Ga naar inhoud

Timer opname schakelt niet naar de juiste zender.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mij is opgevallen dat de laatste of in iedere geval de OpenPli image van deze week de timer niet automatisch naar de zender schakeld waar hij op ingesteld staat.Als ik b.v naar de radio luister en ik wil naar TV schakelen dan krijg ik ook de melding Tuner niet vrij en het beeld blijft zwart.ga ik 1 kanaal hoger of lager dan komt de zender wel weer in.Zit er ergens een fout in de image?Ik heb dit nooit gehad op mijn DM8000HD.Ik heb Pli 2.0 opnieuw geflasht maar geen resultaat.

Geplaatst:

backgroundscan uitgezet?

ik roep maar iets, wordt niet gehinderd door kennis

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Backgroundscan waarvan? nee het is pas van de laatste dagen ik heb het nog niet eerder gemerkt.ook als ik op TV toets druk krijg ik een soort epglijst te zien wat volgens mij ook nooit was of het is me nooit opgevallen.Maar dat de timer niet schakeld is wel hinderlijk als je niet thuis bent en je wil iets opnemen.

Geplaatst:

backgroundscan uitgezet

Is dit iets nieuws bij dream nog nooit van gehoort

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:
Origineel bericht van: DeBeek
Zit er al vanaf de zowat eerste versie in bij PLi..

Wat backgroundscan?? oke maar waarom switch de timer niet als hij in radio stand staat,normaal was dat altijd het geval stel ik luister naar Radio 2 en wil op RTL4 dan was het zo als de Timer inschakelde dan de box ook naar RTL4 ging.En waarom is het nu zo als ik op stand Radio sta en weer terug naar TV ga de Tuner niet vrij is.Dat was ook nooit zo.Of is mijn image niet helemaal goed geinstalleerd bitje omgevallen b.v.
Geplaatst:

de timer switcht niet omdat er geen vrije tuner gezien wordt, daarom de vraag of je backgroundscan uit gezet hebt

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:
Origineel bericht van: metoo
de timer switcht niet omdat er geen vrije tuner gezien wordt, daarom de vraag of je backgroundscan uit gezet hebt

waar staat dit dan?Ik heb hier nog nooit geen last van gehad,en het probleem is ook al weer verholpen door een nieuwere versie van Pli erop te zetten. dus wat ik al dacht er is een bitje omgevallen (een of andere bestand niet goed geinstalleerd) meer kan ik er niet van maken.Dus nu werkt alles wel weer goed.
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

ik heb hetzelfde probleem dat timers vaak niet starten.

momenteel heb ik alleen een schotel met rotor op tuner A zitten.

ik zit gewoon tv te kijken en kort voor er een opname zou moeten starten zal de box over moeten schakelen naar de juiste zender als die niet op dezelfde transponder zit. Het gaat willekeurig mis. De ene keer bij een opname op dezelfde satelliet en dan weer bij een opname waarbij de rotor moet draaien. Ik merk dat het vooral mis gaat als er een HD zender opstaat. Ik kijk momenteel veel naar de BBC en ook naar de stream kanalen (interactieve kanalen). Ook dan doet de timer niets. Als ik gewoon BBC 1 of 2 op heb staan meestal wel.

Ik heb de laatste Pli en nadat het mis is gegaan ook al weer ge update maar probleem bestaat nog steeds.

Ik heb in de instellingen staan dat opnames altijd voorrang hebben.

Maar wat doet die background scan precies? En ook mijn vraag is waar kan ik die instelling vinden? Normaal heb ik de Astra 2 op 2 tuners zitten maar een kabel zit nu op mijn oude dre4ambox en op de skybox. Dan heb ik het probleem niet op de Astra 2 maar wel op 1 en 3 omdat ik die nu nog maar alleen via de rotor heb. Hoe kan ik zorgen dat het altijd goed gaat, want ik vind dat deze functie wel betrouwbaar moet zijn zoals die ook altijd op de DM7000 was.

Geplaatst:

ik heb de backgroundscan uitgezet. maar wat doet die functie eigenlijk?

Ook heb ik voorkeurstuner op A gezet.

Feitelijk zit er alleen opp tuner A een kabel maar de Dreambox lust ze standaard intern door zodat bij tuner info bij Tuner A en B hetzelfde staat. Misschien gaat het daarom mis?

Er moest net een timer beginnen en dat is ook gebeurd. Of dat door mijn aanpassingen komt weet ik niet maar deze lukte gister ook toen het nog anders stond. Ik had ook BBC 2 opstaan en dan gaat het volgens mij zo ie zo wel goed..

Geplaatst:

ik wilde mijn vorige bericht wijzigen door dit toe te voegen maar ging niet meer.

In de handleiding (pdf vanaf dream site)staat niets uitgelegd over de expert mode waar de background scan onder staat. Beetje vreemd want die simpele instellingen behoeven eigenlijk geen uitleg. Is er ergens een handleiding te vinden waar wel alles in staat? Misschien een specifiek voor OpenPli?

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik blijf problemen houden met de timers.

Ik heb er 3 instaan.

1e op astra 2 - Channel 5

2e op astra 1 - NL3

3e op astra 2 - E4

Ik heb een rotor op tuner A en vaste schotel voor astra 2 op tuner B. Op tuner B had ik een tijdje niets aangesloten maar nu weer wel.

Nou gebeurde het vaak dat hij met alleen tuner A niet begon met opnemen als hij wel op de juiste satelliet staat maar een andere transponder. De andere dag ging hij opeens wel draaien naar Astra 1. Maar dan weer niet terug. Ik kon er niet echt een patroon in ontdekken.

Ik had de vaste schotel even op een andere ontvanger nodig maar zit nu weer op de Dreambox.

Nu gebeurde er het volgende. Omdat de eerste opname op Channel 5 is stem ik daar altijd al op af. Ik had ook afgestemd op NL3 en beide werkte zonder te draaien. Weer terug naar Channel 5.

Toen ik thuis kwam stond de dreambox nog afgesteld op Channel 5. Ik dacht oh dan is E4 weer niet gelukt. Maar alles was nu opgenomen. De eerste opname via tuner B, maar de andere 2 via tuner A. Ondanks dat de vaste op astra 2 stond is de rotor die op astra 1 stond toch gaan draaien. Hoe komt dit?

Voorheen ging het mis met background scan aan of uit. maakte niets uit. nu staat die weer aan. Tuner prioriteit staat op auto. opnames hebben voorrang.

wat staat er verkeerd? en waar is nou die background scan voor? Ik hoop dat iemand hier een verklaring voor heeft want het is wel raar en de timers zijn zo niet betrouwbaar. Op de Dm7000 met alleen de rotor nooit problemen gehad!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen