Ga naar inhoud


[Homecast] Ontvangstproblemen met HS8100 CI PVR


Gast SHN

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Ik heb een ontvangstprobleem en ik word niet gehinderd door meer dan basiskennis van TV en satellietontvangst. Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor mijn probleem.

 

Ik heb een CanalDigitaal basispakket waarmee ik (nu nog) naar een CRT TV kijk, bijna uitsluitend naar Engelse zenders via Astra 28,2, zoals BBC 1 t/m 4, ITV 1 t/m 4, Channel 4 en 5, More 4, etc. Mijn satellietontvanger is een Homecast HS8100 CI PVR die is aangesloten via SCART en het probleem is dat het beeld regelmatig wegvalt. Er lijkt een verband te zijn met het opnemen van programma’s. Vaak valt het beeld weg als een opname wordt gestart: het popupscherm dat het begin van de opname aankondigt verschijnt in beeld, maar het beeld valt vervolgens weg en achteraf blijkt er ook niks te zijn opgenomen. Als het opnemen wel lukt lopen opnames soms door, ook door na de ingestelde eindtijd en moet ik de opname handmatig stoppen. Soms verdwijnt de opname dan alsnog (het lichtgrijs gekleurde programma in de jukebox verdwijnt eenvoudig zodra ik de stopknop indruk).

 

CanalDigitaal komt niet verder dan de opmerking dat deze Engelse zenders free-to-air zijn en dat ze daarmee niets te maken hebben en de Homecast importeur reageert niet op mijn email.

 

Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...