Gast schampbakken Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Omdat SBS6, Net5 en Veronica verhuisd zijn van frequentie heb ik een snelle zender update gedaan met Canal Digitaal als indeling. Alle zenders staan op de goede locatie, meeste kanalen doen ook gewoon. Alleen de regionale kanalen hebben geen beeld meer. Op www.ikverhuismee.nl staat de volgende tekst: Citaat: Blijft mijn favoriete omroep op de satelliet? Voor RTV Noord, Omroep Friesland, Omroep Gelderland en RTV Oost verandert er niets. Dat geldt voorlopig ook voor Omroep Brabant. Twee omroepen, RTV Drenthe en Omroep Zeeland blijven beschikbaar voor alle satellietkijkers maar worden vanaf dinsdag 19 april in MPEG4 doorgegeven. L1 wordt toegevoegd aan het Familie-, Entertainment- en Top-pakket. Voor L1 gaat dit op dinsdag 5 april gebeuren. Deze zender wordt in MPEG4 doorgegeven. Welkom! AT5 en RTV West. Vanaf dinsdag 5 april worden AT5 en RTV West opgenomen in het Familie-, Entertainment- en Top-pakket. Deze zenders worden in MPEG4 doorgegeven. Deze zenders komen op de plaats waar u RTV Noord Holland en RTV Rijnmond gewend was te zien. Wij zijn trots op de toevoeging van AT5 en RTV West en wensen u veel kijkplezier. Wat heb ik nodig? Een aantal regionale tv zenders gaan over van MPEG2 naar MPEG4-codering. U heeft een HD-ontvanger nodig om deze te bekijken. Daarnaast worden alle regionale omroepen al enige tijd via de ASTRA 23,5 satelliet uitgezonden. Om via deze satelliet te kunnen kijken heeft u een dubbele ontvangstkop nodig. Heeft u al een HD-ontvanger en een dubbele ontvangstkop dan hoeft u alleen maar uw zenderlijst opnieuw in te laden. Hieruit lijkt mij dat een aantal overgaan naar MPEG4 wat de decoder waarschijnlijk niet ondersteund. Dit zouden dan Drente, Zeeland, L1, AT5 en RTV West moeten zijn. Maar nu doet de rest ook niet meer. Valt dit nog op te lossen of kan de decoder in de kliko???
satencom Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Welke software versie heb je in deze ontvanger er hoort software versie 55 in te zitten wand dan heb je snelkanalen installeren in je ontvanger . op die manier heb je beide satellieten er zo weer in ,heb je dat niet dan is de op lossing 1) Druk op het knopje MENU van de afstandsbediening. 2) Kies voor optie 5: Kanalen installeren. 3) Kies nogmaals voor optie 5: Kanalen installeren. 4) Klik op OK op de afstandsbediening. 5) Kies vervolgens voor optie 1 Canaldigitaal. 6) Klik op de afstandsbediening op het pijltje naar rechts (Schotel 2). 7) Klik op OK op de afstandsbediening. 8) De satellietontvanger gaat nu de zenderlijst opnieuw inladen, dit duurt circa 20 minuten. 9) Na het inladen van de kanalenlijst, komt de satellietontvanger terug op Nederland 1. 10) De Regionale Omroepen op ASTRA 3, vind u terug vanaf voorkeurkanaal 70 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast schampbakken Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Geweldig het werkt. Heb software versie na gekeken. Had nog versie 53, deze geupdate naar versie 60. En op punt 6 had ik de vorige keer geen schotel 2 geselecteerd. Hartelijk bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen