zonnig Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 Ik ben een HTPC aan het bouwen. Mobo is een Asrock H55m PRO en als cpu heb ik een nieuwe I3-560 gekocht (INTEL CORE I3-560 3,3GHZ-4MB 2,5GT/SEC BOX). Ik krijg echter geen geluid uit hdmi (wel beeld). TV/kabel is goed, dit is getest met een laptop en daaruit komt wel geluid via hdmi. HDMI poort zit rechtstreeks op dit moederboard. volgens het speakertje rechtsbeneden in windows7 zou ik wel geluid moeten te krijgen, het "vu" metertje beweegt op de muziek en staat ook ingesteld op een TV tekentje. In config scherm van HD audio (een progje wat erbij zat) staat ook HDMI ingesteld. Geluid via koptelefoon werkt wel goed. Heb de hele week al van alles geprobeerd (ook andere mensen hebben er naar gekeken, maar helaas geen geluid). Ben bang dat het een mobo is (die is 2e hands). Iemand een idee? AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2 VU+DUO2 twintuner Openpli
marcel1970 Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 welke opties heb je bij configuratiescherm/geluid? "My next wife will be normal"
zonnig Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 (ff uit mijn hoofd, toestel nu niet bij me): ik kan kiezen uit speakers, 7.1 speakers of spif/hdmi (keuzemenu). Heb alle instellingen geprobeerd, reboot voor de zekerheid per instelling, maar geen geluid. Koptelefoon neemt geluid wel netjes over als die erin geprikt wordt. (krijg je ook te zien in het scherm, een "autodetect" voor de 3.5 mm plug). AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2 VU+DUO2 twintuner Openpli
zonnig Geplaatst: 22 april 2011 Auteur Geplaatst: 22 april 2011 Toestel toch bij me )) Stond achterin de auto (gisteren er niet uitgehaald)! Ha! Omdat ik het moederboard niet vertrouwde ff snel een nieuwe gehaald (zelfde type board). En inderdaad, geluid!!! Probleem is dus opgelost! AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2 VU+DUO2 twintuner Openpli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen