Ga naar inhoud


Vinden van Astra 3


Gast Dzjengis

Aanbevolen berichten

Gast Dzjengis

Beste forumgenoten,

 

Het probleem klinkt te simpel en toch lukt het mij niet om Astra 23,5 te vinden.

 

Situatie: In een oude schuur hangt een schotel, met een single LNB, gericht op 19,2. Dit hangt er al 5/6 jaar. Omdat ik met een stel vrienden daar sport wilde gaan kijken, bedacht ik mij dat het eenvoudig moest zijn om met mijn HDTV en HDkastje daar sport te gaan kijken. Eventjes de schotel op 23,5 graden zetten en klaar is kees.

 

Helaas, al een dag bezig en het lukt mij niet. Met een 'signaalzoeker' is het kinderlijk eenvoudig om de 19,2 vinden. Vandaar draai ik de schotel iets naar rechts en na een paar graden begint de signaalzoeker flink te piepen.

 

Echter, de enige schotels die hij vervolgens herkent zijn Arabsat (26,0 graden) en de Eurobird 2 (25,5 graden).

 

De instellingen staan onveranderd in mijn kastje (doen het thuis ook, dus zouden het hier ook moeten doen), maar de kwaliteit is slechts 40% en ik ontvang niets.

 

Er van uitgaande dat de ASTRA 3 niet uit de lucht geschoten is, betekent het dat ik deze niet meer kan vinden.

 

Wat doe ik fout????

 

PS overigens heb ik gewoon beeld op de 19,2 graden. Het is echter geen HDTV, vandaar dat ik wil proberen de 23,5 graden erbij te zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens op dishpointer, voer daar je locatie in en kies 23,5E.

Even goed inzoomen, en het kruisje op de locatie van de schotel plaatsen.

Tevens staat op die pagina de benodigde schotelelevatie.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Moet je de schotel niet naar links draaien? als je erachter staat tenminste

Hij moet inderdaad naar links en een tikje naar beneden om in de baan te blijven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al ondervonden dat Astra3 moeilijker te vinden is met een satpieper omdat er een pak minder transponders op 23 oost zitten in vergelijking met 19 oost. Een snellere manier is om de ontvanger af te stellen op de regionalen (11914H/27500) en de schotel dan heel langzaam van 19 naar 23 oost te draaien en de kwaliteitsmeter op de ontvanger in het oog te houden, eens je signaal hebt dan kan je beginnen fijntunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dzjengis

Bedankt voor de reacties allemaal!

 

Uiteindelijk is het goed gekomen. Per ongeluk schreef ik dat ik naar rechts had gedraaid, maar ik bedoelde links. Daar lag het dus niet aan!

 

Uiteindelijk heb ik via de meest conservatieve manier gedaan. Iemand zat voor de TV, waarna ik langzamaan aan het zoeken sloeg. Via de satfinder lukt het perfect om 19,2 te vinden, maar de 23,5 is gewoon niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dzjengis

Uiteindelijk heb ik via de meest conservatieve manier gedaan. Iemand zat voor de TV, waarna ik langzamaan aan het zoeken sloeg. Via de satfinder lukt het perfect om 19,2 te vinden, maar de 23,5 is gewoon niet te doen.

Ondanks dat er sinds vorig jaar een nieuwe satelliet in de vloot zit, staan ze allemaal op de spaarbrander. Dat is inderdaad erg lastig bij het zoeken tussen de twee sterke satellieten Astra 1 en 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...