Ga naar inhoud


[TF7710PVR] 2e tuner niet te kiezen na install HD zenders?


jos25081955

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik bij CD een HD pakket afgenomen. Na diverse handmatige installs van Astra3 alle HD zenders kunnen vinden. Echter bij het opnemen kan ik geen tuner kiezen. Standaard staat er 2e tuner maar deze is niet highlighted; kortom er valt niets te kiezen?

De overige instellingen heb ik niet gewijzigd. Ook de LNB's staan nog steeds doorgelust. Wat zou het probleem kunnen zijn?

Volgende vraag: werkt fastscan niet voor HD zenders aangezien ik nu alles met FAV moet inregelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

als je via de epg een opname programmeert kun je geen tuner kiezen. De Topfield pakt dan de tuner waar je op dat moment naar kijkt. Als je de opname handmatig programmeert heb je wel de keuze tussen tuner 1 of 2.

Fastscan werkt ook voor de HD-zenders, die staan dan tussen programmaplaats 100 en 150.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij opname via Timer instellingen kan ik bij satelliet Astra3 geen tuner kiezen; ik moet dan satelliet Astra kiezen, vervolgens de tuner kiezen en kan dan pas een opname selecteren. Dit blijkt hinderlijk aangezien ik veel kanalen standaard op Tuner 2 bekijk en zodra er een opname is geselecteerd vraagt de Satreceiver om besluitvorming wat ik wil; doorgaan of opname afbreken.

Standaard staat nu bij LNB instellingen: satelliet Astra3 en bij tuner TUNER2. Ik kan dit wel wijzigen maar dit is een eenmalige wijziging aangezien bij de eerstvolgende keer alle LNB instellingen staan zoals gezegd (Astra3; TUNER2). Hoe kan ik dit permanent wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de bij Astra3 geen tuner kunt kiezen is Astra3 niet op beide tuners beschikbaar. De vraag van doorgaan of afbreken krijg je als je naar dezelfde tuner kijkt als waar je opneemt. Je kunt via de zenderlijst (OK) en dan de rode knop switchen naar de andere tuner.

Wat voor een lnb heb je en hoe is dat aangesloten (twee kabels naar de receiver of een en dan doorgelust)?

 

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei in een eerder bericht; aan de instellingen is niets veranderd, alleen het HD pakket zit in mijn abonnement. Die zenders heb ik handmatig geïnstalleerd. Tot zover alles ok. Maar als ik programma's van zenders wil opnemen van Astra3 want daar bevinden zich alle HD zenders behalve RTL8 dan staat bij Timer instellingen het veld "TUNER" niet highlighted en dat betekent dat ik geen keus kan maken tav een tuner. Het opgenomen programma wordt dan opgenomen van tuner2 want die staat nu standaard in mijn timer instellingen. Ik kan dit via het installatiemenu wel wijzigen maar dit wordt niet permanent opgeslagen. Dus bij de volgende timer opname staat het veld "TUNER" default weer op tuner2 zonder dat ik in staat ben om dat veld te wijzigen.

Zoals ik al zei: tot Zaterdag was er niets aan het handje met mijn PVR. Ik kan me ook niet voorstellen dat een handmatige installatie van een zenderpakket zorgt voor een aanapssing in mijn PVR. Nogmaals, ra, ra, hoe kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot afgelopen Zaterdag kon ik doorgaans Astra3 zenders zoals TV Gelderland en overige opnemen terwijl ik op Astra1 NET5 aan het opnemen was. Dezelfde avond keek ik naar RTL4. Dus geen problemen. Nu dus wel want kijken en opnemen tegelijkertijd gaat niet meer samen. Laat staan 2 programma's tegelijkertijd opnemen kan helaas niet meer. Naar mijn idee is er feitelijk niets veranderd aan het toevoegen van het HD pakket van CD. Toch is daar het huidige probleem begonnen. Dus begin ik me steeds meer af te vragen, hoewel onlogisch beredeneerd, dat het probleem ligt bij het opnemen en kijken van meerdere zenders van Astra3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een merkwaardig probleem. Je zou eens de lnb-instellingen kunnen vergelijken of ze zo staan zoals hierna vermeld. Die veranderen natuurlijk niet door een uitbreiding van het abonnement of door een transponder toe te voegen. Maar misschien is dat toch even de moeite waard.

 

Satellietnaam......Astra.........Astra3

Selecteer tuner....Tuner 1.......Tuner 1

Verbindingstype....Gescheiden....Gescheiden

LNB frequentie.....9750/10600....9750/10600

LNB spanning.......Aan...........Aan

22 kHz.............Uit...........Uit

Diseqc 1.1.........Uit...........Uit

Diseqc 1.0.........1 van 4.......2 van 4

 

De instellingen ook even voor tuner 2 controleren, die zijn uiteraard hetzelfde. Ik neem tenminste aan dat je een duo-lnb of iets dergelijks hebt.

Ik heb ca. een jaar geleden ook het abonnement laten uitbreiden met het HD-pakket; ik gebruik de fastscan om niet bij elke wijziging zenders handmatig te moeten toevoegen. Dat werkt eigenlijk goed, als je tenminste kunt leven met de volgorde zoals CD die bepaalt. Bij het opnieuw inlezen zijn volgens mij wel eventueel zelf samengestelde favorietenlijsten weg, maar dat weet ik niet zeker.

Ben benieuwd naar de vorderingen.

Topfield TF7710HDPVR (23331-7.00.39) - Powercam Pro (2.0) CD cam - Astra 1 en 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...