Gast nightshifter Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 alhoewel ik al wat jaren een dreambox 7025+ heb ( tot volle tevredenheid \0/) ben ik pas sinds kort begonnen met de dreambox te gebruiken in mijn thuisnetwerk... kwam een artikel tegen spotify streamen op dreambox datg lijkt mij wel wat, tenslotte is mijn dreambox aangesloten op miin stereo in de huiskamer.. alles gedaan zoals in het artikel.. netwerk loopt goed ( dcc en dreamboxedit werken bijv. goed) m3u file op dreambox gezet. maar dan..??? hoe/waarmee speel ik dat m3u file af?? ( ja ik ben een newbie.., heb er geen idee van ) geprobeert met jukebox, gebeurd er niets.. dreamnetcast/streamripper lijkt mij ook wel wat.. maar daar vind ik mijn file niet en zou ook niet weten hoe ik die moet inladen....moet de m3u dan in een voorgedefineerde map?? ( ik heb hem nu in /mnt staan..) ik draai gemini 2 op mijn dreambox..( ik zie dat in het artikel -dat de auteur jade0 open pli gebruikt) ben benieuwd/hoop dat iemand hier een lichtje op kan schijnen groet ger
oldebroek Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 kijk ook eens naar deze: (toevoegen aan je favouriten in je netcaster) klikkerdeklik Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast nightshifter Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 dank je voor de reaktie. netcaster net proberen te instaleren... via menu> applicaties> manage extensions> multimedia> netcaster selecteren, view detals> instaleren. krijg popup met na tijdje mededeling dat 1 bestanden zijn geïnstaleerd met 0 fouten. druk ok en krijg dan scherm met mededeling dat installatie is mislukt. of ik de dreambox opnieuw wil opstarten... in lijst manage extentions staat hij nu als aktief.. in applicatie browser is hij echter niet.. wat nu, verschillende keren opniew geprobeerd...doe ik iets verkeerd?? ( setup quickbutton en vlc video player heb ik zo wel aan het werk gekregen..) ger
Gast nightshifter Geplaatst: 22 april 2011 Geplaatst: 22 april 2011 \0/ het is gelukt via netcaster... bedankt voor de tip... ik heb( ook voor mijzelf) een "how to"( dummies style) geschreven. is daar hier ter forum behoefte aan? plaats ik het graag, (denk dt er wel meer members zijn die niet zo handig/newbie zijn.. )
janneke Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Wat fantastisch voor de enigma2 dreamboxers! Maar......... is er zoiets ook voor enigma1? Internetradio gaat goed maar streamen van spotify zou ook leuk op mijn dm 500 zijn. janneke
Gast nightshifter Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 hoi jsnneke, ik heb geen idee of het voor enigma 1 ook kan, alletwee mijn dreamboxen draaien op enigma2... hier een link naar mijn dummie handleiding recept voor spotify op je dreambox de link naar dreambox control center is voor enigma2, op diezelfde site staat ook een voor enigma1 ben benieuwd of het gaat lukken.. groet ger
dagg Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Bij mij werkte DSBridge niet op XP, maar na een tip heb ik de 3 bestanden uit stream.rar (zie "Spotify streamen naar de dreambox.doc" uit de link) ook geplaatst in C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash en nu is het icoontje ook zichtbaar en het werkt. (Ik gebruik het trouwens niet met de dreambox maar met m'n noxon audioplayer, squeezebox zou ook gaan) Heel erg bedankt! .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
janneke Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Gelukt voor enigma1 op DM 500! Met Gemini 4.10 Doe al het nodige, zoals hieboven beschreven (bestanden downloaden en in Spotify map kopiëren) Voeg de regel <genre name="Spotify" url="http://ip van je PC of laptop waarop spotify draait:8124" ></genre> toe met een xml-editor aan genrelist.xml op je box (var/tuxbox/config/) Druk daarna op: Blauwe knop Extra instellingen Dreamnetcast Streamripper Spotify en luisteren! Veel plezier, janneke
Jakkus Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 \0/ het is gelukt via netcaster... bedankt voor de tip... ik heb( ook voor mijzelf) een "how to"( dummies style) geschreven. is daar hier ter forum behoefte aan? plaats ik het graag, (denk dt er wel meer members zijn die niet zo handig/newbie zijn.. ) Thanx M8 Hier werkend op een VU+Ultimo met OpenPLi 3.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen