Ga naar inhoud


Signaalkwaliteit


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag over signaalkwaliteit. Ik heb mijn Humax 5400z aangesloten op een draaibaat stabmotor.Als ik via menu naar status en dan naar signaalmeter ga en de signaalsterkte en signaalkwaliteit bekijk dan is de signaal sterkte goed (meer dan 54%) en de signaal kwaliteit 0%.De schotel afstellen helpt niet. Als ik de Humax van mijn vriend aansluit dan is de signaalkwaliteit goed (meer dan 60%). Wat moet ik doen om de signaalkwaliteit van mijn Humax goed te krijgen. Graag advies. Ik ben een nieuweling binnen het satgebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan wel kloppen als je MOTOR instellingen zijn afgesteld op die van je Vriend. Dit moet je ook per satelliet doen voor jij Hummie. Dus Astra opzoekken en vastzetten etc etc.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

De motel is wel geprogrammeerd maar de koppeling tussen de Motor en Hummie moet je nog maken. Als jij namelijk In de Humax Positie een hebt staan op astra en jou vriend positie 1 op Hotbird krijg je natuurlijk nooit signaal.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Hemant,

Ik heb jouw advies uitgeprobeerd maar helaas krijg ik geen blokje signaalkwaliteit. Voordat ik de motor plaatste werkte mijn Hummie perfect. Om te testen of ik de elevatiehoek van de motor(51%) en schotel(hoek 39%) goed afgesteld heb heb ik de Hummie van mijn vriend als test aangesloten. Het ontvangt goed alleen de signaalkwaliteit is tussen de 20 en 40%. Dit verschilt per kanaal.Mijn Hummie is gepatched,loader H2.08 en er zit een recente pcm lijst in. Wil je mij nog een keer met jouw oneindige kennis op satgebeid adviseren. Iemand zegt dat ik de Hummie heb opgeblazen ??.

Alsvast bedankt.

Groetejs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiesjaal --> Kahaal

Heb je op geen enkele kanaal beeld?

 

Ik neem aan dat als je je Hummie opstart dat je wel de loader e.d. te zien krijgt?

 

Zo ja, dan moet je even je motor later draaien vanuit het menu (west of Oost maakt niet uit) en even kijken of ie daadwerkelijk draait?

 

Als ie niet draait staat misschien je Diseq uit en moet je die per schotel activeren.

 

Wat je ook kunt doen is opnieuw je chotel even afstellen, doe daarvoor het volgende:

 

Ga naar je antena settings

Diseq uit voor Sirus

Kies een kanal op Sirius

en nu de schotel handmatig draaien to je beeld hebt.

Sirius kun je vinden als je tussen 12:00 en 13:00 uur in de buurt van de zijn richt, kijk daarna even hoe schijn je schotel staat deze moet je ook nog even afstellen op de maximale bereik.

 

Waarschijnlijk staat je schotel niet goed afgesteld in welke stad woon je ?

 

Suc

 

Ik denk niet dat je je hummie hebt opgeblazen anders zou je de signaal strekte al niet kunnen zien en ook de loader niet.

 

Ik stuur je een PM met mijn e-mail adres mocht het niet lukken moet je me even mailen.

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiesjaal

 

Er is ook een heel goed verhaal van Zeeman waarin ook stap voor stap word uitgelegd wat je moet doen om een Stab goed te installeren.

Zoek maar eens even volgens mij bij hardware.

Zoekt en gij zult vinden.

Verder kan ik je niet helpen hij Hermant ben je trouwens ook in goede handen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien heb je nog wat aan deze info

 

 

Het uitrichten van een rotor. Stab diseqc 1.2 in combinatie met een Humax 5400

 

 

1) Installeren van de motor

*De bevestigings paal MOET exact loodrecht staan.

*Bevestig de rotor aan de paal.

*Stel de rotor af op 51 graden

*Plaats de schotel op de rotor (loodrecht op streep !)

*Kies een kanaal op de Sirius satelliet

*Ga naar Signaal Detectie in het menu

*Richt de schotel uit op de Sirius

*Als u het maximale signaal heeft zet u de schotel vast.

 

2) Instellen

*Kies nu een kanaal op de Astra satelliet (b.v Ned1)

*Druk op de MENU toets

*Selecteer SERVICE SEARCHING en druk ok

*Selecteer ANTENNA SETTING en druk ok

*Als de antenna setting op Astra staat druk ok

*Activeer Motorised System (enable)

*U kunt nu de rotor naar het Oosten bewegen met de pijltoetsen

*Slaat de signaal quality uit druk dan op stop

*Sla nu de positie op met STORE

*Herhaal de stappen van 2) voor de andere satellieten Uitgebreide uitleg van PecariDiSeqC 1.2 aanboord van je ontvanger maak hem dan draaibaar voor veel meer kijkplezier.

 

Als voorbeeld neem ik de humax5400 omdat ik die zelf bezit met de komst van de Stab Rotor is het heel makkelijk om je schotel draaibaar te maken het voordeel van dit systeem is dat je via je Coax kabel de Rotor bestuurt

dus je hebt geen extra kabel nodig de Handleiding in de doos van de Stab Rotor is duidelijk dus dat hoeft het probleem niet te zijn.

