alstare Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Sinds kort raar fenomeen. Soms tijdens het zappen van een kanaal naar een ander komen de tandwieltjes in beeld voor paar seconden en dan pas zapt hij naar het andere kanaal. Ik kan er geen lijn in trekken wanneer, soms is het voor het draaien van de schotel andere keren heeft hij het ook op dezelfde satelliet door gewoon next channel te kiezen. Heb al andere firmware gezet, andere settinglijst niks lijkt te helpen. Als ik in de processen kijk zie ik tijdens de delay even enigma2 naar 50% gaan maar niet hoger en niks anders dat CPU bezighoudt. Iemand enig idee ? Image is PLi, settinglijst van Satje07 en nu van Hans.
Cobus R Geplaatst: 26 april 2011 Geplaatst: 26 april 2011 Picons op Hdd (extern) De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
alstare Geplaatst: 26 april 2011 Auteur Geplaatst: 26 april 2011 Origineel bericht van: Cobus R Picons op Hdd (extern) Mmm was idd iets niet pluis,picons stonden nog op de HDD maar werden niet meer weergegeven. Effe opnieuw geinstalleerd en zapt precies terug normaal Thx
alstare Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Geplaatst: 27 april 2011 Misschien iets te vroeg gejuichd Het fenomeen doet zich nog steeds voor, vooral wanneer ik een tijdje op 1 zender blijf kijken en dan wegzap. Wanneer ik door blijf zappen hapert hij bijna niks. Mss best eens van 0 beginnen en sat config en alles terug instellen ? Ik heb de laatste tijd wel een paar keer een stroomuitval gehad thuis maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een hardware probleem is. Ik zou denkenk dat hij wel of niet werkt dan.... Alvast bedankt voor de feedback
SnijdeA Geplaatst: 27 april 2011 Geplaatst: 27 april 2011 Origineel bericht van: alstare Misschien iets te vroeg gejuichd Het fenomeen doet zich nog steeds voor, vooral wanneer ik een tijdje op 1 zender blijf kijken en dan wegzap. Wanneer ik door blijf zappen hapert hij bijna niks. Een timeshift file die verwijderd moet worden bij zappen ? Als je snel zapt, is er nog geen timeshift file. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
alstare Geplaatst: 28 april 2011 Auteur Geplaatst: 28 april 2011 Timeshift gebruik ik zo goed als nooit maar het heeft precies toch iets met de harddisk te maken. Heb hem nu afgekoppeld en voorlopig lijkt alles normaal. Mss eens een format doen van de disk... Alleszins bedankt voor de tips.
SnijdeA Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: alstare Timeshift gebruik ik zo goed als nooit maar het heeft precies toch iets met de harddisk te maken. Heb hem nu afgekoppeld en voorlopig lijkt alles normaal. Mss eens een format doen van de disk... Alleszins bedankt voor de tips. Als je de timeshift niet gebruikt, en hij wordt wel automatisch gestart, hetgeen niet ondenkbaar is, schakel hem dan eens uit. Een format van de harddisk zal geen invloed hebben op normaal TV kijken. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
metoo Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: alstare Origineel bericht van: Cobus R Picons op Hdd (extern) Mmm was idd iets niet pluis,picons stonden nog op de HDD maar werden niet meer weergegeven. Effe opnieuw geinstalleerd en zapt precies terug normaal Thx picons opnieuw geinstaleerd op de HDD? Dat vertraagd het zappen, als je een poosje naar een zender gekeken hebt moet hij weer opnieuw opspinnen en duurt het nog langer. ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
SnijdeA Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: metoo picons opnieuw geinstaleerd op de HDD? Dat vertraagd het zappen, als je een poosje naar een zender gekeken hebt moet hij weer opnieuw opspinnen en duurt het nog langer. Tenzij je de timeout uit zet ;-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Loui (K) Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Picons kun je het beste op een CF card of in de flash zetten.is mijn mening.dan heb je geen last van dat hij traag zapt.
Tonskidutch Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Origineel bericht van: Loui (K) Picons kun je het beste op een CF card of in de flash zetten.is mijn mening.dan heb je geen last van dat hij traag zapt. Picons kun je het best helemaal niet gebruiken en/of installeren via skin of download dan ben je veel beter af. Picons toepassen is de KUL uitvinding sinds er sat-televisie te ontvangen is. is of topic maar wel mijn mening meningen zijn divers. Busy Line Rose Murphy
alstare Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Picons toepassen is de KUL uitvinding sinds er sat-televisie te ontvangen is. is of topic maar wel mijn mening meningen zijn divers. lol. Ergens heb je wel gelijk het is niet meer dan een gadget.Ik ga ze er eens afgooien, timeshift settings checken en ondertussen ben ik al een fsck gestart en blijkbaar zitten er toch errors op disk ..... /dev/sda1 contains a file system with errors, check forced.
Tonskidutch Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 het moest er nog van komen dat ik een T-shirt met het RTL4 logo aantrek als ik RTL4 ga kijken en daarna een T-shirt met het SBS6 logo als ik ga zappen... etc. er zijn velen die hun medium (hdd of usb of CF) niet checken en er zijn velen die versteld zouden staan dat op een gloednieuwe disk block errors staan goed idee dat te controleren. ciao Busy Line Rose Murphy
Loui (K) Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Daar heb je wel gelijk in, maar we vinden het mooi die logo van de zender in de infobalk.Al weet ik ook dat dit geen toegevoegde waarde is voor de Dreambox
alstare Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Geplaatst: 29 april 2011 Probleem was dus wel degelijk de harddisk. Eigenlijk de externe voeding van de e-sata. Dit is een voeding met meerdere adapters en ook een usb uitgang. Blijkbaar leverd deze te weinig stroom en daardoor werkt de disk niet zoals het moet, disk had al wat errors dus geformat en andere voeding in de plaats. Werkt weer als een tierelier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen