Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week heb ik een probleem dat de skycard niet meer werkt op de Dreambox (7000S).

ik heb de kaart altijd in de skybox zitten omdat hij in de dreambox eigenlijk te warm wordt. alleen als ik een gecodeerde zender wil opnemen dan stop ik de kaart in de Dreambox. Dit heb ik vorige week dinsdag morgen nog gedaan. Na opnamen kaart weer in de skybox gestopt. Ik ben toen gaan werken en toen ik thuis kwam wilde ik weer wat opnemen op de dreambox. kaart weer er in gestopt en beeld bleef zwart. Toen heb ik gekeken op de skybox en werd er om de pincode gevraagd. Pincode opgezocht en ingevoerd en ik kreeg weer beeld. Als ik echter ging zappen vroeg hij weer om de pincode. Ik ben toen in het menu gaan kijken en parent control stond opeens aan zag ik. uit gezet en ik dacht pobleem opgelost. Op de dreambox echter nog steeds geen beeld. Ook niet na reboot en opnieuw starten CCcam. Ook heb ik CCcam 2.1.3 vervangen voor 2.2.1

Canal digitaal smartcard werkt wel in beide sloten en skycard werkt in de skybox ook dus dan lijkt er technich niets mis.

Heeft Sky misschien wat veranderd? Vorig jaar toen ik de kaart kreeg werd me eerst verteld dat ik de boxkey in de CCcam config file moest plaatsen. Het werkte bij mij al zonder en toen bleek dat het alleen maar bij de premium sport en film kanalen te hoeven en ik heb alleen de 6 standaard pakketten.

Dus ik heb nooit een boxkey gebruikt. De updates worden ook netjes weergegeven. De Dreambox leest de kaart ook want ik kan zien wat de datum is tot wanneer hij geupdate is, iets van 11 juni.

Maar goed waarom staat de skybox opeens op parentcontrol? Ik denk dat er een verband is met het niet meer werken op de dreambox. Dus misschien is het toch gekomen door iets bij Sky. Want het is toch heel erg vreemd dat binnen 8 uur dit probleem opeens optreedt. Kan iemand mij een advies geven hoe ik het kaartje weer werkend krijg op de Dreambox?

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

ik weet niet of dat zo verstandig is.

en als je goed leest dan zie je toch dat de kaart WEL werkt.

Alleen in de Dreambox werkt hij niet meer. Maar dat wordt door SKY toch niet ondersteund!

Zou bijna denken dat ik met zo´n antwoord in de maling wordt genomen.. kom op zeg!

oh ja. ik heb de kaart ook niet direct via sky maar van een tussen persoon die ze via een website verkoopt....

Geplaatst:

waar vind ik die? staat niet in mijn pli software lijst.

maar ik heb van andere gehoord dat ze het ook nog werkend hebben met CCcam 2.2.1

Maar wat ik me dus afvraag is die boxkey misschien opeens wel noodzakelijk?

Geplaatst:

Is het een legale kaart zou ik met de tussen persoon contact op nemenen,en vragen of dit probleem zich vaker voordoet.

Misschien weten zij de oplossing,ze zitten tenslotte het dichts bij de bron.

Een eerdere CCcam versie doet wellicht wonderen

Is het een piraten kaart.... oeps blushblush

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Geplaatst:

nee de witte kaart origineel van sky draait perfect met cccam 2.2.1

gr

Geplaatst:

ja het is een originele witte sky kaart die ik via een tussenpersoon heb. ik betaal het abonnement ook rechtstreeks aan sky via de creditkaart. Maar goed tot vorige week werkte het ook gewoon met CCcam 2.1.3. Een paar uur later opeens niet meer en nu nog steeds niet en ook niet met 2.2.1

Maar kan iemand mij nou vertellen of je de boxkey perse moet invoeren in de config van CCcam?

Dat heb ik dus nooit gehad en mischien is hij nu na een update daar op gaan weigeren. Dat er iets gebeurd is valt te verklaren doordat ik plotseling parent control had wat ik moest uitschakelen op de Skybox.

Geplaatst:

mijn witte kaart werkt hier perfect met CCcam 2.2.1 - zit nu al méér dan een jaar onafgebroken in de dreambox, geen problemen.

ik heb wél de boxkey in de CCcam config staan.

als ik de boxkey eruit haal dan heb ik wel verder beeld op alle zenders, alleen weet ik niet of de updates dan nog goed doorkomen, en ge zult wel verstaan dat ik hier niet met wenst te experimenteren .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

nou de updates zijn wel te zien maar die komen misschien binnen via de skybox waar hij eigenlijk meer uren in zit dan in de Dreambox.

Maar als je wel beeld blijft houden zonder boxkey moet dit bij mij eigenlijk niet het probleem zijn.

Maar ik zou voor de zekerheid de boxkey kunnen invoeren.

Hoe moet dit eigenlijk?

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de tussenpersoon en ik kreeg een heel bot antwoord terug dat ze mijn mail niet eens gingen lezen omdat ik het heb over een Dreambox. Toen ik vorig jaar via hun de kaart aanschaft heb kreeg ik heel netjes antwoord dat het geen probleem was enzo. en ja nu laten ze me er mee zitten. Schandalig en voor mij een rede om na dit contractjaar uit te gaan zien naar een andere tussenpersoon.

Ik hoop wel dat ik de kaart voor die tijd nog aan de gang krijg want zo heb ik er weinig aan. Ik gebruik het voornamelijk om videoclips op te nemen.

Geplaatst:

ja, de boxkey ......

ik heb daarvoor indertijd een tooltje gedownload van een Britse site die daarvoor kon gebruikt worden.

ik zou eens googelen op 'sky card boxkey converter' en je zult het wel tegenkomen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi,

Misschien moet je ook je DB instellingen is nalopen, misschien staat daar die zelfde parentctrl ook aan, het zou kunnen dat sky wat puriteinsers is geworden en al bijvoorbaat dat instelt, uiteraart zonder overleg of notificatie.

PS niet echt slim om ook je DB tenoemen, herstuur het mailtje en zet dat je je vergiste om dat je ingesprek was over de DB.

Gast bobelen
Geplaatst:

zelfde probleem gehad, engelse tussenpersoon gebeld die nam contact op met sky en alles werkt weer via cccam 2.2.1.die op

de lan server draait ( in huis )

• 2 weken later...
Geplaatst:

ok maar had je ook problemen met de sky kaart in de Skybox?

In de Skybox werkt mijn kaart weer goed. Ik heb ook CCcam 2.2.1 op de Dreambox staan. Ik heb het idee dat er wat veranderd is bij Sky waardoor ik misschien wel de boxkey moet invoeren. Op zich wil ik niet echt wat aanpassen nu in de Dreambox omdat ik volgende week een Dreambox 8000 HD ga aanschaffen en dan beter daar kan gaan kijken of het wel of niet werkt.

Gast bobelen
Geplaatst:

ik heb geen sky box ik heb alleen de kaart gekocht en tot op heden geen probleem, dus geen box geen boxkeys etc

en het werkt perfect

sky uk haalt het abbo geld van mijn creditkaart, en weten dat ik in nederland woon en ze hebben daar geeen probleem mee

Geplaatst:

ok dus dan weet je niet of de kaart had gewerkt in een skybox toen hij het niet deed in de Dreambox.

Mijn tussenpersoon deed nogal moeilijk toen ik zei dat hij het in de Dreambox niet deed. Daar was kaart niet voor bedoeld en wilde me niet verder helpen. Terwijl toen ik contract afsloot zei een andere medewerker dat het allemaal geen probleem was.

Maar deze of volgende week koop ik een Dreambox 8000 dus ik ga verder geen moeite meer doen om hem nu op de 7000 aan de gang te krijgen. als ik wil kijken zet ik de skybox wel aan. enige nadeel is dat ik daar mee niet kan opnemen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen