SatBaron Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Al heel lang gebruik ik de software van uit de Mozilla stal zowel Firefox als Thunderbird. Met Thunderbird heb ik al een hele tijd een klein probleem, dat het af vinken van leesbevestigingen geen uitwerking meer heeft. Mozilla Thunderbird > Extra > Opties > Geavanceerd > (knop) Leesbevestigingen: (zie bijlage). [] Altijd een leesbevestiging vragen bij het verzenden van berichten In het verleden stond dit (door mij zelf ingesteld) wel aan gevinkt. Dit heb ik later herzien. Maar ondanks dit, nu dus NIET meer aangevinkt! Krijg ik NOG STEEDS Leesbevestigingen binnen. Wie kan mij dit verklaren ? – OF wat doe ik evt. verkeerd? Zie met belangstelling een zinnig antwoord tegemoet. Bij voorbaat bedankt voor het meedenken. Met vriendelijke groet, SatBaron
Poetsdoekje Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Zo ziet de mijne eruit, en dat zonder problemen En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
SatBaron Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 @-Poetsdoekje, Hartelijk dank voor het meedenken. Ja zo had ik het in de beginne ook, daarna het vinkje onder Leesbevestigingen > Altijd een leesbevestiging vragen bij het verzenden van berichten weg gehaald. Dat haalt blijkbaar niets uit, want vanochtend kreeg ik nog steeds een leesbevestiging binnen van een verzonden bericht. Zelfs heb ik de knop Standaardinstelling herstellen gebruikt, maar dit zet ook geen zoden aan de dijk. Wie heeft er nog een goede sugestie voor dit euvel? Volgens mij is het een software fault. mvg, SatBaron
Puch Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Een leesbevestiging vragen/versturen betekend nog niet dat je de leesbevestiging krijgt. Als de ontvanger een email opent met een leesbevestiging dan verschijnt dit op het scherm. De ontvanger heeft dan de keuze als hij de leesbevestiging verstuurd of niet. Als hij dus op "nee" klikt dan zal je geen leesbevestiging ontvangen ook al heeft hij de email gelezen. Ik dacht dat hotmail zich ook niets aantrekt van leesbevestigingen. Dus reden genoeg waarom je geen leesbevestiging krijgt. Als je zeker wil zijn dat de leesbevestiging wordt verstuurd zend dan een email naar jezelf en test het uit. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Sjattuh Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Sorry, las de vraag verkeerd... Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
vGnp Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: Puch Dus reden genoeg waarom je geen leesbevestiging krijgt Waaronder dat bij vrij veel bedrijven het standaard op de server wordt uitgezet, want het versturen van een leesbevestiging aan de zender geeft aan dat het emailadres in kwestie bestaat, wat dientengevolge vaak leidt tot het ontvangen van (nog meer) spam. En als je geen (goed werkend) spamfilter hebt, is dit een van de eerste stappen in de defensie. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
SatBaron Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 @-Puch, Ook vriendelijk dank voor je respons. Het is jammer dat ik het moet zeggen, maar waarschijnlijk heb je mijn start-bericht niet goed gelezen of begrepen. Het gaat er nu juist om, om berichten te kunnen verzenden ZONDER een leesbevestiging te vragen. Als je dus voorheen de instelling voor een leesbevestiging te vragen AAN gezet hebt, kan je nadien kennerlijk deze NIET meer uitschakelen in de instellingen. Althans zo ervaar ik het hier met Thunderbird. Zelfs heb ik Thunderbird ge-De-installeerd, de PC opnieuw op gestart en daarna wederom geinstalleerd, maar dat mocht ook niet baten. Waar die dan de instellingen heeft gezet, is mij ook een raadsel, want al het overige ook met de hand ge-Deleted. Daar na staat alles er weer net eender in incl. alle in- en uitgaande mail's. Naar mijn mening is dit een foutje in de software van Thunderbird. Als ik het niet meer voor elkaar krijg, overweeg ik om weer op Bill's software over te stappen. Met vriendelijke groet, SatBaron
Puch Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 @Satbaron inderdaad te vlug gelezen. Thunderbird verwijderen, opnieuw opstarten en thunderbird opnieuw installeren is niet voldoende. Nadat je thunderbird het verwijderd moet in het register ook de instellingen gaan verwijderen. Via regedit en zoeken naar sleutels van thunderbird. Deze verwijderen, dan pc opnieuw opstarten en thunderbird opnieuw installeren. Op deze manier zou alles weer standaard moeten staan als je installeerd. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
SatBaron Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 @Puch, Bedankt voor je TIP ! Zo gezegd, zo gedaan. Dus eerst heb ik in de configuratie Thunderbird ge-deinstalleerd daarna de PC opnieuw op gestart. Toen alles wat ik maar kon vinden van Thunderbird uit het register ge-deleted. (Een hels karwei overigens)! Daarna de PC weer opnieuw opgestart en Thunderbird wederom opnieuw geinstalleerd. Met de verwachting dat Thunderbird nu helemaal schoon zou opstarten. Maar wat denk je....? Alles stond er weer net eender in zoals ik het eerder had, incl. alle uit- en inkomende mail-berichten. Conclusie: helaas mocht deze handeling ook niet baten. Ik vind dit euvel een grote tekortkoming van deze software en begrijp ik niet dat deze bug er dan nog steeds in zit. Als ik er werkelijk van af wil zijn, dan moet ik volgens mij de hele HDD opnieuw formatteren en via de Windows CD alles weeropnieuw installeren. Daarna o.a. Thunderbird installeren en daarna NOOIT meer de instelling gebruiken: Altijd een leesbevestiging vragen bij het verzenden van berichten Want daana kan je dit kennelijk niet meer ongedaan krijgen. Met vriendelijke groet, SatBaron
Puch Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Origineel bericht van: SatBaron Met de verwachting dat Thunderbird nu helemaal schoon zou opstarten. Maar wat denk je....? Alles stond er weer net eender in zoals ik het eerder had, incl. alle uit- en inkomende mail-berichten. Nu ik lees dat zelfs je emails er terug staan valt dit me te binnen. Hoe dat ik daar nog niet aan gedacht heb Als thunderbird is verwijderd ga via verkenner naar C:\Users\jou_account\AppData\Roaming\ (verborgen mappen moeten zichtbaar staan). Verwijder de map thunderbird en alle inhoud. Daar staan onder andere je mails, instellingen en dergelijke in. Herstart dan de pc en thunderbird opnieuw installeren. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
SatBaron Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 Hallo Puch, Wederom zo gezegd, zo gedaan ! – Ja ik zie zelf ook wel eens iets over het hoofd, dus no problem ! Door jou goede aanwijzingen, heb ik het lek nu boven. Eindelijk ben ik van die hardnekkige leesbevestigingen aanvrage af. Ik dank je héél hartelijk voor het meedenken en de moeite die je hebt genomen om mij deze HINT te sturen. Ik zal maar niet meer de leesbevestigingen aanvrage instelling aanvinken. Want je ziet het, dat dit niet zomaar is terug te draaien. Met MozBackup heb ik daarna nog een backup gemaakt, mocht ik het ooit nog eens nodig hebben. Met vriendelijke groet, SatBaron
Puch Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Graag gedaan. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen