Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi.

KPN gaat het voip en smsoip blokkeren(en dus ook whatsapp)dus wil ik dit graag laten lopen via een vpn.

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen hoe ik dit realiseer,hoe ik mijn router(online draadloos)en hoe mijn laptop in moet stellen.

en uiteraard mijn telefoon(zowel de galaxy S als de Galaxy TAB.

MvG stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Geplaatst:

volgens mij ben je te ongeduldig... Heb je wel eens naar buiten gekeken hoe mooi weer het is? Sorry voor Sat4all, maar dan ga ik (en velen anderen) niet achter een computer hangen..... wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Even simpel, als je een vpn wil instellen moet je wel ergens op in kunnen loggen met vpn. Kortom een vpn server. Sommige routers hebben (de mogelijkheid tot) zoiets, maar dat zijn er maar waar weinig....

Bekend is openvpn (die in bepaalde firmwares zit van DD-WRT).

Dan moet je ook nog een compatible vpn client hebben op je telefoon/laptop. Bij openvpn hoort dus openvpn, je hebt ook Cisco bijvoorbeeld, maar die zul je voor thuisgebruik niet tegenkomen...

Zo zijn er tig andere soorten en merken met al hun bepaalde voor en nadelen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik neem aan dat je Online router geen VPN heeft? Dan denk ik dat het het gemakkelijkste is om deze te vervangen door een router met VPN. Behalve dd-wrt hebben ook de AVM Fritzboxen de mogelijkheid voor VPN (in elk geval 7270, 7340 en 7390 wat ik weet, deze hebben tevens VOIP mogelijkheden). Op de AVM website staat een hulpprogramma (VPN inrichten) en een beschrijving hoe je VPN instelt met iPhone. Ik neem aan dat het dus met Android ook wel zou moeten lukken. Echter ik heb geen Jip en Janneke uitleg. Succes!

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

heb een iphone met fritzbox 7340 en ook met hulpprogrammabezig geweest viel niet mee maar mee opgehouden

Origineel bericht van: Frank67
Ik neem aan dat je Online router geen VPN heeft? Dan denk ik dat het het gemakkelijkste is om deze te vervangen door een router met VPN. Behalve dd-wrt hebben ook de AVM Fritzboxen de mogelijkheid voor VPN (in elk geval 7270, 7340 en 7390 wat ik weet, deze hebben tevens VOIP mogelijkheden). Op de AVM website staat een hulpprogramma (VPN inrichten) en een beschrijving hoe je VPN instelt met iPhone. Ik neem aan dat het dus met Android ook wel zou moeten lukken. Echter ik heb geen Jip en Janneke uitleg. Succes!
Geplaatst:
Origineel bericht van: boomer22
heb een iphone met fritzbox 7340 en ook met hulpprogrammabezig geweest viel niet mee maar mee opgehouden

Ik heb het dus wel draaien tussen iPhone 4 en Fritzbox 7390, hier staat een uitleg (Duits). Alleen een nadeel is dat na verloop van tijd de VPN verbinding steeds wegvalt (als de iPhone op lock gaat), waardoor deze nagenoeg onbruikbaar is voor bijv. push mail of VOIP via VPN.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:

ok bedankt iedereen zover voor de reacties.

had wel even gegoogled en mijn modem de Thomson TG712 blijkt wel een vpn te hebben,,,nu nog ff uitzoeken hoe of wat.

ik laat het weten of het gelukt is....alle hulp blijft uiteraard welkom :-)

grt stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik vermoed dat KNP dan de bekende sip porten gaat blokkeren.

Er zijn providers die SIP aanbieden op alternatieve poorten oa port 80.

Ook zou je gebruik kunnen maken van een SIP Outbound Proxy Service zie bv Sip Proxie service

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen