite hebben, dit vanwege software bugs. Ook de grootte van de schotel is een beperkende factor. Bij een actuator heb je die dus (bijna) niet. een grotere schotel met bijbehorende grotere polarmount resulteert gewoon in een grotere actuatormotor. simpel.<BR>het enige nadeel wat ik kan verzinnen is de extra kabel die je naar je actuatormotor moet trekken voor de motor, en pulscount. Dit is een 4 aderige kabel.<BR>Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met prutsie eens. Een losse actuator of H2H motor levert vele malen minder problemen op!<BR>Diseqc is erg storing gevoelig en de goede werking is helemaal afhankelijk van merk/type ontvanger en merk/type motor.<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Geplaatst:

ik heb een h*m*x 5400 ik heb daar een rotor achter gezet met diseqc besturing nu blijft dat ding steeds hangen in oostelijke richting is dit wellicht een software probleem zo ja welke versie kan ik er dan in stoppen.<BR> laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P>vr. gr. satvogel

Geplaatst:

5400+stabje is toch een leuke oplossing vind ik. 32 posities met de laatste soft en werkt probleemloos tot nu toe. smile.gif" border="0<P>@satvogel<BR>Waarschijnlijk is de stroomvoorziening niet helemaal OK. Meet het maar eens. De Hum kan maximaal 500 mA leveren.

Geplaatst:

Als je een actuator op een Humax wil aansluiten, moet je er dan een aparte positioner bijkopen? En hoe stuur je zoiets aan?

Geplaatst:

Ik heb een Humax irc5400 +aston1.05 + disecq<BR>1.2 Stab motor werkt perfect alles door een kabel bestuuring motor+lnb.motor kost +/_f300,- andere oplossing is +/- F400,-<BR>Als ik nu van Astra naar Hotb. ga , gaat alles automatisch en simpel in te voeren, je moet in het Humax menu geen disecq instellen<BR>maar de instelling antenesetting,motorised<BR>system enabeld. Een keer goed afstellen van je schotel en werkt perfect. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Geplaatst:

In de "satelitte" (nummer 17) staat een test op blz 12. Ziet er veel goed uit.<P>Henri. smile.gif" border="0

Geplaatst:

Werkt zo'n disecq motor voor het hele oost/west spectrum? En tot 1.20 meter of zoiets he? Waarom eigenlijk?

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.