Obi Wan Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Kwa volwassenheid en kwaliteit vind ik Gemini en PLi ook erg aan elkaar gewaagd alleen voor mij is PLi gewoonweg nr1. Ik denk dat mensen PLi afwijzen omdat PLi niet te koop staat met hun image. Kwaliteit en snelheid staan voorop, niet mooie toeters en bellen. Ik gebruik nu ook infinity hd image met secondinfo bar op PLi en dit is gewoon top. De standaard skin is idd kansloos. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
lucdec2 Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Origineel bericht van: sat_swat Ik heb ongeveer 4 jaar pli gebruikt maar sinds kort gemini maar het beeld van gemini is beter en het zappen is ook beter + ik ben nu af van die vervelende rat wie draait bij pli. Mijn ervaring Bij mij draait ook dikwijls dat raderwerk bij Pli, heel vervelend, dan moet je tot 30 sec wachten, voor de box reageert. Openpli 2.0 is hiervan nog veel slechter dan openpli 1.0, vind ik persoonlijk. Hoe kan ik als gebruiker dit vermijden????
Littlesat Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Hier (bijna) nooit last van radertjes... Welke plugins heb je er allemaal opstaan? Iets kost tijd (eventueel picons op de harddisk gezet ipv de flash of een USB stick?). Maar uuuh eigenlijk ging het over de beeldkwaliteit... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Henksat Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ik heb hier werkelijk nooit radertjes, wat ik ook doe. Als ik de HDD aanspreek welke wakker moet worden zie je ze even, logisch, maar verder echt helemaal nooit. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
The Pope Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Egypt heeft naar mijn mening gelijk. Ik draai hier zelf blackhole welke hier gewoon het beste beeld geeft. Als ik er een andere image in zet en dan maakt het niet uit welk is het beeld gewoon minder strak. Ik weet ook niet waarom, maar zo is het gewoon.
Dolf Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Maar wacht ff, ik heb/ had ook wel eens die spinners, dat komt omdat je PLI kunt instellen dat na een ingestelde tijd de verwijderde opnammes weg gooit uit de prullenbak. Als er dan veel opnammes weg gooit wordt, komer wel eens die spinners. Volgens mij heeft Milo dat deze week opgelost om het weg gooien meer op de achtrgrond uit te voeren. Dolf. VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0 VU+ Duo, OpenPLI. Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin. iPad met Dreambox live.
Littlesat Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Mooi sprookje dit draadje.... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
hemertje Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Origineel bericht van: happysat Die radertjes heten SPINNERS en die zie je wel degelijk als de box boot o.a. In /usr/share/enigma2/skin_default/spinner/ kan je ze eruit gooien dan zie je ze niet meer. Of anders ipv die lelijke tandwielen een andere spinner kiezen zie attachment gemakkelijker is om in je instellingen aan te geven dat je geen spinners wilt zien. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Nowtv Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ach laten we wel wezen, De 2.0 pli had op de 8000 in het begin problemen met zelf beeld geven i.p.v zwart beeld. En dat is uiteindelijk ook opgelost door PLI en DMM i.v. de drivers. Nu hebben we een stabiele box die het ook nog eens super doet. Ik heb zelf nog niet kunnen ervaren dat er verschil zit in beeld kwaliteit. En zoals al aangeven gebruiken alle versies de zelfde basis drivers. Dan zou je denken dat deze ook gelijkwaardig zijn met de aansturing. En zoals ook aangeven zou het kunnen zijn dat de instellingen (die door de gebruiker zijn aan te passen) anders staan per image. Ik ben met PLI zeer blij, en ook na andere te hebben getest toch weer naar PLI. Natuurlijk zijn er dingen die de een net wat mooier heeft gemaakt, en de ander weer wat anders. Maar het gaat om snelheid, en stabiliteit, en gebruik. En dan komt voor mij PLI er toch bovenuit, hetzij met wat kleine aanpassingen naar eigen wensen en smaak. M.A.W ik zie het werkelijke verschil hier niet optreden.
Loui (K) Geplaatst: 23 april 2011 Auteur Geplaatst: 23 april 2011 Origineel bericht van: Nowtv Ach laten we wel wezen, De 2.0 pli had op de 8000 in het begin problemen met zelf beeld geven i.p.v zwart beeld. En dat is uiteindelijk ook opgelost door PLI en DMM i.v. de drivers. Nu hebben we een stabiele box die het ook nog eens super doet. Ik heb zelf nog niet kunnen ervaren dat er verschil zit in beeld kwaliteit. En zoals al aangeven gebruiken alle versies de zelfde basis drivers. Dan zou je denken dat deze ook gelijkwaardig zijn met de aansturing. En zoals ook aangeven zou het kunnen zijn dat de instellingen (die door de gebruiker zijn aan te passen) anders staan per image. Ik ben met PLI zeer blij, en ook na andere te hebben getest toch weer naar PLI. Natuurlijk zijn er dingen die de een net wat mooier heeft gemaakt, en de ander weer wat anders. Maar het gaat om snelheid, en stabiliteit, en gebruik. En dan komt voor mij PLI er toch bovenuit, hetzij met wat kleine aanpassingen naar eigen wensen en smaak. M.A.W ik zie het werkelijke verschil hier niet optreden. En hier hoef ik niets meer aan toe te voegen.Alleen dat de Audio CD het nog niet doet,maar ook dat zal wel opgelost worden
Gerard 76 Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Zit er bij die andere images misschien standaard een plugin in die het beeld aanpast,kan zo gauw niet op de naam komen. Misschien staat deze standaard al op een bepaalde manier ingesteld. Deze plugin zit wel in de downloads van PLi..
egypt Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 U zult bedoelen de Auto Resolution Plugin , die zit in andere Image wel als optie maar niet geïnstalleerd.
Gerard 76 Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Precies,die ja... Daarmee kun je 't beeld ook flink bewerken...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen