arsat Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Sinds kort heb ik weer wat ik vroeger had terug: Als ik van Astra 1 naar een gecodeerde zender op Astra 3 ga, krijg ik 'scrambled' bij enkele zenders. Ik moet dan eerst naar een andere zender op Astra 3 gaan, en dan weer terug naar de betreffende zender. Schijnbaar houdt de box er geen rekening mee dat er tijdens het draaien van een rotor geen ontvangst is, en er dus wat langer op signaal moet worden gewacht... Is daar een setting ofzo voor? VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Gast catw Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Hier vanmiddag hetzelfde probleem, was nog niet eerder opgetreden. Tevens heb ik nog geen oplossing gevonden om het andere probleem te verhelpen dat de gegevens niet worden vastgehouden. Als ik de receiver aanzet wacht ik nu tot ik beeld heb en dan een restore naar de opgeslagen instellingen (had ik voor versie*.75 ook). Denk nu maar "ach het is een rebox" iets anders weet ik er niet op te verzinnen.
arsat Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Als je vaak zapt van de ene naar de andere satelliet is het wel heeel storend... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
arsat Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Ik heb intussen antwoord gehad van Rebox: Citaat: "Goedemorgen, Bedankt voor je mail, motor gebruik is altijd wat moeilijker, zeker omdat de motor soms wel 10 seconden lang kan draaien van bijvoorbeeld Astra2 naar Eutelsat of nog verder. De ontvanger houd er gewoon geen rekening mee en geeft na een aantal seconden aan dat er geen signaal is of gecodeerd als hij langs een ander gecodeerd signaal draait. We gaan kijken of we dit kunnen aanpassen maar hopen dat je begrijpt dat dit niet zoveel voor komt." Schijnbaar ben ik een van de weinigen met een rotor... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Dagoe Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Het bericht "scrambled" heb ik nog nooit gehad. Wel "geen signaal" als het te lang duurt, maar dat verdwijnt vanzelf als de rotor in positie staat. Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200HzMesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand) Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas Schotel: 65 cm met dual LNB
arsat Geplaatst: 3 mei 2011 Auteur Geplaatst: 3 mei 2011 Gebeurt bij sommige CD kanalen. Ik heb als taal Engels ingesteld, dan hoef ik me niet aan de (soms wat kromme) vertalingen te ergeren... Scrambled gaat ook niet meer weg. Misschien wel na heel lange tijd, maar daar wacht ik liever niet op... Scrambled (of gecodeerd) krijg je dus als de schotel tijdens het draaien langs een andere satelliet komt waar een gecodeerde zender wordt ontvangen... VuPlus SoloSE2 met OpenPLIGilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotorLocatie: 6.0E, 51.5N
Gast catw Geplaatst: 3 mei 2011 Geplaatst: 3 mei 2011 Het leuke is dat ik een vaste opstelling heb en ook service fout of gecodeerde zender bij het overschakelen. Dit komt vooral voor als ik van de 19.2 naar de 23.5 schakel. Kan het zijn dat jou motor zo stoort dat ik er hier last van heb of is het gewoon rebox?
Gast m.boretti Geplaatst: 7 juni 2011 Geplaatst: 7 juni 2011 Heb ik vroeger ook gehad, en toen de diseq vervangen voor een model wat goed draait met Rebox.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen