Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik john,heb een mvision HD-400S ontvanger.Via de downloadpagina van mvision,heb ik een channel editor gedownload,hoe nu verder,en wat kan ik ermee.Ik begrijp dat er kanalen ingezet moeten worden maar hoe? Ik heb mijn leverancier gebeld (ziezotec) maar die heeft er nog nooit van gehoord.Wie kan mij helpen?

Geplaatst:

Hoi,

Ik gebruik de channel editor ook maar dan met de M-Vision 300hd combo, voor de 400 zal het wel op dezelfde manier werken. Wat je er mee kunt is het bewerken van de kanalen van je ontvanger, natuurlijk niet rechtstreeks maar via een USB stick. Je kunt de kanalen natuurlijk ook bewerken op je ontvanger zelf met de afstandbediening alleen kost dat vaak meer tijd. Zeker als je kanalen wil gaan verplaatsen of veel zenders hebt die je wil verwijderen

Hoe het werkt is als volgt:

1) Stop de USB stick in je ontvanger. Je kiest dan je USB stick en slaat de channel gegevens op

2) Verwijder de USB stick van je ontvanger en stop 'm in je computer. Met de channel editor kan je nu het bestand op je USB stick openen en bewerken (en opslaan natuurlijk)

3) Daarna kun je de USB stick weer in je ontvanger stoppen en het kanalen bestand weer laden in je ontvanger

Succes!

Geplaatst:

Helaas het is niet gelukt,ik heb op dit apparaat wel een usb aansluiting,maar de software geeft niet aan laad kanalen.

het editor programma heeft bijn open files user data base files

upd nodig.

kan ik die nog op een andere manier loaden?

maar dan? ik weet niet of deze dan ook door het apparaat opgenoemen worden.

de usb op de hd400s is n.l. voor muziek/foto's en updates.

hopenlijk weet iemand iets,anders vlgnd week mvision rotterdam maar eens bellen.

john

Geplaatst:

Ik ben er in het verleden ook mee aan het stoeien geweest.

Het bestand waar het om gaat heet USERDB.UPD dat moet je op je ontvanger kunnen vinden.

Ik heb er een VOORBEELD van bijgedaan dus je kan er even in kijken hoe het allemaal in elkaar steekt.

De file op zich werkt goed maar is door de vele veranderingen van CD's wat gedateerd geraakt.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

Het is inderdaad wel even uitzoeken hoe het werkt, bij deze wat uitgebreider:

1) Stop de USB stick in je ontvanger

2) Via de remote, druk op "menu"

3) Ga naar "Assessoires" -> "USB"

4) Je ziet nu de inhoud van je USB stick. Druk op de groene toets (opslaan data)

5) Kies uit het menu "Kanalen data (UDB)"

Nu staan de kanalen op je USB stick, deze kun je nu op je computer openen met de kanalen editor.

Succes!

Geplaatst:

Goedemorgen,

Hoera,het is gelukt bedankt voor jullie reakties.

Nu nog wachten op de update voor het apparaat om rtl4 te ontvangen.

Maar ik begrijp dat daar aan gewerkt word.

Nu een prettige pasen verder.

John.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen