Vriendje Stokvis Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Hallo allemaal IK heb een tweede dreambox 800 HD met canal digitaal abonement aangeschaft. Voorheen had ik iemand die voor mij de disecswitches instelde zodat alles goed geschakeld werd in de dreambox 800 HD naar de verschillende satelieten. Maar nu moet ik hetzelf doen aangezien die jongen er mee gestopt is met mensen helpen, dus zal ik het zelf in moeten stellen. Maar hoe stel ik dat in in de draembox 800 HD Astra 1 is me gelukt inmiddelsdat staat op AA Maar hoe stel ik dan mijn astra 3 in wordt dat dan comando AB? En hoe hoe ik dan de instellingen die ik gemaakt heb vast is dat gewoon bevestigen met ok? NU heb ik namelijk dat de astra 1 witgekleurd is en de astra 3 grijs (dus niet af te stemmen op een astra 3 zender). Dus er staat nog iets niet helemaal goed in die tunerconfiguratie Wie kan mij dat aan de hand van een afbeelding verduidelijken? Alvast bedankt OP een topfield 7700 hsci die beneden staat heb ik de volgende gegevens Astra 1 1/4 Astra 2 3/4 Astra 3 2/4 hotbird 4/4 Dit overigens metde kanttekening dat op de nieuwe dreambox 800 HD alleen astra 1 en 3 in de tunerconfiguratie ingesteld moeten worden, maar ik denk probeer zoveel mogelijk informatie te verstrekken Vriendje Stokvis
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Origineel bericht van: Vriendje Stokvis OP een topfield 7700 hsci die beneden staat heb ik de volgende gegevens Astra 1 1/4 Astra 2 3/4 Astra 3 2/4 hotbird 4/4 Dit overigens metde kanttekening dat op de nieuwe dreambox 800 HD alleen astra 1 en 3 in de tunerconfiguratie ingesteld moeten worden, maar ik denk probeer zoveel mogelijk informatie te verstrekken Vriendje Stokvis Als je een 2/1 switch gebruikt, dan inderdaad AA en AB. Als de boel aan een 4/1 switch hangt, dan moet je ff buiten kijken waar de Astra3 is aangesloten, dan geldt: 1=AA, 2=AB, 3=BA, 4=BB.
likus Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Je kunt toch gewoon aangeven, dat je een simpele (dus niet geavanceerde) tunerconfiguratie wilt maken? Dan geef je gewoon aan, i.p.v. enkele LNB, dat je een diseqc 4 aangesloten hebt... Daarna nog even aangeven: 1 - Astra 1 2 - Astra 3 3 - Astra 2 4 - Hotbird en het werkt gewoon; hoef je geen letters AA, AB etc. aan te geven. DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
boomer22 Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 heb een vraage aan de tha great mac hetzelfde probleem maar hoe kom je precies in dat menu van aa ab e.d Origineel bericht van: Tha Great Mac Origineel bericht van: Vriendje Stokvis OP een topfield 7700 hsci die beneden staat heb ik de volgende gegevens Astra 1 1/4 Astra 2 3/4 Astra 3 2/4 hotbird 4/4 Dit overigens metde kanttekening dat op de nieuwe dreambox 800 HD alleen astra 1 en 3 in de tunerconfiguratie ingesteld moeten worden, maar ik denk probeer zoveel mogelijk informatie te verstrekken Vriendje Stokvis Als je een 2/1 switch gebruikt, dan inderdaad AA en AB. Als de boel aan een 4/1 switch hangt, dan moet je ff buiten kijken waar de Astra3 is aangesloten, dan geldt: 1=AA, 2=AB, 3=BA, 4=BB.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Dat zit bij instellingen - satelliet configuratie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen