Ga naar inhoud


Welke auto speakers voor een 4x45w radio-cd


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: hagar
lol, nee...geen rijdende disco :D

Ik heb de achterspeakers eruit en de metalen ring waarin deze gemonteerd zijn kan ik nog wat aanpassen zodat er een pioneer TS-G1712i of TS-G1713i in kan. Hier kan ik niet dieper dan 46mm en niet breder dan 75mm van de magneet want er is geen ruimte achter voor meer.

De speakers voor zou misschien een pioneer TS-A1703i kunnen maar dat moet ik nog even bekijken en meten.


De Pioneer TS-G1712i en TS-G1713i zijn beide 46mm diep, de TS-A1703i zeer waarschijnlijk 53mm.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: grunnsat

Wat dacht je van deze speakers:

Infinity REF6532SI

Shallow mount, slechts 44mm diep.

Zat ik naar te kijken maar deze zijn 2ohms en zover ik weet vreet dit meer power van mijn radio unit.


Origineel bericht van: grunnsat

De Pioneer TS-G1712i en TS-G1713i zijn beide 46mm diep, de TS-A1703i zeer waarschijnlijk 53mm.


klopt de 46mm zou net achter moeten passen en voor heb ik meer ruimte en denk dat 53mm daar geen probleem is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de auto is het met name lastig de lage tonen een beetje acceptabel te krijgen.

Zonder gekke toeren uit te halen kun je doorgaans best een zo groot mogelijke speaker van een goede kwaliteit kiezen gecombineerd met losse tweeters.

Reken voor een beetje acceptabel geluid op een bedrag tussen de 100 en de 200 euro, wellicht een paar tientjes minder voor een setje goede gebruikte.

 

Vooral het uitzoeken van welke speaker de maximale afmetingen zo dicht mogelijk benaderd is lastig maar op een gebruikersforum van jou auto zul je vast enkele goede suggesties vinden.

Of informeer eens bij de sloop voor een paar originele inbouwspeakertjes, die zijn lekker makkelijk in te bouwen en als je met wat minder lage tonen genoegen neemt meestal een prima optie.

Zou zelf in een mercedes genoegen nemen met de standaard inbouwspeakers, da's andere koek dan de "originele" inbouwspeakers die je voor een oude panda kunt kopen.

 

Als je een uitgekiende installatie van zo'n 350 euro in je auto hebt en het dan duidelijk beter wilt hebben ben je meteen al het dubbele kwijt.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn honda heeft vrij veel rijgeluid dus een hele fijne geluidsinstallatie is gewoon geld weggooien, als deze zo stil zou zijn als een audi a8 dan ja.

 

Ik heb nu voor achter de pioneer TS-G 1713i ( 35 euro ) en voor de pioneer TS-A 1713i ( 55 euro ) besteld en deze zouden morgen moeten aankomen. De maten van deze zijn goed en hoef niet veel aan te passen om deze te monteren. Denk dat deze voor de prijs een goed geluid leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...