Je monteert de Rotor op een waterpas rechte pijp (dit is een voorwaarden anders kun je het wel schudden) je stelt je montage plaat van je Rotor in (staat in het instructie boekje wat die waarden voor jou is) bij mij 39 graden het makkelijkste is dat je nu ook op Astra uit gaat richten daarvoor moet je rotor gedraaid worden naar de waarde 14.2 Oost als je dat gedaan hebt moet

je de boel wel even opslaan in je rotor anders draait hij gewoon weer naar de fabrieks instelling en dat is dus niet goed ik zal hier onder even wat tekst plaatsen uit de doc van de humax5400 je kan de rotor zelf handmatig met je humax5400 fijn afstellen dus mogelijkheden genoeg

 

Ik hoop dat ik met dit kleine stukje tekst je wat op weg heb geholpen in de handleiding staat alles goed beschreven.

 

Gedeelte uit de doc file van de humax5400

Draaibaar Systeem

 

3. Initial Satelliet Positie Search, Dit is noodzakelijk de eerste keer als U de DiSEqC 1.2 optie gekozen heeft en selecteert de voorgeprogrammeerde satelliet posities.

 

1. Verzeker U ervan de motor geïnstalleerd en afgeregeld is voor de locatie waar U de schotel heeft opgesteld. (Zie hiervoor de handleiding van uw motor.)

 

2. Controleer of U de DiSEqC 1.2. optie heeft gekozen. (zie sectie 2 ).

 

3. Selecteer in het hoofd menu Service Searching en druk op de OK toets, U bent nu in het Service Searching menu.

 

4. Ga naar de optie Antenna Alternative en bevestig met OK. U bent nu in het Satellite Setting menu.

 

5. Kies DiSEqC Command Mode in het menu en gebruik de / toetsen om de Installer modus te kiezen. Druk nu OK .

 

6. Kies de Motor Control optie en verander met de / toetsen de optie in reset. Bevestig dit door op de OK te drukken.

 

7. U ziet nu een waarschuwings venster. Druk op OK om verder te gaan. Alle schotel posities voor de voorgeprogrammeerde satellieten zouden nu goed moeten zijn. Met bepaalde modellen of merken DiSEqC 1.2 motoren moet U zelf de satelliet posities opzoeken en programmeren. (Zie hiervoor de handleiding van uw motor).

 

8. Kies DiSEqC Command Mode in het menu en gebruik de / toetsen om de Installer modus te kiezen.Druk nu OK .

 

9. De ontvanger is nu gereed om de kanalen van de verschillende

satellieten op te slaan. (zie 5 en verder).

 

4. Handmatig satellieten zoeken, Deze optie laat U de satelliet posities met de hand zoeken. Dit is nodig indien de satelliet van uw keuze niet in de lijst staat. (zie 3 hierboven). Om dit te doen moet U het Satellite Settings menu activeren.Dit doet U als volgt:

 

1. In het hoofdmenu selecteert U de ServiceSearching optie en drukt OK U ziet nu het Service Searching menu.

 

2. Selecteer de Manual Search optie en druk op OK.

U ziet nu het Manual Search menu.

 

3. Geef de frequentie, polarisatie, symbol rate en FEC van de transponder in van de satelliet die U wilt vinden. Deze transponder informatie moet allen op deze satelliet voorkomen.

 

4. Selecteer Antenna Alternative en bevestig met de OK toets.

U ziet nu het Satellite Settings menu.

 

5. Selecteer vervolgens DiSEqC Command Mode en kies mbv / de Installer modus.

 

6. Kies de Satellite name optie en selecteer met / de satelliet die U wilt vinden. Gebruik "others" indien de satelliet die U wilt zoeken er niet bijstaat.

 

7. Als U uw keuze gemaakt heeft gaat U naar beneden in het menu, selecteert Movement option en draait met de / toetsen uw motor.

 

8. U moet de motor over het hele bereik van oost naar west draaien (binnen de afgestelde limits) tijdens het zoeken van de satelliet..

 

9. Gedurende de draai van oost naar west slaat Signal Quality schaal dan eenmaal uit.Dit is de positie van de satelliet. Slaat de schaal meermaals uit dan bent u genoodzaakt om een andere transponder te kiezen welke uniek is en alleen op de satelliet voorkomt welke U probeert te vinden.

 

10. Gebruik de Signal en Strength Quality schalen aan de onderkant van het scherm uw schotel in te stellen.

 

11. Met de / toetsen kunt U de motor stoppen.

 

12. Indien U de goede positie voor de schotel heeft naar MotorControl en sla met behulp van / en Store deze op en druk op de OK toets. De positie van de satelliet is nu opgeslagen.

 

13. Als U de satelliet positie niet vastlegt wordt deze gewist op het moment dat U het menu verlaat.

 

14. Herhaal deze stappen voor elke satelliet positie die U wilt vastleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...