Ga naar inhoud


Wanneer mogen de koeien weer de wei in?


Neptunus

Aanbevolen berichten

Graag even gedegen litteratuur over die onderzoeken. Je kunt een kip natuurlijk wennen aan 20 bij 20 cm en een varken aan 1 bij 2 meter en een mens aan 2 bij 2 meter.....

Op punt 2 ben ik het met je eens, verse melk van buiten-koeien smaakt het best, dat proef je meteen.

Een moderne stal met airco (vooral op een snikhete dag), vrijloop (kan natuurlijk ook buiten) en borstels (of een boom buiten) is vanzelfsprekend fraai.

Wat de laatste 2 regels betreft kan ik je aanbevelen je eens in de ethologie te gaan verdiepen. Kost je zeker een jaar studie maar zal beslist een eye-opener zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tegenwoordig zijn gewone koeien niet meer goed genoeg,het moeten Galoway Runderen zijn,althans het barst er hier van op de BisonBaai en OOIPolder,het is eigenlijk een recreatie gebied voor mensen,maar ja Staatsbosbeheer heeft een uit de hand gelopen hobby,dus moeten wij tussen de koeien vlaaien recreeren.voor jaren terug moesten er zo nodig overal populieren worden gekapt,onder het motto dit zijn Canadese populieren die horen hier niet thuis.Deze Galoway Ruderen en Konick's paarden even min.Dat fokt maar raak,en de boeren raken hun runderen aan de straatstenen niet meer kwijt.

post-33806-1318261991,2929_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier ook geen koeien meer , buurman heeft nu melkrobot en de koeien blijven nu in de melkstal.

 

Werd ook steeds lastiger als je er 20 hebt gaat het nog maar door de schaalvergroting een 150 hebt word het wel lastig.

 

Als je ziet wat ze dan kapot trappen bij nat weer en hoe lang je het verkeer tegen moet houden bij een weg oversteek.

 

Is wel goed voor het sociale leven van de buurman,vorig jaar zat hij als de kinderen naar school moesten nog in de stal.

Nu brengt hij ze elke dag met de fiets naar school,en zijn vrouw werkt nu ook buitenshuis.

 

Kom van uit mijn werk veel bij agrariërs de meesten zitten vaak in een isolement ,ze praten weinig met anderen en als er al eens iemand komt is het vaak een vertegenwoordiger of de veearts.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn ook bezig met het aanschaffen van een melkrobot.

Toch is het van mij een voorwaarde dat de koeien (70)in de wei kunnen blijven lopen.

De leverancier ziet dat niet als een probleem.

Aleen moet je natuurlijk wel genoeg grond bij de stal hebben.

Dus gelukkig blijft zoiets in de toekomst nog steeds mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...