maanvol Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Ik verlang ernaar om TurkSat, Astra, HotBird en HispaSat zo goed mogelijk te verkrijgen. Nu had ik alles naar tevredenheid, maar had HispaSat niet. Toen ik HispaSat had, was ik de anderen weer kwijt. Ik bemerk dat het niet tot de mogelijkheid behoort om elk zo optimaal mogelijk binnen te verkrijgen, maar dat het een kwestie is om de beste gemiddelde te zien te verkrijgen. Mijn zonde is begonnen bij het feit dat ik de schotel nimmer 100% waterpas heb weten te verkrijgen, maar dit is niet te veranderen -- de muur is reeds een 'gatenkaas', gaten boren in het luchtledig heeft geen bereik. Ik bevind mij nog met een andere kwestie: Begrijp ik dit wel? Modulatie: - DVB-S/QPSK - DVB-S2/QPSK - DVB-S2/8PSK Is 'DVB-S/QPSK' voor niet 'HD'? Is 'DVB-S2/QPSK' voor 'HD'? Waar is 'DVB-S2/8PSK' voor? Waar dient 'Pilot' voor? In te stellen op '0' of op '1'.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 Origineel bericht van: maanvol Is 'DVB-S/QPSK' voor niet 'HD'? Is 'DVB-S2/QPSK' voor 'HD'? Waar is 'DVB-S2/8PSK' voor? DVB-S2 is inderdaad voor HD en DVB-S voor SD. QPSK en 8PSK zijn beiden bedoeld voor broadcasting, dus voor uitzendingen van zowel tv als radio.
youriy Geplaatst: 23 april 2011 Geplaatst: 23 april 2011 http://www.telecomabc.nl/d/dvb-s2.html lees dit over modulatie.heeft niets met hd of sd te maken over pilot heeft er ook ergens een link gestaan maar kan dat niet meer vinden, als je een ontvanger hebt waar je de pilot handmatig aan(1) of uit(0) moet zetten heb je in ieder geval geen signaal als ie verkeerd staat clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Gast 1664 Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Origineel bericht van: maanvol Mijn zonde is begonnen bij het feit dat ik de schotel nimmer 100% waterpas heb weten te verkrijgen, maar dit is niet te veranderen -- de muur is reeds een 'gatenkaas', gaten boren in het luchtledig heeft geen bereik. De gaten kun je toch weer vullen en deels hergebruiken. Vervolgens geen keilbouten gebruiken maar een "chemisch anker". Daarmee kun je draadeinden in de muur 'lijmen'. Dat is zeer sterk en belast de muur veel minder. Op de draadeinden kun je moeren draaien, daarop je beugel en dan weer moeren. Nu is de beugel exact waterpas in te stellen door de combinatie van slobgaten in de beugel en de moeren naar voren of achteren te bewegen.
maanvol Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 Origineel bericht van: 1664 Origineel bericht van: maanvol Mijn zonde is begonnen bij het feit dat ik de schotel nimmer 100% waterpas heb weten te verkrijgen, maar dit is niet te veranderen -- de muur is reeds een 'gatenkaas', gaten boren in het luchtledig heeft geen bereik. De gaten kun je toch weer vullen en deels hergebruiken. Vervolgens geen keilbouten gebruiken maar een "chemisch anker". Daarmee kun je draadeinden in de muur 'lijmen'. Dat is zeer sterk en belast de muur veel minder. Op de draadeinden kun je moeren draaien, daarop je beugel en dan weer moeren. Nu is de beugel exact waterpas in te stellen door de combinatie van slobgaten in de beugel en de moeren naar voren of achteren te bewegen. Is jouw methode ook op deze constructie toe te passen -- schotel heeft 1.35 meter aan diameter(zware constructie):http://www.youtube.com/watch?v=x79TQwzQ30k&feature=channel_video_title Onderste steun te veel naar links. Bovenste steun te veel naar rechts. Is het benodigde materiaal bij de ijzerhandel, gamma of praxis te verkrijgen? Wat zou het ongeveer mogen kosten? Mijn dank
maanvol Geplaatst: 24 april 2011 Auteur Geplaatst: 24 april 2011 Het mooist zou zijn indien ik aan de steunpunten bij de moeren iets zou kunnen plaatsen waardoor het geheel verticaal/horizontaal te corrigeren is. Ik had aan zoiets als dit gedacht -- zo'n montagerail: http://www.halfen.nl/t/85_5007.html
trust Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Lijkt het maar zo , of is de onderste beugel korter dan de bovenste . De mast lijkt me aardig voorover te hellen . Ook met een scheve mast is de Clarckbelt te volgen alleen kun je Usals dan niet meer gebruiken en je draaibereik word aan één kant korter . Van turksat tot hispasat moet mogelijk zijn . In je profiel staat niet waar je woont ( voor e.v. hulp aan huis) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
minplus Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Als het verschil tussen de 2 steunen niet al te groot is, is de simpelste oplossing de 2 bouten van de onderste bij de mast losdraaien en de ruimte tussen mast en steun opvullen tot hij verticaal staat. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
maanvol Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 Over TurkSat, 27 Oost; Astra Sat, 19.2 Oost; en HotBird op 13 Oost ben ik tevreden: http://www.youtube.com/user/maanvol opmerking: de eerste is TurkSat, en niet HotBird; HotBird komt als derde in beeld. Aan de Azimuthoek kan ik niets veranderen -- kwaliteit van deze drie vermindert sterk. Ik stel mijn ontvanger op een FTA-zender van HispaSat, 30 West, bijvoorbeeld 12012H, 27500 3/4, en scan ten westen, van HotBird, met de schotel, maar vind niets. Ik vind dit opmerkelijk, gewoonlijk had ik nimmer moeite om HispaSat snel te vinden. De jeugd van heden kan bijzonder weinig tolereren: het vermelden van een satelliet op 19.2 Oost, wordt reeds als een niet te verdragen reclameuiting beschouwd...
cookie monster Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Origineel bericht van: maanvol Over TurkSat, 27 Oost; Astra Sat, 19.2 Oost; en HotBird op 13 Oost ben ik tevreden: 28,2° & 19,2° oost Astra TurkSat, 27 Oost; ????http://www.lyngsat.com/tracker/europe.html C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
maanvol Geplaatst: 25 april 2011 Auteur Geplaatst: 25 april 2011 Pardon, TurkSat bevindt zich op 42 Oost. Astra op 28.2 -- Sky UK -- levert ook geen problemen.
cookie monster Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 ah , ok C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Gast 1664 Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Origineel bericht van: maanvol Is jouw methode ook op deze constructie toe te passen -- schotel heeft 1.35 meter aan diameter(zware constructie): Zeker, dan kun je voor/achter te corrigeren zodat het geheel in ieder geval exact verticaal t.o.v de muur waterpas staat. Zo te zien zitten er helaas geen slobgaten in de beugels dus links/rechts scheef is niet te corrigeren. Chemische ankers worden in alle bouwmarkten verkocht en met ff googlen zo te vinden (reclame hè) Kosten weet ik zo niet meer, maar niet schrikbarend. Ik heb op die manier mijn draaibare schotel 100% goed staan: van 68 oost naar 61 west USALS zonder enige correctie. (wel 2 dagen 'sleutelen' )
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen