Ga naar inhoud


wiellagers auto kwaliteitverschil?


mietde

Aanbevolen berichten

Heb een nieuw wiellager nodig voor een achterwiel en alle garages rekenen daar zo'n 120 euro excl. montage voor.

 

Nu heb ik een online autoonderdelen website gevonden waar zo'n lagerset maar 56 euro kost met verzendkosten van een tientje.

Tis nog voor het model met ABS ook.

Scheelt dus zowat de helft.

 

Is dat nu puur marge die ze daarop pakken of is er duidelijk sprake van kwaliteitsverschil?

En zoja, over hoeveel kwaliteitsverschil hebben we het dan?

75.000 t.o.v. 150.000 km of ???????????

 

Wie weet hoe dit zit?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Scheelt meer dan de helft!

 

Maar ga je naar de garage van je dealer of een "gewone"?

 

Want in mijn beperkte ervaring is het gelijk een stuk duurder wanneer de naam van je automerk op de gevel staat dan bij iemand die alle auto's repareert.

 

Ik had onlangs nieuwe ruitenwissers nodig en dat scheelde ook de helft en ik zie echt geen verschil.

 

Ik heb ze overigens wel bij mijn dealer gehaald, omdat hier in Turkije de "originele" ruitenwissers voor de voorruit 15 euro waren waar de "neppers" 8 euro waren... incl montage. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat je wiellager defect is en het geluid niet van een band komt? Ik heb al vaker meegemaakt dat ik dacht dat het lager defect was maar achteraf bleek het een gecupte band te zijn die geluid maakte. Bij een gecupte band voel je hoogte verschil in de profielblokken. Het onstaat meestal door een slechte uitlijning.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben een simpele doe het zelfer. Heb dus nog nooit gehoord van ABS op de achterwielen.

Maar ABS heeft niets te maken met de wiellagers.

Die gaan op een moment kapot. In de laatste 45 jaren al verschillende vervangen. Kun je zelf. Ga naar een onderdelen zaak en vraag hoe of het moet.

 

Maar eerst:

Krik de boel op tot het wiel vrij komt. Bij zijdelings wrikken moet er geen speling zijn. Daarna ronddraaien. Als er geen geluid is anders dan normaal dan is het lager goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gladys
Ben een simpele doe het zelfer. Heb dus nog nooit gehoord van ABS op de achterwielen.
Maar ABS heeft niets te maken met de wiellagers.
Die gaan op een moment kapot. In de laatste 45 jaren al verschillende vervangen. Kun je zelf. Ga naar een onderdelen zaak en vraag hoe of het moet.

Maar eerst:
Krik de boel op tot het wiel vrij komt. Bij zijdelings wrikken moet er geen speling zijn. Daarna ronddraaien. Als er geen geluid is anders dan normaal dan is het lager goed.


Een beetje auto heeft tegenwoordig ABS op alle wielen ( nee , niet op het reserve- en stuurwiel )
En er zijn inderdaad wiellagers met geintregeerde sensor-ring voor de ABS

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

wiel ronddraaien en hand op de veerpoot houden voel je een trilling dan is het lager stuk

inderdaad bij wielen met abs is er aan een kant van het lager een magneetstrip gemonteerd welke bij montage aan de remklauwzijde moet zitten

 

groeten

chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Ik had onlangs nieuwe ruitenwissers nodig en dat scheelde ook de helft en ik zie echt geen verschil.
Ik heb ze overigens wel bij mijn dealer gehaald, omdat hier in Turkije de "originele" ruitenwissers voor de voorruit 15 euro waren waar de "neppers" 8 euro waren... incl montage. smile


Maar hoe weet je zeker dat je originele onderdelen hebt . Volgens een documentaire die onlangs uitgezonden werd kan je met name in Turkije alle "originele onderdelen kopen in originele verpakkingen" en toch zijn ze allemaal nep . De proef werd trouwens gedaan met remblokken en er was wel degelijk een kwaliteitsverschil ( snellere slijtage ) , maar aan niets was -uiterlijk- te zien dat het namaak was, en die dingen komen dus ook in het reguliere circuit terecht .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Heb een nieuw wiellager nodig voor een achterwiel en alle garages rekenen daar zo'n 120 euro excl. montage voor.

Nu heb ik een online autoonderdelen website gevonden waar zo'n lagerset maar 56 euro kost met verzendkosten van een tientje.
Tis nog voor het model met ABS ook.
Scheelt dus zowat de helft.

Is dat nu puur marge die ze daarop pakken of is er duidelijk sprake van kwaliteitsverschil?
En zoja, over hoeveel kwaliteitsverschil hebben we het dan?
75.000 t.o.v. 150.000 km of ???????????

Wie weet hoe dit zit?
En welk merk is dat wiellager dan voor 56 euro s?

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gaan klooien met lagers va inferieure kwaliteit,als het kapot loopt en je krijgt daardoor een ongeluk,dan ben je duurder uit dan je gedacht had.DUS gewoon SKF lagers kopen,deze hoef je niet persé bij de garage te kopen ,maar bij een grossier die lagers ed verkoopt.Op het lager staat bijna altijd een nummer,dit nummer geef je dan door bij de grossier,of groothandel,hoe meer handelaren er tussen zitten des te duurder is het.En als het lager aan een kant stuk is doe de andere kant gelijk ook vervangen,want die leeft dan ook mestal niet zo lang meer.BELANGRIJK,voor de montage extra Lagervet in het lager persen zo dat hij goed vol vet zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...