Ga naar inhoud


Welke auto speakers voor een 4x45w radio-cd


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken voor een paar nieuwe speakers voor mijn auto en ik vraag mij af welke zijn geschikt voor die 4x45 pioneer radio-cd.

Ik zie nominaal Watts, peak Watts maar hoeveel Watts is het beste voor deze 4x45 als ik 4x 16cm speakers wil monteren?

 

Ik wil geen rijdende disco maar toch wel een beetje knap geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vergeet de Watts bij speakers, die zeggen helemaal niets. Je kunt iedere 16cm speaker op die radio aansluiten.

 

Puur technisch gesproken is het rendement van de speaker veel belangrijker. Dat wordt aangegeven in dB/W, en bepaalt hoeveel geluid je krijgt per Watt. Hoe hoger die waarde is, hoe minder vermogen de radio hoeft te leveren voor een bepaald geluidsniveau, hoe minder gevaar je hebt voor oversturing, en hoe beter pulsen worden weergegeven.

 

Kun je ook tweeters kwijt in je auto? Zoek dan naar een twee-weg systeem met losse tweeters. Zoek anders naar speakers met coaxiale tweeters.

 

Maar bovenal ga luisteren. Veel speakers worden gebouwd voor de jeugd, dus boenk boenk boenk. Als je dat zoekt kun je overal terecht. Natuurlijk klinkende speakers zijn lastiger te vinden. De middentonen zijn het belangrijkst. Klinkt een stem goed? Dan zit het waarschijnlijk wel snor met die speaker. Als je gaat luisteren, let er dan op dat er geen joekel van een versterker achter die speakers hangt, maar een gewone radio. Bass, treble, loudness op neutraal als je begint.

 

Mogelijk bestaan er van één of meer fabrikanten ook complete kits voor jouw auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze uitleg want ik had echt geen idee lol.

 

 

Het is een honda crx del sol uit 96 en hier in spanje een beetje moeilijk om hier sets voor te vinden. Aparte tweeters zou misschien mogelijk zijn maar heb dit liever niet en ik denk dat dit ook niet echt nodig is want met twee speakers in de deuren en 2 speakers in de hoeken net achter de hoofdsteunen ( 2 zitter) denk ik dat een redelijke speakers met coaxiale tweeters goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een auto van 15 jaar oud zullen er geen specifieke sets meer op de markt zijn. smile .

 

Bij sommige auto's heeft men rekening gehouden met de inbouw van tweeters, bijvoorbeeld in de vorm van roostertjes bovenop het dashboard onder de voorruit. Met tweeters in die positie krijg je een veel beter stereobeeld en een directer en beter gedefinieerd geluid. Kan dat in jouw auto, dan zou ik het zeker aanraden. Je hebt sets van 16cm speakers met losse tweeters.

 

Rendement wordt ook wel omschreven als gevoeligheid of sensitivity.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al vele jaren een setje Infinity 693kappa 3 weg systeem in de hoedenplank van de auto,deze speakers hebben voor jaren terug een HIFI Award gewonnen.Onlangs heb ik ze van een paar nieuwe foamranden voorzien,daar de oude geheel waren vergaan.Ik heb ook nog een paar Sony XS-6026 liggen deze klinken ook heel goed,en zullen ongetwijfeld in een lagere prijs klasse vallen,het is een 2 weg systeem.Wel heb ik een extra bas speaker gemonteerd in de hoeden plank dit geeft een wat voller geluid,zonder Boenke boenke.De versterker is een 2x 100 watt Philips Booster. Overigens heb ik voor in het dashboard L en R een paar Tweeters zitten met 4,7 uf condensator,deze zijn samen met de deur speakers op de versterker van de radio aangesloten,de Infinity zitten op de 100 watt verst.voor en achter is wel apart regelbaar,anders klinkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil eigenlijk geen extra booster want het is maar een kleine ruimte en ik denk met 2 paar redelijke speakers het geluid goed genoeg zal zijn.

 

Ben gisteren even wezen kijken naar speakers maar voor de achterzijde heb ik niet de juiste maar kunnen vinden. De metalen ring waar deze in gemonteerd zijn is geen standaard maat en ik zal deze hoogstwaarschijnlijk zelf maar moeten aanpassen voor een 16.5 of 17 cm speaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een beetje Googelen lijkt het er op dat zowel voor als achter 6,5 inch (16 com) speakers geplaatst kunnen worden. Wel moet je oppassen voor de inbouw diepte, de speakers mogen niet al te diep zijn. Infinity heeft een aantal Shallow Mount coaxiale twee-weg speakers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, nee...geen rijdende disco :D

 

Ik heb de achterspeakers eruit en de metalen ring waarin deze gemonteerd zijn kan ik nog wat aanpassen zodat er een pioneer TS-G1712i of TS-G1713i in kan. Hier kan ik niet dieper dan 46mm en niet breder dan 75mm van de magneet want er is geen ruimte achter voor meer.

 

De speakers voor zou misschien een pioneer TS-A1703i kunnen maar dat moet ik nog even bekijken en meten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Toyota Carina en heb daar ook Pioneer speakers inzitten. Op zich redelijk geluid. Een paar jaar geleden was er vocht op de speakers in de achterportieren gekomen waarna ik deze vervangen heb voor speakers van Clarion en ik moet zeggen dat ik die eigenlijk beter vind klinken dan de Pioneers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande quote blijft toch weer lachen.

 

Citaat:

Let wel op dat je geen gebruik maakt van de bekabeling die standaard in je auto ligt.

om de tweeters te laten klinken zoals ze bedoelt zijn heb je bedrading nodig met veel

kerntjes, dit levert een snelle en goede verplaatsing op door de bekabeling waardoor

de tweeters nog sprankelender zullen gaan klinken.

 

bron: delsolclub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Onderstaande quote blijft toch weer lachen.

Citaat:

Let wel op dat je geen gebruik maakt van de bekabeling die standaard in je auto ligt.
om de tweeters te laten klinken zoals ze bedoelt zijn heb je bedrading nodig met veel
kerntjes, dit levert een snelle en goede verplaatsing op door de bekabeling waardoor
de tweeters nog sprankelender zullen gaan klinken.


bron: delsolclub


Ja, want ze zijn nog iets vergeten, het pijltje! Iedere echte audio freak weet dat goede kabels een pijltje hebben die aangeeft welke richting de stroom op moet gaan. Sluit die kabels niet omgekeerd aan, want dan krijg je een afschuwelijk geluid. En vergeet vooral niet dat de kabels een paar weken moeten indraaien voordat ze goed klinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar
lol, nee...geen rijdende disco :D

Ik heb de achterspeakers eruit en de metalen ring waarin deze gemonteerd zijn kan ik nog wat aanpassen zodat er een pioneer TS-G1712i of TS-G1713i in kan. Hier kan ik niet dieper dan 46mm en niet breder dan 75mm van de magneet want er is geen ruimte achter voor meer.

De speakers voor zou misschien een pioneer TS-A1703i kunnen maar dat moet ik nog even bekijken en meten.


Wat dacht je van deze speakers:

Infinity REF6532SI

Shallow mount, slechts 44mm diep.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...