Loui (K) Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Ik wordt op verschilende maniern benanderd dat Gemini of Newenigma betere HD beeld kwalliteit heeft dan OpenPli 2.0. Is dit waarheid of spinsels van iemand die Pli gewoon niks vind?
Cobus R Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Dat is voor 1000% een spinsel alle uptodate images gebruiken dezelfde drivers en daar doet bv gemini en of pli niks aan wel kunnen de instellingen van ieder image anders staan in het menu en zo dus verschil veroorzaken. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Loui (K) Geplaatst: 21 april 2011 Auteur Geplaatst: 21 april 2011 Origineel bericht van: Cobus R Dat is voor 1000% een spinsel alle uptodate images gebruiken dezelfde drivers en daar doet bv gemini en of pli niks aan wel kunnen de instellingen van ieder image anders staan in het menu en zo dus verschil veroorzaken. Ja ik vond het ook al vreemd dat dit mogelijk kon zijn,Ik gebruik al een hele tijd Pli en dit bevalt me prima niks af te dingen op de beeldkwaliteit.
lucdec2 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Hoe moet openpli dan ingesteld worden voor de beste beeldkwaliteit? Waarom staan die instellingen standaard niet optimaal?
vGnp Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Origineel bericht van: lucdec2 Waarom staan die instellingen standaard niet optimaal? Wat is optimaal? De ene hangt er via SCART een CRT toestel aan, de andere via DVI/HDMI een plasma of LCD scherm, welke waarschijnlijk zelf ook weer allemaal "beeldverbeteraars" aan boord heeft. Maar - zoals al gezegd - dat vindt plaats in de drivers welke door Dream MultiMedia worden gemaakt/onderhouden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
drz Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Here we go again.... Alle images met dezelfde drivers geven exact hetzelfde beeld en er wijkt geen pixel van af! Die sprookjes dat image x beter beeld geeft dan image y zijn allemaal spookverhalen. Hooguit kan het zijn dat er misschien wat instellingen door de makers zijn veranderd die je in de setup weer ongedaan kunt maken, maar technisch is het allemaal één pot nat. Of je nu Pli gebruikt, newnigma2, Blackhole2 of wat anders wat in je 'hole' geladen kan worden, het is en blijft hetzelfde. ...tot iemand mij kan laten zien dat er wel degelijk verschil is te vinden is met behulp van professionele meetapparatuur. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
egypt Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Wel ik heb geen professionele meetapparatuur nodig hoor om vast te stellen dat verschillende Images een andere beeldkwaliteit kunnen geven.
Loui (K) Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: lucdec2 Hoe moet openpli dan ingesteld worden voor de beste beeldkwaliteit? Waarom staan die instellingen standaard niet optimaal? Simpel het staat zo ingesteld dat bij de eerste keer gebruik alle tv toestellen er op werken,En je kan het optimaliseren naar jou keuze TV aansluiting bv scart of hdmi en verder is alles het zelfde wat ook al gezegt is
lucdec2 Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: egypt Wel ik heb geen professionele meetapparatuur nodig hoor om vast te stellen dat verschillende Images een andere beeldkwaliteit kunnen geven. Welk image geeft dan de beste kkwaliteit volgens U? (HD tv met hdmi aansluiting) Ik hoor het graag..
egypt Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 (HD tv 100Hz met hdmi aansluiting) Ik ben erg tevreden met PeterPan zowel op de DM800 als op de DM8000 , enig nadeel is dat die een beetje trager installeert/opstart dan de andere.
Gast MiLo Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Origineel bericht van: egypt Wel ik heb geen professionele meetapparatuur nodig hoor om vast te stellen dat verschillende Images een andere beeldkwaliteit kunnen geven. Wat je ziet is waarschijnlijk een andere instelling van de deinterlacer/scaler. Als het ene image ander beeld geeft dan een ander via HDMI (als de deinterlacer en scaler uit staan), dan is dat in principe een bug in het image. Hoewel dat helemaal niet aan het image kan liggen, omdat alleen de drivers daar iets aan kunnen doen, en die zijn closed source en dus op alle images gelijk. Zelfs settop boxen van een ander merk, met een andere chipset, dienen exact hetzelfde beeld te reproduceren. Da's tenslotte het doel geweest van al het digitale gedoe...
sat_swat Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Ik heb ongeveer 4 jaar pli gebruikt maar sinds kort gemini maar het beeld van gemini is beter en het zappen is ook beter + ik ben nu af van die vervelende rat wie draait bij pli. Mijn ervaring Dreambox 7000s - Dreambox 800 HD - Dreambox 500s
rinlin Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Wie is dan die "rat" bij PLi? 2 * DM800 HD SE, 3 * AZbox (Elite, Premium+ en ME) 1 * 88CM met 4 LNB's en 1 * T90 met 10 LNB's
CB1 Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Tja ik zweer nog steeds bij Pli. Voor de nld markt vind ik dit toch DE img. Maar goed dat is net zoals bij andere dingen voor iedereen verschillend. Gr Cb1
Littlesat Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ik denk dat hij rad bedoelt... en hiermee dus die tandwielen... Ik vind juist dat je zeker met het booten deze eerder (door het versnelde bootproces) en korter ziet bij een PLi-image... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen