Con Geplaatst: 25 april 2011 Geplaatst: 25 april 2011 Gisteren kon ik nog gewoon van NED1 naar de BBC zappen, de schotel draaide netjes en had ik ontvangst. Vandaag lukt dat niet meer, iedere keer als ik switch naar een ander sateliet (3 stuks met rotor) moet ik handmatig de schotel activeren in het menu via zenders zoeken en dan draait de schotel zonder problemen naar de betreffende sateliet en heb dan wél ontvangst. Schiet mij maar lek. Ik heb een paar keer een soort foutmelding gehad als SSID?? of dergelijke. Later kreeg ik die foutmelding niet meer maar had nog steeds hetzelfde probleem. O, ja, ik het mijn zenders wel ge-edit in Dreambox-edit of maak ik nu van mijn vraag een open doel? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Duolist Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Origineel bericht van: Con ik het mijn zenders wel ge-edit in Dreambox-edit Was dat voor of nadat het probleem optrad?
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Erna. Ik heb eerst zenders gezocht op 3 satelieten. En overschakelen ging goed van de Nederlandse naar de lokale en vervolgens naar de Engelse zenders en weer terug. Omdat de zenderlijst uiteraard een rommeltje was heb ik een dag later (gisteren dus) de zenderlijst opgehaald met DreamBoxEdit. Deze gaf aan dat er fouten waren binnen gehaald maar de juiste gegevens ging gebruiken (in mijn eigen woorden geschreven). Vervolgens zenders ge-edited en geupload. Ik moet zeggen, prachtige zenderlijst maar ja, als het niet goed werkt . . . Kortom, ik kan alles ontvangen, ik kan alle satelieten benaderen maar dan wel middels het menu van de schotel. Dus de schotel draait naar iedere sateliet die ik wil alleen . . . niet vanzelf. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
paardengek Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Van voor opstelling heb ? Een diseqc rotor i.c.m. een diseqc switch. Of een actuator ( geen usals ) ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Origineel bericht van: paardengek Van voor opstelling heb ? Een diseqc rotor i.c.m. een diseqc switch. Of een actuator ( geen usals ) ? Met vriendelijke groet, paardengek Een diseqc rotor en heb Usals geselecteerd met de nodige coördinaten. Bij het in bedrijf stellen (een week terug) van de VU ging alles probleemloos. Alles draaide als een tierelier volautomatisch. Ik ben bang toch de zenders opnieuw scannen . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Duolist Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Als ik dit zo lees, denk ik toch dat ik gebruik maak van je uitnodiging voor dat open doel....... Wat er mis is gegaan kan ik uiteraard niet beoordelen, maar er lijkt met het editten toch iets mis te zijn. Waarom gebruik je niet een kant-en-klare settinglijst die je online kunt downloaden?
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Origineel bericht van: Duolist Als ik dit zo lees, denk ik toch dat ik gebruik maak van je uitnodiging voor dat open doel....... Wat er mis is gegaan kan ik uiteraard niet beoordelen, maar er lijkt met het editten toch iets mis te zijn. Waarom gebruik je niet een kant-en-klare settinglijst die je online kunt downloaden? Onder andere om de eenvoudige reden, ik weet niet hoe je die met DreamBoxEdit in de VU moet zetten. Ik heb al gekeken op mij HD en zie een enorme overdosis aan files staan en weet niet hoe ik die in DreamBoxEdit moet laden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
metoo Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 met de afstandbediening, menu/aplicaties groene knop voor downloaden, dan bij settings kiezen voor de settingslijst die je wilt instaleren. Daarna kun je ook die lijst met een editor van de box downloaden en bewerken/terugplaatsen ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Origineel bericht van: metoo met de afstandbediening, menu/aplicaties groene knop voor downloaden, dan bij settings kiezen voor de settingslijst die je wilt instaleren. Daarna kun je ook die lijst met een editor van de box downloaden en bewerken/terugplaatsen Nadat ik een zenderlijst had gedownload (henksat) werkte het nog steeds niet (na een herstart). Ben nu de zenders aan het scannen, kijken of dit soelaas biedt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast SatMann Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 con ben je zeker dat je geen breuk hebt? of condens in coax? dit lijkt mij niet echt iets van je zenderlijst (ik kan uiteraard totaaaaal mis zijn). ik verdenk ofwel een motor die raar doet, of je software, dus volledig herflashen, of je coax
minplus Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar een dergelijk gekl**t heb ik ook gehad toen de 1e VU hier net stond: draaibare schotel eraan geknoopt, met dreamboxedit de henksat-lijst erin en draaien maar (dacht ik). Nee dus, steeds het menu in enz, enz., een continu gevecht. Paar keer opnieuw alles erin, maar geen verbetering. Ik dacht toen dat het aan de henksat-lijst lag (zal wel niet), dus dreamset genomen en de satje07-lijst erin en vanaf dat moment liep de VU als een t**t, meer dan een jaar geen enkel probleem meer gehad, ook niet nadat de 2 VU's op de Big Bisat gezet zijn. Misschien eens proberen? 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Ook mijn laatste poging had geen resultaat, heb de stoute schoen aangetrokken en terug gegaan naar de fabriek instellingen. Daar zit ik nu middenin. Boeiende is dat de decoder begint te scannen met 28,2, waarom, vraag het me niet. Ik dacht dat als je helemaal opnieuw begint dat VU helemaal het spoor kwijt is en vanaf de basis gaat scannen. Blijkbaar staan bij een ENORME harde reset toch nog ergens gegevens . . . . Maar goed, ik heb er een paar uur voor uitgetrokken blijft nog wel één vraag over, ik zie hem scannen naar DVB-S en DVB-S2, wat is daar het verschil tussen? Daar zou mijn antwoord wel eens kunnen liggen in het afgelopen drama . . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 En als dat niet lukt gooi ik VTI erop, ziet er op zich zéér aantrekkelijk uit mooie image, maar goed eerst de originele software, ik geef dat in de basis een kans. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Alventali Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Citaat: DVB-S en DVB-S2, wat is daar het verschil tussen? Daar zou mijn antwoord wel eens kunnen liggen in het afgelopen drama . . . . Als ik me niet vergis. dvb-s SD kanalen dvb-s2 met name voor de HD kanalen. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Angeline Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Ook ik heb een draaibaar systeem - en het werkt perfect. - openpli 2.0 - je lengte en breedtegraad invoeren - niet scannen - maar via dreambox edit je gewenste kanalen toevoegen - en daanra werkt het. Bij mij gaat het tenminste wel zo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen