Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou mij eens graag willen verdiepen in Linux met als doel om een LAN server in de toekomst op te zetten. Ik heb een Micro client server overgenomen van een kennis van me en deze heeft mij verteld dat SuSE geinstalleerd is. Ik ben nog een leek en snap dat het even duurt voordat ik het in de gaten heb hoe alles werkt. In eerste instantie zou ik graag willen weten of Linux zoals Windows werkt met een bureaublad, programma's en browser. Want dit heb ik nog niet kunnen zien. Als ik m'n Micro client server opstart dan zie ik Slackware staan. Vervolgens kom ik in een soort van DOS scherm met allemaal regels. Uiteindelijk moet ik mij inloggen. Maar hierna blijf ik nog steeds in dat zelfde scherm. Is er ook nog een hoofdmenu?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

de vraag is dan evenwel ook aan je kennis gericht...?

want die wist hem te bedienen en gebruiken.

maar afhankelijk van de grafische kaart in die micro client kan het zijn dat je enkel >verbose< kunt werken dus die dos achtige commando omgeving

als het een OpenSuse is kun je op een potente PC tijdens installatie voor een (van de vele) werkomgeving(en) kiezen waarmee de PC moet starten, dus grafische (zoals zeg maar windows) met KDE of Gnome of XFCE of niet (dus console)

het overschakelen naar grafische werkomgeving is xwin opstarten.

let wel dan moeten die onderdelen voor suse wel mee geinstaleerd zijn (ofwel achteraf bijgeladen worden van de opensuse feed)

hopelijk heb je hier al wat aan.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Hoi,

Als je een linux server hebt, dan zal er denk ik geen grafische omgeving geinstalleerd zijn op het ding. Je spreekt over een microclient, da's zo'n heel klein bakkie met iets wat op een cpu lijkt, met een heel klein beetje geheugen, en hoogstwaarschijnlijk een compact flash kaartje of een disk on a stick met een klein beetje opslag ruimte.