satede Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Wat een drama nu Drenthe en Zeeland in dat formaat zitten,ook L1,eerder geen last ermee gehad ook toen L1 al in MP4 zat,maar het duurt nu wel erg lang voor er beeld komt,en het hikt vooral op Drenthe,het is er niet beter op geworden. Dit probleem doet zich n.l voor op verschillende ontvangers Dreambox Sab Flipse enz.... The birdman has left the building
Littlesat Geplaatst: 19 april 2011 Geplaatst: 19 april 2011 Ik heb hier nergens last van... het beeld is zelfs beter geworden op de zenders die overgegaan zijn naar MPEG4.... Hier hikt niets...??? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
StevenS Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Ik heb bij Drenthe geen hickups gezien (Dreambox 500HD), maar het beeld is er (in tegenstelling tot L1) juist niet beter op geworden. Zag ook en bitrate van maar 1500. Hopelijk wordt MP4 gebruikt om de kwaliteit te verbeteren, maar ik vrees dat dat een illusie is. Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen) Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne
Littlesat Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 MPEG4 wordt hier gebruikt om bandbreedte te sparen, daar satelliet distribute te duur was voor de Regionalen... Een bitrate van 1500 is dan best wel goed, maar dat ligt ook aan de beeld inhoud. Gisteren heb ik o.a. Zeeland gemeten. Daar vind ik het ook beter geworden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast 1664 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Ik had wel hickups en hikkend geluid op de 'nieuwe' MPEG4 zenders, maar alleen de 1e keer. Het lijkt wel of de box MPEG2 verwacht en dan moeite heeft met een MPEG4 uitzending. Boxen die last houden moeten wellicht de zenders opnieuw inlezen.
StevenS Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Net nog even opnieuw gecheckt en TV Drenthe geeft nu veel beter plaatje, bitrate ook duidelijk hoger, met regelmatig tot boven de 3.000. Geen klagen dus. Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen) Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne
Gast 1664 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Omroep Brabant geeft momenteel elke 37 seconden 1 seconde stilte...
satcat Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Op DVB-T (Digitenne) is het zelfde probleem gaande. Het probleem zal waarschijnlijk bij OmroepBrabant zitten.
Littlesat Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Of ze maken bij digitenne stiekem gebruik van de satelliet als feed (LOL)... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
satede Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Het blijft verweg van goede ontvangst,zelfs hier in Nijmegen bij de joepiecee op het kopstation geen beeld,dus nou niet zeggen dat er niets is veranderd. Het is toch bij C+ die iets niet goed hebben staan. The birdman has left the building
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen